Toon posts:

Amd xp 2100+ clocken (nog niet unlocked)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik heb veel topics doorgelezen maar ik kon niks vinden wat overeenkomt met mijn prob.
Ik heb namelijk me fsb nu op 136 (niet veel) staan dat werkt, me volt staat nu op 1.825 in de bios maar hij voed me proc maar met 1.760 met soms uitschieters van 1.776. me mem staat op cas 2 maar ik heb 2.5 ook geprobeert dat hielp ook niet

als ik hem op 137 en er boven zet dan start windows wel maar hij blijft hangen bij die blauwe balkjes ze gaan wel door maar er is geen hdd activiteit en me numlock hangt ik heb me voltage van me proc nog wat hoger gezet maar dat helpt niet ook heb ik me ddr op 2.7 gehad maar dat helpt ook niet en me spread spectrum staat uit.

weten jullie meschien wat ik hier aan kan doen want 136 is niet echt wat je zegt wauw

ik ga mm van weekend unlocken wat denken jullie dat ik voor clock kan halen het is palomino core <-- niet echt lekker clockbaar heb ik gelezen in de topics.
de cooling is verder wel oke heb wc

o ja bijna vergeten ik heb wel 138 gedraait 1 middag en avond was wel stabiel enzo werd niet erg heet ong 40 graden maar als ik me comp uitzet en dan weer aan krijg ik weer dat hangen in windows soms komt ie er dus doorheen en soms niet (hoop dat ik niet erg vaag overkom)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 18:51 ]

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De 2100+ is de snelste Athlon met Palomino core. Die is gewoon niet ver te OCen.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Palomino's zijn idd totaal niet over te klokken.
Ik kom met mn xp2000 ook niet boven een 144mhz fs (1,8 volt).
Helaas zullen we daar vrede mee moeten hebben :(

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
mmm oke maar zo iets had ik al in gedachte dat ik niet veel meer kon clocken

Maar als ik mm dus unlock zal het dan wel mogelijk zijn om de multiplier op 12.5 te zetten en dan de de fsb weer hoger

Ik weet namelijk niet of me fsb dus nu op het limiet zit of me proc mhz.

Ik zal graag willen weten of dus de fsb me bottleneck is of de mhz gewoon me systeempje tegenhoud

Verwijderd

ik denk dat je CPU gewoon aan ze max zit. mijn Pal draait op 12.5x151
hoger kom je gewoon niet met Pali core :> je zou kunnen unlocken de MP naar beneden zetten om zo een hogere FSB tehalen. maar je cpu komt niet veel hoger gok ik

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Halo

Ben ik weer van weg geweest.
Na ben nog verder gaan met probeeren te oc'e is gelukt loop nu op 13*141=1833mhz met 1.8 volt, het start probleem heb ik nog, ben er achter gekomen dat als je lang wacht ongeveer 1 min dan start windows gewoon goed op.

echt raar weet niet wat het is maar verder loopt alles oke en stabiel draai er nu al 2 weken op zo en niks aan de hand.

Na eigenlijk nu me vraag weten jullie wat dat lange wachten kan zijn.
met bootvis heb ik al gekeken maar die zegt niks

en e bij de bios staat bij mij overclocking fsb/pci dus heb het idee van me netwerkkaart het is een realtek 8139 kaartje

Stond namelijk ook bij de faq van dit onderdeel dat je netwerkkaart en modem het snelst opgeven als je pci hoog staat want die staat nu op 49 in plaats van 33, en je schijnt ook een pci divider te hebben maar waar stel je dat in en heeft me mobo er uberhaupt 1.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 06:45
mijn palomino doet zo'n 150 fsb locked.... daarna word ie echt warm en kan ie gewoon niet meer verder.

Verwijderd

Topicstarter
De_Bastaard schreef op 16 januari 2004 @ 17:04:
mijn palomino doet zo'n 150 fsb locked.... daarna word ie echt warm en kan ie gewoon niet meer verder.
ha ja dat is wel leuk maar heb jij ook net als ik fsb/pci want ik durf niet echt hoger meer me proc kan het wel want die is echt stabiel maar ik ben een beetje bang voor me realtek kaartie wat die gaat zeggen als ik bijv op 144 ga draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:17:
[...]

ha ja dat is wel leuk maar heb jij ook net als ik fsb/pci want ik durf niet echt hoger meer me proc kan het wel want die is echt stabiel maar ik ben een beetje bang voor me realtek kaartie wat die gaat zeggen als ik bijv op 144 ga draaien.
Hoezo niks aan de hand toch? 144 / 4 = 36 Mhz. Helemaal niet teveel.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:03:
Halo

Ben ik weer van weg geweest.
Na ben nog verder gaan met probeeren te oc'e is gelukt loop nu op 13*141=1833mhz met 1.8 volt, het start probleem heb ik nog, ben er achter gekomen dat als je lang wacht ongeveer 1 min dan start windows gewoon goed op.

echt raar weet niet wat het is maar verder loopt alles oke en stabiel draai er nu al 2 weken op zo en niks aan de hand.

