Toon posts:

[xp] traag starten Door WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GOT,

Ik zit met een probleem, een tijdje geleden heb ik mijn laptop geformatteerd omdat ik van windows HOME naar PROF willde, dit is allemaal gelukt, mijn netwerk werkt ook perfect, alleen xp start nu heel erg traag ik zie het "blauwe WELKOM scherm" nu rond de 20 25 seconde terwijl die met home editie wel gewoon doorstarte

wanneer ik mijn Sitecom pc card (wlan) eruit haal start windows wel gewoon normaal snel door

specs
windows XP Prof (schone instal, dus geen upgrade)
Pentium 4 2,66 GHZ
512 intern geheugen
64 MB vid kaart

het ligt dus absoluut niet aan mijn systeem want zoals ik al zei als ik mijn wlan kaartje eruit haal start die wel gewoon door.
ik gebruik dezelfde drivers die ik voor home gebruikte, ik heb ook nieuwere drivers gedowload maar die werken ook niet

weet iemand wat ik hieraan kan doen, als windows eenmaal is opgestart werkt het nertwerk perfecto,

gr sjaak

Verwijderd

Die Home stond pre-installed? Waarschijnlijk gebruikte die drivers van de HW-fabrikanten.
Nadat je Pro hebt geinstalleerd, heb je ook chipset/vga drivers geinstalleerd?
Probeer anders 'ns te booten nadat je je IP statisch hebt gezet, misschien is er een dhcp probleempje.

Verwijderd

Da's eigenlijk heel normaal (helaas).
Windows probeert al een DHCP lease te krijgen voordat alle drivers geladen, en alle services gestart zijn.
Je krijgt dan een kip-ei verhaal, totdat er een time out optreed en windows verder gaat me booten.

Je kunt beter eerst booten, en dan pas de kaart er in stoppen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 02:05:
Windows probeert al een DHCP lease te krijgen voordat alle drivers geladen, en alle services gestart zijn.
Je krijgt dan een kip-ei verhaal, totdat er een time out optreed en windows verder gaat me booten.
Dat gaat met 2000/XP lang niet meer op, dat probleem had je voornamelijk met win9x omdat daar zo'n brakke tcp/ip implementatie opzat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 09:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 02:05:

Je kunt beter eerst booten, en dan pas de kaart er in stoppen.
Dat doe ik ook met mijn laptop met wifi.. Als ik 'm helemaal opnieuw start (normaal hybernate ik 'm altijd) dan gaat m'n wifi pc-card eruit en ik stop 'm er pas weer in als ik helemaal in windows zit. Anders moet je na het inloggen iets van 2 minuten wachten..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op 14 december 2003 @ 12:22:
[...]

Dat doe ik ook met mijn laptop met wifi.. Als ik 'm helemaal opnieuw start (normaal hybernate ik 'm altijd) dan gaat m'n wifi pc-card eruit en ik stop 'm er pas weer in als ik helemaal in windows zit. Anders moet je na het inloggen iets van 2 minuten wachten..
ja indd het inloggen duurt dan ongeveer 2 minuten maar wanneer ik mijn WIFI kaartje er later pas inplug (dus wanneer windows helemaal is gestart) dan krijgt die het ip nummer 0.0.0.0 en dan moet ik hem eerst vernieuwen en hier gaat ook een redelijke tijd overheen, natuurlijk nie zo lang al die 2 minuten die windows nodig is, maar duurt wel effe

:) maar iig bedankt voor jullie reacties

edit:

maar ik vind het raar dat ik dit probleem niet had met windows xp HOME

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 11:45 ]

Pagina: 1