Ik probeer de clausule SORT te gebruiken om een bestand te sorteren. Ik heb drie selects: één voor het invoer bestand, één voor het uitvoer bestand en één voor het sorteerbestand (assign to disk).
Nu heb ik in de data division mijn invoer bestand ingedeeld (ook sleutelveld gedefinieerd met een pic) en mijn uitvoerbestand out is gewoon pic x(80).
Mijn sorteerbestand is als volgt ingedeeld:
Nu heb ik in mijn procedure division de volgende code staan om mijn file te sorteren
Hij compiled wel maar bij runtime geeft hij de volgende fout:
Nu heb ik twee vragen: is er een tabel waar je kan zien welke error bij welk probleem hoort? (ik heb al een tabel van de file handles, maar dat is het niet echt)
of weet iemand direct een oplossing voor mijn probleem?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| *invoerbestand
SELECT OPTIONAL LEVERANCIER ASSIGN TO 'LEV.DAT'
ORGANIZATION INDEXED
ACCESS DYNAMIC
RECORD KEY LEVNR
ALTERNATE RECORD KEY LEVNAAM WITH DUPLICATES
FILE STATUS LEVSTATUS.
*uitvoerbestand
SELECT LEVERANCIEROUT ASSIGN TO 'LEVOUT.DAT'.
*sorteer bestand:
SELECT SORTLEVERANCIER ASSIGN TO DISK. |
Nu heb ik in de data division mijn invoer bestand ingedeeld (ook sleutelveld gedefinieerd met een pic) en mijn uitvoerbestand out is gewoon pic x(80).
Mijn sorteerbestand is als volgt ingedeeld:
code:
1
2
3
4
| SD SORTLEVERANCIER.
01 SORTLEVREC.
03 SLEVNR PIC XXX.
03 FILLER PIC X(77). |
Nu heb ik in mijn procedure division de volgende code staan om mijn file te sorteren
code:
1
2
3
| SORT SORTLEVERANCIER ON ASCENDING KEY SLEVNR
USING LEVERANCIER
GIVING LEVERANCIEROUT |
Hij compiled wel maar bij runtime geeft hij de volgende fout:
code:
1
2
3
| COBOL I/O ERROR 98,4 ON LEVERANCIER FILE C:/COBOL/LEV.DAT error @ line 77 (waar de sort staat). |
Nu heb ik twee vragen: is er een tabel waar je kan zien welke error bij welk probleem hoort? (ik heb al een tabel van de file handles, maar dat is het niet echt)
of weet iemand direct een oplossing voor mijn probleem?