Na eigenlijk nu me vraag weten jullie wat dat lange wachten kan zijn.
met bootvis heb ik al gekeken maar die zegt niks

en e bij de bios staat bij mij overclocking fsb/pci dus heb het idee van me netwerkkaart het is een realtek 8139 kaartje

Stond namelijk ook bij de faq van dit onderdeel dat je netwerkkaart en modem het snelst opgeven als je pci hoog staat want die staat nu op 49 in plaats van 33, en je schijnt ook een pci divider te hebben maar waar stel je dat in en heeft me mobo er uberhaupt 1.
Met wat heb je getest, om te zeggen dat hij wel stabiel is? Als ik mijn cpu te hoog overklok dan duurt het wat langer voordat xp opstart, loopt hij stabiel dan start xp wel goed op. :) Dus ik zou zeggen: test het eens met een programma zoals prime95/burnk7 om zeker te zijn dat het wel stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 16 januari 2004 @ 17:29:
[...]

Met wat heb je getest, om te zeggen dat hij wel stabiel is? Als ik mijn cpu te hoog overklok dan duurt het wat langer voordat xp opstart, loopt hij stabiel dan start xp wel goed op. :) Dus ik zou zeggen: test het eens met een programma zoals prime95/burnk7 om zeker te zijn dat het wel stabiel is.
Heb mm ook met cpuburn voor k7 3 uur gedaan deed ie prima niet echt heet 41 graden ik weet wel dat ie eigenlijk veel langer aan moet staan om de stabiliteit te teste maar dat merk ik wel met opzetten van films naar divx en zo.

Maar ik wil ook iedereen alvast bedanke voor hun hulp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 18:06:
[...]

Heb mm ook met cpuburn voor k7 3 uur gedaan deed ie prima niet echt heet 41 graden ik weet wel dat ie eigenlijk veel langer aan moet staan om de stabiliteit te teste maar dat merk ik wel met opzetten van films naar divx en zo.

Heb je eigenlijk ook een progie ofzo om te zien hoe hoog je pci of agp loopt ?

Maar ik wil ook iedereen alvast bedanke voor hun hulp

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb mijn AthlonXP 2100+ (AFGA "9") ooit overgeklokt naar net over de 2GHz. Gewone unlock toepassen. Toen heb ik de mp op 14 gekregen en de FSB trok 143MHz. Koeling was echter een probleem, want een Alpha PAL 8045 met een 80mm Sunon mag dan wel een sterke combo zijn, maar ik denk dat je wel water nodig hebt om de temps wat te dukken.

Kortom, als je een zo hoog mogelijke klok wilt halen, dan denk ik dat je er verstandig aan doet om de processor gewoon te unlocken. Probeer dan de MP zo hoog mogelijk te krijgen, en de FSB ook.

Wil je een zo hoog mogelijke FSB, dan is het een ander verhaal. De beruchte L10 unlocken, en dan de gewone MP unlock. Dan kan je namelijk onder de 13X waardoor de FSB ook wat hoger kan.

Volgens mij hebben de Palomino's altijd moeilijkheden gehad met hoge FSB's. De XP2100+'s trekken de 1.9GHz meestal wel met redelijke luchtkoeling.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 17 januari 2004 @ 06:47:
Ik heb mijn AthlonXP 2100+ (AFGA "9") ooit overgeklokt naar net over de 2GHz. Gewone unlock toepassen. Toen heb ik de mp op 14 gekregen en de FSB trok 143MHz. Koeling was echter een probleem, want een Alpha PAL 8045 met een 80mm Sunon mag dan wel een sterke combo zijn, maar ik denk dat je wel water nodig hebt om de temps wat te dukken.

Kortom, als je een zo hoog mogelijke klok wilt halen, dan denk ik dat je er verstandig aan doet om de processor gewoon te unlocken. Probeer dan de MP zo hoog mogelijk te krijgen, en de FSB ook.

Wil je een zo hoog mogelijke FSB, dan is het een ander verhaal. De beruchte L10 unlocken, en dan de gewone MP unlock. Dan kan je namelijk onder de 13X waardoor de FSB ook wat hoger kan.

Volgens mij hebben de Palomino's altijd moeilijkheden gehad met hoge FSB's. De XP2100+'s trekken de 1.9GHz meestal wel met redelijke luchtkoeling.
OKe dan ik zit nu op de 1882 dat gaat tot nu toe nog goed fsb is nu 145*13 nog steeds niet geunlocked.

