Het volgende is er aan de hand. Bij mijn schoonouders heb ik een week of 2 geleden een simpel netwerkje aangelegd zodat de zoon des huizes boven ook kan Internetten via de ADSL verbinding van paps en mams.
Het aansluiten liep toen als een zonnetje en had het binnen no-time aan de praat.
Echter ... je raad het al ... nu dus niet meer.
Eerst even de config
PC 1:
ADSL via een speedtouch USB modem
Ethernet kaartje SWEEX
Switch SVEC Switch 10/100Mbps 5 Poorts
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS + Wins uit.
PC 2:
Ethernet kaart (merk onbekend, maar wel dezelfde als in PC1)
IP: 192.168.0.2
Subnet:255.255.255.0
Default Gateway: 192.168..0.1
Primaire DNS: 195.121.1.34
Secundaire DNS: 195.121.1.66 (planet dus)
Wat is er gebeurt:
Op PC1 kregen ze van de week problemen. D.w.z: de PC startte niet meer en gaf de boodschap dat Windows\system naar de klote was. Veilige modus wilde ook niet starten en dus heb ik de cd erin geprakt en via 'Repair' met het copy C:\Windows\Repair\system C:\Windows\system32\system commando terug gezet. De PC startte en doorliep even een cyclus van nieuw gevonden HW.
Norton was redelijk instabiel geworden en heb ik opnieuw geinstalleerd. ZoneAlarm ook aangezien deze niet automatisch meer startte. Verder heb ik 2 trojans en een berg spyware verwijderd
Ook het register heb ik ontdaan van enkele sleutels zoals aangegeven op de site van Symantec.
PC'tje weer redelijk op gang en dus probeerde ik het netwerk weer aan de praat te krijgen. Nou niet dus. De PC's zien elkaar niet meer. Pingen geeft time-outs. Opnieuw invoeren van de TCP/IP instellingen......geen effect. Kabels eruit en erin...geen effect. Switch aan en uit.....geen effect.
Waar is het misgegaan? Zou het tijdens het opnieuw installeren van de Hardware fout zijn gegaan? Alvast bedankt voor de reply's.
EDIT: BTW...Zonealarm heb ik natuurlijk ook ff uitgezet enzo. Verder vermoed ik dat PC2 ook een broeinest is van spyware en eventueel virussen. De startpagina in IE is dus iets van C:\blahahblah.
Het aansluiten liep toen als een zonnetje en had het binnen no-time aan de praat.
Echter ... je raad het al ... nu dus niet meer.
Eerst even de config
PC 1:
ADSL via een speedtouch USB modem
Ethernet kaartje SWEEX
Switch SVEC Switch 10/100Mbps 5 Poorts
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS + Wins uit.
PC 2:
Ethernet kaart (merk onbekend, maar wel dezelfde als in PC1)
IP: 192.168.0.2
Subnet:255.255.255.0
Default Gateway: 192.168..0.1
Primaire DNS: 195.121.1.34
Secundaire DNS: 195.121.1.66 (planet dus)
Wat is er gebeurt:
Op PC1 kregen ze van de week problemen. D.w.z: de PC startte niet meer en gaf de boodschap dat Windows\system naar de klote was. Veilige modus wilde ook niet starten en dus heb ik de cd erin geprakt en via 'Repair' met het copy C:\Windows\Repair\system C:\Windows\system32\system commando terug gezet. De PC startte en doorliep even een cyclus van nieuw gevonden HW.
Norton was redelijk instabiel geworden en heb ik opnieuw geinstalleerd. ZoneAlarm ook aangezien deze niet automatisch meer startte. Verder heb ik 2 trojans en een berg spyware verwijderd
PC'tje weer redelijk op gang en dus probeerde ik het netwerk weer aan de praat te krijgen. Nou niet dus. De PC's zien elkaar niet meer. Pingen geeft time-outs. Opnieuw invoeren van de TCP/IP instellingen......geen effect. Kabels eruit en erin...geen effect. Switch aan en uit.....geen effect.
Waar is het misgegaan? Zou het tijdens het opnieuw installeren van de Hardware fout zijn gegaan? Alvast bedankt voor de reply's.
EDIT: BTW...Zonealarm heb ik natuurlijk ook ff uitgezet enzo. Verder vermoed ik dat PC2 ook een broeinest is van spyware en eventueel virussen. De startpagina in IE is dus iets van C:\blahahblah.
[ Voor 11% gewijzigd door jagermeister op 06-01-2004 21:06 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER