Toon posts:

Forum geschikt voor RolePlay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag.

Ik zoek een forum wat geschikt is voor RolePlay. Message board style. Zelf weet ik amper wat van RolePlay, maar ik doe het voor wat vrienden van mij.

BV zoiets als een IkonBoard of YaBB. Alleen dan wat meer op RP gericht. Ik heb webspace en een MySQL server dus dat hoeft geen probleem te zijn. Wel wil ik graag gratis software :)

Alvast bedankt voor tips.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 20:10

Korakal

Up up up!

Wat heb je zelf al gevonden? En wat voldeed er niet aan het geen wat je had gevonden?
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Dit hoort overigens in Software Algemeen, dus moveje IT>SA

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

Wat moet het kunnen dan :? Ik bedoel meer op RP gericht?? Wat wil dat zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik juist niet. Ik RP niet. Maar ik zou denken aan iets waar je info over je character kwijt kan. Wat voor wezen je bent en misschien voorwerpen meenemen. Hit points hebben ect.

Ik heb zeker gezocht. IkonBoard had niets 'speciaals' op dat gebied. YaBB ook niet InfoPOP ook niet. Het zijn meer slow chat boards.

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Is het dan niet slim om uit te zoeken wat er nodig is bij die vrienden alvorens te gaan zoeken naar iets waarvan je niet weet wat het is? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe. Ach, ik verwachtte eigenlijk dat zo'n populair onderwerp vast wel een aantal kant-en-klare oplossingen zou hebben. Maar dat blijkt toch iets lastiger uit te pakken. Vandaar mijn post hier. Ik dacht dat iemand het wel zou weten.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik roleplay wel maar dan nog kan ik er absoluut niks mee ;) Waar willen ze het forum voor gebruiken? Willen ze op het forum spelen, of alleen dingen bespreken?
Als je dat wat beter in beeld hebt kunnen we denk ik een stuk beter helpen :).

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

BTW:
http://forums.ibplanet.com/index.php?showtopic=8421&st=0

Die kom ik oa tegen met een search op google.

Ook voor phpBB zag ik een mod in die search results :)

Verwijderd

Topicstarter
RolePlayen op het forum zelf. Ze maken dan gewoon een topic met een bepaald onderwerp en andere gaan daarin mee. Alleen dan moet er in iedere post 'stats' en afbeeldingen enzo geplaatst worden. En het is niet echt bij te houden. Of iemand gewond is, wat het verleden is ect. Erg rommelig en in-effiecent.

Ik zit zelf te denken dat je behalve gewoon je eigen info ook character info in je profiel kan opnemen. En dat in je signature automatisch stats worden bijgehouden. bv dat als er een gevecht is je elkaar schade kan toebrengen.

Zoiets. Ik hoop dat dit het wat duidenlijker maakt :*)

Verwijderd

Topicstarter
MAZZA schreef op 13 december 2003 @ 20:21:
BTW:
http://forums.ibplanet.com/index.php?showtopic=8421&st=0

Die kom ik oa tegen met een search op google.

Ook voor phpBB zag ik een mod in die search results :)
_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ugh. Die modificatie is nooit afgemaakt :( En voor zover ik zie zijn er ook geen andere beschikbaar :/ Maar zoiets zoek ik in ieder geval wel *Gaat verder zoeken*

Verwijderd

Topicstarter
Nou het bestaat blijkbaar niet dan :/

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 20:10

Korakal

Up up up!

Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Zou je hier rekening mee willen houden?

Ga ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed doorlezen :)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Misschien kan je livejournal gebruiken. Je kan namelijk een 'communitie' maken en dan al je vrienden daarop laten posten. www.livejournal.com en registratie is gratis.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat is slechts weer een BB, voor zover ik het kan zien. En hij wil echt kunnen roleplayen :)

Jicic: als je het echt zo graag wil, waarom probeer je zelf dan niet iets te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Achja. Stom. Ik ga nu wel ff PhP of Perl leren draai ik vanmiddag wel even een forum in elkaar.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
heheh :)... succes!... post je resultaat ook even dan.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:08

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 11:56:
Achja. Stom. Ik ga nu wel ff PhP of Perl leren draai ik vanmiddag wel even een forum in elkaar.
Een forum bouwen vanmiddag als je nu PHP gaat leren? Succes!
Een goed forum bouw je niet zo fftjes zit veel werk in. gebruik je MySQL, hoe werkt dit en dat en het rechtensysteem, echt iets om eerst op een middag ff de indeling te tekenen of te schetsen.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

G33rt schreef op 14 december 2003 @ 13:07:
Dat is slechts weer een BB, voor zover ik het kan zien. En hij wil echt kunnen roleplayen :)

Jicic: als je het echt zo graag wil, waarom probeer je zelf dan niet iets te maken?
Ik snap het niet helemaal hoor. Ik bedoel, wat is 'echt kunnen roleplayen' op een forum? Als 'ie realtime wilt, kan 'ie beter MSN, IRC, of whatever doen. Kan iemand me vertellen wat ik hierbij moet voorstellen? :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1