Nu zit ik met het volgende ik heb veel zitten kijken op site 's voor unlocken van een 2100+.
na blijkt dat de 2100+ tegenover de andere palomino's een ander type is mijne is niet bruin maar groen en op die site ik weet jammer genoeg niet meer welke site stond dat de groene anders geunlocked moeten worden dan de bruine.

Kortom stond er dat ze ook bij de l10 bruggen moesten doorsnijden en andere bruggen moesten verbinden.
dit deden ze met een dremel (nogal gevaarlijk lijkt me).

Na toen ze dat allemaal gedaan hadden met die 2100+ hadden ze hem zo verbonden dat het mobo dacht dat het een 1700+ was en toen kon je in de bios de multiplier op 14 zetten enzo toen was ie echt geunlocked.

Maar in iedergeval moet deze dus anders gedaan worden dan de bruine variant.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 00:13:
[...]

OKe dan ik zit nu op de 1882 dat gaat tot nu toe nog goed fsb is nu 145*13 nog steeds niet geunlocked.

Nu zit ik met het volgende ik heb veel zitten kijken op site 's voor unlocken van een 2100+.
na blijkt dat de 2100+ tegenover de andere palomino's een ander type is mijne is niet bruin maar groen en op die site ik weet jammer genoeg niet meer welke site stond dat de groene anders geunlocked moeten worden dan de bruine.

Kortom stond er dat ze ook bij de l10 bruggen moesten doorsnijden en andere bruggen moesten verbinden.
dit deden ze met een dremel (nogal gevaarlijk lijkt me).

Na toen ze dat allemaal gedaan hadden met die 2100+ hadden ze hem zo verbonden dat het mobo dacht dat het een 1700+ was en toen kon je in de bios de multiplier op 14 zetten enzo toen was ie echt geunlocked.

Maar in iedergeval moet deze dus anders gedaan worden dan de bruine variant.
Ik heb zelf ook een groene Palomino, dus wat dat betreft hebben we dezelfde processor.

De L10 brug geeft aan welke multiplier range in werking is. Je hebt 12.5X en lager, en 13X en hoger. De default is 13X, dus als je je proc op de "gewone" manier unlockt, dan heb je beschikking over alle multipliers vanaf 13. Als je daarnaast ook nog eens de L10 unlockt (eigenlijk is het niet unlocken, maar omdraaien), dan heb je de 12.5X en lager range tot je beschikking. Het is dus allemaal vrij simpel, alleen in werkelijkheid is de L10 mod behoorlijk lastig.

The trade of the tools

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik wil binnenkort ook een keer kijken hoever ik me palomino op kan fokken (XP2000+)
me mobo heeft by default 100/133/166MHz FSB supported dus als ik die 256MB PC2100 heb vervangen met PC2700 (zodat ik 2x PC2700 heb) ga ik eens kijken welke FSB ik kan redden.
just for the fun of it... Cooler is Coolermaster Aero7+ en die doet et goed genoeg.

Unlocken begin ik niet aan, kan me niet veroorloven om een CPU te slopen :/

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op 18 januari 2004 @ 03:00:
ik wil binnenkort ook een keer kijken hoever ik me palomino op kan fokken (XP2000+)
me mobo heeft by default 100/133/166MHz FSB supported dus als ik die 256MB PC2100 heb vervangen met PC2700 (zodat ik 2x PC2700 heb) ga ik eens kijken welke FSB ik kan redden.
just for the fun of it... Cooler is Coolermaster Aero7+ en die doet et goed genoeg.

Unlocken begin ik niet aan, kan me niet veroorloven om een CPU te slopen :/
Dus als ik het goed begrijp dan heb je dus 13x en hoger mijn mobo kan tot 15x tot je beschikking als je de l1 bridge voorverbindt.
Lager vindt ik niet echt boeiend omdat ik nu al een fsb van 146 haal en veel er boven wil ik toch niet omdat dan me pci kaarten in gevaar komen.
Me realtek kaartje vindt die hogere pci clock niet zo leuk dus ik denk dat ik toch niet veel hoger kan dan 150.

