[Liteon] vraagje over de +r/rw branders

Pagina: 1
Acties:

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-03 13:21
Ik ga binnenkort een DVD-brander kopen. Nu hoor ik van een paar computervrienden dat ik dan een Liteon +R/RW moet aanschaffen omdat deze branders de dvd als een DVD-rom afsluiten en daardoor dus in ALLE dvd-spelers afgespeeld kunnen worden.

Vraag : Is dit waar? Worden de DVD+R/RW die op een liteon gebrand worden als een DVD-rom gezien? Zo ja, wat is hier dan het voordeel/nadeel van?

[ Voor 24% gewijzigd door Nilco op 13-12-2003 19:45 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 09:24

Korakal

Up up up!

Volgens mij vergeet je je vraag nog te stellen? Wat is precies je vraag?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Waarschijnlijk doelen ze op dat dvd booktype fenomeen bij de NEC 1100/1300. (althans, de 1100 schijnt dat wel te kunnen en de 1300 niet o.i.d.) Ik heb geen idee hoe dat de lite-on met dit omgaat, maar het probleem is simpel te omzeilen! Gewoon DVD-R fikken...... ;) (IMHO toch wat meer compatible in het algemeen)

• Nilco
dominator schreef op 13 december 2003 @ 19:49:
Waarschijnlijk doelen ze op dat dvd booktype fenomeen bij de NEC 1100/1300. (althans, de 1100 schijnt dat wel te kunnen en de 1300 niet o.i.d.) Ik heb geen idee hoe dat de lite-on met dit omgaat, maar het probleem is simpel te omzeilen! Gewoon DVD-R fikken...... ;) (IMHO toch wat meer compatible in het algemeen)
Sorry je hebt gelijk. Ik geef het verkeerde merk door. 8)7 Moet NEC zijn.
Ik wil graag +R omdat je deze als een soort diskette kan benaderen, wat met -R niet kan.

(kan dit in de topictitel aangpast worden?)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
+R als een soort diskette????

* stylezzz vraagt zich af wat er bedoeld word?

• Nilco
dominator schreef op 13 december 2003 @ 20:00:
+R als een soort diskette????

* Nilco vraagt zich af wat er bedoeld word?
Ik bedoelde multisession, maar begrijp nu dat dat ook met -R kan.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij kan - evenveel als +, behalve dan dat de + beter te beveiligen is, maar volgens mij houden maar weinig mensen van beveiliginen ;)
En - is volgens mij ook beter te lezen in een stand alone dvd speler.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Nilco
DannyVersluis schreef op 13 december 2003 @ 20:29:
Volgens mij kan - evenveel als +, behalve dan dat de + beter te beveiligen is, maar volgens mij houden maar weinig mensen van beveiliginen ;)
En - is volgens mij ook beter te lezen in een stand alone dvd speler.
Ik wacht wel tot er een hoop merken 8x branders zijn dan kan ik alles branden en volgend jaar komen de duallayer-branders uit.
Pagina: 1