Gisterochtend zit ik vrolijk te GoT'en, bevriest het beeld ineens. Vreemd, maar ik dacht dat het m'n Audigy was (gebeurt wel vaker met SoundBlasters en Audigy's door een bug), dus even resetten en opgelost - zo dacht ik. Helaas, 't beeld bleef zwart. Ook wanneer ik de stroom even eraf haalde en vervolgens weer probeerde te booten, kreeg ik helemaal geen beeld.
Als eerste de Audigy eruit gehaald, nog steeds hetzelfde - het werd me dus duidelijk dat het niet aan die bug in de Audigy lag. Dan maar de standaard procedure: mobo eruit en enkel de videokaart, het geheugen en de CPU plaatsen en de monitor, powerswitch en interne speaker aansluiten. Helaasch, geen effect. Het valt me nu ook op dat hij zichzelf na een paar seconden uitschakelt, net alsof er een kortsluiting is - maar dat kan niet aangezien het moederbord op een houten plankje ligt buiten de kast.
Ik heb zowat alle onderdelen kunnen testen, met uitzondering van moederbord en geheugen. Het probleem is dat ik 32-bits RDRAM als geheugen heb en een Asus P4T533 als moederbord en dat is dus nergens anders in de buurt te vinden
de complete specs:
P IV 2.4B
Asus P4T533 (i850E)
2x 256MB PC4200 RDRAM (Samsung)
Q-Tec 550W voeding
2x WD 80GB 8MB cache @ RAID-0
Radeon 9700
Audigy 1
Wat heb ik (niet) getest?
Ik twijfel dus tussen het geheugen en het moederbord als boosdoener, maar het wordt erg moeilijk om dat te testen aangezien niemand in de buurt 32-bit RDRAM heeft. Heeft iemand een idee?
Als eerste de Audigy eruit gehaald, nog steeds hetzelfde - het werd me dus duidelijk dat het niet aan die bug in de Audigy lag. Dan maar de standaard procedure: mobo eruit en enkel de videokaart, het geheugen en de CPU plaatsen en de monitor, powerswitch en interne speaker aansluiten. Helaasch, geen effect. Het valt me nu ook op dat hij zichzelf na een paar seconden uitschakelt, net alsof er een kortsluiting is - maar dat kan niet aangezien het moederbord op een houten plankje ligt buiten de kast.
Ik heb zowat alle onderdelen kunnen testen, met uitzondering van moederbord en geheugen. Het probleem is dat ik 32-bits RDRAM als geheugen heb en een Asus P4T533 als moederbord en dat is dus nergens anders in de buurt te vinden
P IV 2.4B
Asus P4T533 (i850E)
2x 256MB PC4200 RDRAM (Samsung)
Q-Tec 550W voeding
2x WD 80GB 8MB cache @ RAID-0
Radeon 9700
Audigy 1
Wat heb ik (niet) getest?
- Videokaart => doet het in een andere PC
- Voeding => een andere, werkende voeding plaatsen haalt niets uit
- Processor => niet in een andere PC kunnen plaatsen, maar hij wordt wel warm en het zou beetje vreemd zijn als 'ie van het ene moment op het andere zou overlijden
- Geheugen => kan ik niet testen. Ik kan beide reepjes voorlopig ook niet afzonderlijk testen, heb namelijk geen C-RIMM (dummie) meer, kan ik pas woensdag krijgen.
- Moederbord => het groene stroom-LED'je brandt, de CPU wordt warm, de fan op m'n videokaart gaat draaien, dus stroom krijgt hij iig. De Northbridge voelt wel niet echt warm aan, maar ik weet niet of die veel stroom verbruikt bij het booten.
Ik twijfel dus tussen het geheugen en het moederbord als boosdoener, maar het wordt erg moeilijk om dat te testen aangezien niemand in de buurt 32-bit RDRAM heeft. Heeft iemand een idee?