Toon posts:

Raid0 geconfigged, data kwijt?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag mensen,

Ik zit met een aardig groot probleempje.
Ik heb vorige week 1x160 GBYTE S-ATA MAXTOR hdd gekocht.
Windows erop geinstalleerd en al mijn belangrijke gegevens van mijn IDE harddisk overgezet naar deze schijf.

Vervolgens mij IDE hdd eruit gehaald en geformatteerd voor een andere computer, maar dat terzijde.

Vandaag heb ik er dus nog zo een schijf ingehangen (1x160 GBYTE S-ATA MAXTOR) en tijden booten RAID0 aangemaakt.

Ik ben n00b wat betreft raid sets aanmaken, en dat heb ik geweten ook!

Hij heeft nu bij mijn eerst gekochte hdd (met windows en mijn belangrijke gegevens) de partitie verwijderd :(

Ik heb hem express niet geformatteerd uiteraard, want ik wil mijn gegevens terug.

Kan dat nog? Want ik las er uiteenlopende meningen over.
En zo ja, welke tool moet ik dan gebruiken?

Alvast onwijs bedankt voor de hulp

MVG Maurice

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja helaas die data is weg. RAID0 is niet echt meer terug te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 13-12-2003 17:29 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:27:
Goeiemiddag mensen,

Ik zit met een aardig groot probleempje.
Ik heb vorige week 1x160 GBYTE S-ATA MAXTOR hdd gekocht.
Windows erop geinstalleerd en al mijn belangrijke gegevens van mijn IDE harddisk overgezet naar deze schijf.

Vervolgens mij IDE hdd eruit gehaald en geformatteerd voor een andere computer, maar dat terzijde.

Vandaag heb ik er dus nog zo een schijf ingehangen (1x160 GBYTE S-ATA MAXTOR) en tijden booten RAID0 aangemaakt.

Ik ben n00b wat betreft raid sets aanmaken, en dat heb ik geweten ook!

Hij heeft nu bij mijn eerst gekochte hdd (met windows en mijn belangrijke gegevens) de partitie verwijderd :(

Ik heb hem express niet geformatteerd uiteraard, want ik wil mijn gegevens terug.

Kan dat nog? Want ik las er uiteenlopende meningen over.
En zo ja, welke tool moet ik dan gebruiken?

Alvast onwijs bedankt voor de hulp

MVG Maurice
hehe dat is niet zo slim, het systeem achter raid-0 is juist dat ie je data over 2 schijven striped waardoor je een dubbele bandbreedte hebt. dus je moet altijd eerst een raid-0 array maken en dan data erop plaatsen.
data ben je kwijt nu, als je nix meer opstaat wanneer je hem los aan een ide hang.

nog een waarschuwing wat betreft raid-0 is dat je nooit 1 schijf moet loshalen en je pc moet opstarten, dan ben je dus ook je data kwijt!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

check deze even...[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16985207#hdddata]
sterkte ermee iig ;(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dnc1n schreef op 13 december 2003 @ 17:36:
nog een waarschuwing wat betreft raid-0 is dat je nooit 1 schijf moet loshalen en je pc moet opstarten, dan ben je dus ook je data kwijt!
Wat een onzin, of je moet een wel erg brakke elcheapo RAID-controller hebben.

Een normale RAID controller geeft gewoon een foutmelding dat een van de disks ontbreken en boot niet automagisch verder. En verder komtie iig niet omdat er geen valide bootinformatie is op de 'hdd'.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie op 13-12-2003 17:39 ]

C:\>_

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 08:05
die RAID data ben je kwijt ja.

je kunt nog wel kijken of je met een data recovery programma de data kunt terugkrijgen van je IDE disk

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik ben nu bezig met een tooltje, en die ziet gewoon al mijn files nog!!!

Ben erg blij nu, zeker na al die negatieve berichten van jullie :)

Restorer2000 Copyright(c) 2000-2003 BitMart Inc.
All rights reserved.

Dat is het tooltje!

Groet Maurice

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Je bent zeker weten al je data kwijt, dit valt niet meer terug te halen.

Iedereen weet dit, als je RAID 0 configureerd, ben je de data kwijt.

MVG,

Eddy

workstation server laptop

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

eddysmits schreef op 13 december 2003 @ 18:14:
Je bent zeker weten al je data kwijt, dit valt niet meer terug te halen. Iedereen weet dit, als je RAID 0 configureerd, ben je de data kwijt.
:?

Hoe verklaar jij dan dan hij met het tooltje de bestanden ziet als ze weg zijn ? (buitenaardse schijf ofzo....) Na een foute raidconfig kun je heus nog wel je data terughalen je bent er alleen niet zeker van. Dat het nooit meer kan is redelijk grote bull eigenlijk.. :+
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:27:

edit:
MENSEN NO NEED FOR GREETS.. Wij groeten elkaar constant toch ? :D

[ Voor 31% gewijzigd door under-world op 13-12-2003 18:20 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:46
Mensen .. hij heeft het over 1 Hd op z'n raidcontroller ....
daaarna een nieuwe erbij gehangen en een nieuw raidarrea (ofzow :P) aangemaakt ..
zelfs na een volledige format is je data nog terug te halen .. met de goede programma's en of mensenkennis .. niet dat ik die heb maarhet is te doen ..
Succes
offtopic:
mvg :P
Just kidding ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je eerst de FAQ doorneemt eer je een topic opent. In dit geval heb je meer dan genoeg gehad aan het FAQ-linkje zoals under-world noemt ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.