Verwijderd

K heb dan een TB-A maar di gaat ook niet echt veel harder, TOT ik de optie 'bank interleav' vond, nu wilt ie wel op 10x177 Mhz draaien, k ga morgen proberen om de FSB nog wat te verhogen en hem wat meer juice te geven door de Vcore op 1.8 te zetten i.p.v. de standaard 1.6.
Als ik de 1900Mhz haal ben ik allang blij, zeker als je weet dat ie eerst niet 1 MHz FSB of 0.5 MP te OC-en was.
Wat was dat een ramp zeg.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:35:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dan heb je dus 13x en hoger mijn mobo kan tot 15x tot je beschikking als je de l1 bridge voorverbindt.
Juist. Dat kan je overigens hier nog eens nalezen: nieuws: Tom's Hardware Guide unlockt de Athlon XP

//dit is dus alleen het geval als je processor een default multiplier heeft van 12.5 of hoger, bijvoorbeeld XP2100+.
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:12:
K heb dan een TB-A maar di gaat ook niet echt veel harder, TOT ik de optie 'bank interleav' vond, nu wilt ie wel op 10x177 Mhz draaien, k ga morgen proberen om de FSB nog wat te verhogen en hem wat meer juice te geven door de Vcore op 1.8 te zetten i.p.v. de standaard 1.6.
Als ik de 1900Mhz haal ben ik allang blij, zeker als je weet dat ie eerst niet 1 MHz FSB of 0.5 MP te OC-en was.
Wat was dat een ramp zeg.
Dan is je geheugen waarschijnlijk de beperkende factor :)

[ Voor 7% gewijzigd door silentsnow op 18-01-2004 23:02 ]

The trade of the tools

Verwijderd

dat klopt want het is pc2700 en kan echt niet harder dan 177 FSB, verder kan ik me pc niet rebooten ook al gooi ik de FSB maar 1 Mhz omhoog, echt irritant.
toch maar terug naar de 133*13 wat ie wel goed doet.

Verwijderd

Ik denk dat je eigenlijk +- 150 Mhz erbij kan tweaken dat is eigenlijk nog niet veel maar met mijn palamino xp2100 kwam ik ook niet verder dan 12,5 x 150 maar dat viel voor die tijd best mee. 1875Mhz maar heb nu een super xp2100 en hang op mn voeding anders haalt ie 2,5ghz wel

dus misschien is het je voeding ? bios update :S braad moederbord. ik had ook even een elitegroups s5+ ofzo te leen en daarmee was oceen ook kut tot dat ik een of ander uberbios op had geflashed toen was het al iets beter maar nog niet alles. Daarom moet je nforce2 chipset hebben (agp lock ) en voor overclockers alleen epox en asus. (hoop dat ik geen gekloot krijg door deze opmerking gigabyte was ook even goed en shuttle is goed alleen loopt altijd achter :S )

hou er rekening mee dat je je agp bus niet te ver op schroefd, dus als je het unlocked zou ik eerst multieplyer omhoog gooien en daarna nog een beetje kutten met fsb ook al is 10x200 veel efficienter dan 15 x 133 maar zonder agp lock erg onstabiel en dan flikkert ie je altijd uit een game als je lekker aan het spelen bent en das irri. En natuurlijk synchroon draien fsb mem = frequency

suc6

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
waarom koop je niet een duron 1600 voor 40 euri
die gaat wel 1 1/2 keer zo hard als jouw palamino'tje
(check wel ff of je moeder bord die ondersteund) :)
met het proggie clockgen en cpumsr kun je gewoon in windhoos o-clocken :Y)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Ehm, dit klinkt mss raar, maar 2100+ is niet alleen in palomino uitvoering en 2000+ ook niet, bij de 2100+ heb je T-Bred B core en bij 2000+ had ik een T-Bred A core, dus ik weet niet waar jullie het vandaan hebben dan een 2100+ palomino only zou zijn, want ik trek met mijn 2100+ (1733mhz) zonder enig probleem 3000+ (2400mhz) en hij kan ook zelfs op 2500 mhz lopen en 2550mhz maar dan zit vcore boven 2 V en dan gaat levensduur behoorlijk 8eruit. Hij loopt nu bij mij constant op 2400 mhz (12x200) met Core V van 1.9 en Idle temp= 36 en stressed echt de full load is hij maximaal 47 graden en dit dan na een paar uur cpu stability.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mm nu echt stabiel op 1885mhz maar ik he nu ff een vraag ik heb zo als ik eerder al zij een groen amd athlon xp 2100+ en niet de bruine nu vroeg ik me af na het lezen op www.ocinside.de of ik ook die pin mod kan doen op me cpu met groene platter. (de pal,thor en barton zijn wel het zelfde met de multieplier instellingen dus ik dacht het moet kunnen maar ik weet het niet zeker)

P.s ik had namelijk gelezen om een site dat de groene amd xp 2100+ moeilijk te unlocken is nu wil ik hem niet unlocken maar terug zetten op een multiplier van 12.5 inplaats van 13 als dit wel kan met de pin mod kan ik waarschijnlijk een fsb van 151 haleb :9~

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet hier iemand antwoord op ?? zie bovenste vraag

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 16:52:
Weet hier iemand antwoord op ?? zie vraag hierboven
damn foutje sorry

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 16:55 ]

Pagina: 1