Toon posts:

a7v8x & sata150 TX2plus probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een a7v8x met SATA RAID controller, hier heb ik op dit moment 2 schijven op RAID 0 op zitten.

Nu heb ik nog 2 SATA schijven gekocht, en daar een kaartje voor gekocht (Promise SATA150 TX2PLUS, en hier mijn nieuwe 2 SATA schijven aan gehangen.

Nu krijg ik standaard bij het opstarten een boot failere, waarschijnlijk omdat mijn pc op dit nieuwe kaartje wil booten, maar ik wil dat hij blijft booten van mijn moederbord (sata raid 0)

In mijn bios staat mijn raid 0 controller (van het moederbord) op 1e boot.

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

kan ff niet volgen. Waarom koop je een kaartje als je moederbord S-ATA ondersteunt? :? Kan je niet gewoond e 2 schijven op je mobo steken, en dan je RAID configureren?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

DkF

Die onboard controller kan maar 2 SATA schijven aan, vandaar het extra kaartje...

- Is er geen hardware-conflict mogelijk?
- Welke foutmelding krijg je precies?

Volgens mij had je beter 2 ATA schijven kunnen kopen en die aan de connector van je Promise hangen, zo kan je volgens mij wel 4 schijven aan...

[ Voor 8% gewijzigd door DkF op 13-12-2003 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik op de promise controller onboard 2x 120gb s-ata raid 0 heb staan.
En voor mijn 2x 250gb s-ata 2 S-ata poorten nodig had heb ik dus een promise sata 150sx2plus gehaald.

Bij de post "hangt" de initialisatie van de promise sata150txplus controller, daarna is de pc "dood" ctrl+alt+del werkt dan ook niet meer.

Mijn idee is dat de controllers bijten met elkaar voor de boot.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is want ik word er nu niet echt wijs meer uit.

• DkF

DkF

Pin me er niet op vast, maar ik denk echt dat je ze niet samen aan de gang krijgt...

Ander idee: Kan je niet die controller nog ruilen voor de TX4?

Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing...

Moet je er wel zeker van zijn dat je de onboard geheel uit kan schakelen, dat kan je dus nog ff testen met deze...

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
Even een paar standaard dingen

Heb je die Promise Ata 150 TX2plus al in een ander PCI slot gedaan. ?
En als je instelt dat je niet boot van de onboard raid maar van de onboard pata controller.?
Komt hij wel tot na het detecteren van de hdd's?

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 13 december 2003 @ 20:12:
Pin me er niet op vast, maar ik denk echt dat je ze niet samen aan de gang krijgt...

Ander idee: Kan je niet die controller nog ruilen voor de TX4?

Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing...

Moet je er wel zeker van zijn dat je de onboard geheel uit kan schakelen, dat kan je dus nog ff testen met deze...
Kan je me misschien vertellen waarom je het idee hebt dat die twee niet samen kunnen.
Ik kan er niet veel over terug vinden namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 13 december 2003 @ 20:14:
Even een paar standaard dingen

Heb je die Promise Ata 150 TX2plus al in een ander PCI slot gedaan. ?
En als je instelt dat je niet boot van de onboard raid maar van de onboard pata controller.?
Komt hij wel tot na het detecteren van de hdd's?
Ook al een andere pci bus geprobeerd.
Nee hij hangt bij het detecteren van de hd's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 20:17 ]

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:15:
[...]

Kan je me misschien vertellen waarom je het idee hebt dat die twee niet samen kunnen.
Ik kan er niet veel over terug vinden namelijk.
Volgens mij ondersteund je BIOS maar 1 "externe" RAID-controller, dat is je onboard Promise of een insteekkaart...

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 13 december 2003 @ 20:19:
[...]

Volgens mij ondersteund je BIOS maar 1 "externe" RAID-controller, dat is je onboard Promise of een insteekkaart...
Ik zal hier eens naar zoeken!
Het is mij niet bekend dat je meer 1 SATA/SATA RAID controller kunt gebruiken...
Pagina: 1