Ik zit vast met PHP5 en XML/ XSLT.
Nou eigelijk, weet ik niet zo goed waar te beginnen.
Ik heb net libxml2.dll geinstalleerd en heb de libxlst voor win32 gedownd, maar heb geen idee wat ik mee moet doen.
Wat ik graag wil is via PHP data uit MySQL en inputforms omzetten naar XML en dat met XSLT parsen.
Zo kan ik goed (wil geen templatesysteem) mijn data en code apart houden en vind het in XML leuke uitdaging.
Ik kan al (enigsinds/redelijk) XML & XSLT toepassen zonder PHP.
Nu heb ik dus PHP5 geinstalleerd, maar heb geen idee waar ik moet beginnen met het leren hiervan.
Kan niet echt iets vinden op het net.
Wat ik ook graag wil is een XML docs aanpassen en XML docs from scratch scrhijven.
heb het boek CORE PHP voor PHP5 aangeschaft, daar staat veel over DOMXML in.
Ik begreep dat dit standaard in PHP5 zit, en dat je daar geen Dextension voor moet inladen. (moest in 4 wel, toen ik dat probeerde)
Kan iemand me op weg helpen. Wil het graag leren!
Nou eigelijk, weet ik niet zo goed waar te beginnen.
Ik heb net libxml2.dll geinstalleerd en heb de libxlst voor win32 gedownd, maar heb geen idee wat ik mee moet doen.
Wat ik graag wil is via PHP data uit MySQL en inputforms omzetten naar XML en dat met XSLT parsen.
Zo kan ik goed (wil geen templatesysteem) mijn data en code apart houden en vind het in XML leuke uitdaging.
Ik kan al (enigsinds/redelijk) XML & XSLT toepassen zonder PHP.
Nu heb ik dus PHP5 geinstalleerd, maar heb geen idee waar ik moet beginnen met het leren hiervan.
Kan niet echt iets vinden op het net.
Wat ik ook graag wil is een XML docs aanpassen en XML docs from scratch scrhijven.
heb het boek CORE PHP voor PHP5 aangeschaft, daar staat veel over DOMXML in.
Ik begreep dat dit standaard in PHP5 zit, en dat je daar geen Dextension voor moet inladen. (moest in 4 wel, toen ik dat probeerde)
Kan iemand me op weg helpen. Wil het graag leren!
mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P