Toon posts:

Demon ADSL aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik heb een groot probleem met het aansluiten van mijn demon adsl, omdat de afstand tussen mijn meterkast en pc ongeveer 12 meter is.

Situatie 1: Ik kan dus niet mijn modem in de meterkast leggen en daar vandaan alles aansluiten omdat, ik a : geen stopcontact heb in de meterkast om de adapter van mijn modem aan te sluiten b : hoe moet ik dan de kabel die tussen pc en modem verbonden moet worden aanelkaar krijgen ( word de console genoemd) als de afstand 12 meter is en de kabel maar 2 meter

Situatie 2 : Is het meest voor de handliggende geloof ik zelf omdat, ik in dit geval mijn modem beneden dus in de kamer waar de pc is laat staan. Dan kan ik hiervandaan mijn adapter aansluiten + kabel aansluite wat modem en pc met elkaar verbind( console ). Maar de probleem is dan ik moet dan een kabel trekken van mijn kamer naar boven in de meterkast a: Dit Is dan geen utp kabel toch ? want die utp kabel moest ik verbinden van mijn modem naar pc en die afstand was in dit geval als ik mijn modem naast mijn pc leg 1meter) b : er is maar 2 meter telefoonkabel geleverd met een plastic stekkertje aan het uiteinden, Als ik dan een nieuwe koop die wat langer is heeft dat dan geen nadelen? b : in dit geval als de modem beneden in mijn kamer zit, zit de splitter ook beneden in de kamer, moet ik dan niet de huidige telefoonlijn wat boven in de woonkamer zit met de splitter verbinden ???(afstand naar meterkast 2 meter) (afstand van woonkamer naar mijn kamer 15 meter)

Hoe moet ik het aanpakken om demon dan aan te sluiten???

Ik weet het is een langdradige verhaal, maar ik zoek graag naar een oplossing _/-\o_

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:50

boesOne

meuh

Snoer tussen modem en PC is een normale crossed utp kabel [straight werkt ook]..
Kan je overal halen.
Dus.. je sluit de splitter aan in je meterkast.. vandaaruit een zo kort mogelijk telefoon snoer richting modem bij dichtsbijzijnde stopcontact..
En dan een UTP kabel naar pjoeter..

[ Voor 76% gewijzigd door boesOne op 13-12-2003 17:30 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
-boesOne- schreef op 13 december 2003 @ 17:30:
Snoer tussen modem en PC is een normale crossed utp kabel [straight werkt ook]..
Kan je overal halen.
Dus.. je sluit de splitter aan in je meterkast.. vandaaruit een zo kort mogelijk telefoon snoer richting modem bij dichtsbijzijnde stopcontact..
En dan een UTP kabel naar pjoeter..
Ik heb ook zo'n situatie thuis, geen stopcontact in de meterkast.
Wat heb ik gedaan? Modem in de woonkamer, splitter in de woonkamer, telefoonkabel zo kort mogelijk houden, ik heb in mijn geval de modem tegen de muur bevestigd naast de telefoonstopcontact en de telefoonkabel is 30cm. En dan heb ik hem met een UTP straight kabel naar mijn kamer en de andere kamers, allemaal iets van 10-15 meter lange kabels.

Verwijderd

Geen stopcontact in de meterkast is toch geen probleem.
FF kassie openschroeven en bij Gamma een stopcontactje halen met wat draad en aansluiten :s
Wat is dan het probleem ?

Verwijderd

en als je een utp kabel van je meterkast naar je comp kan trekken dan moet het toch ook mogelijk zijn om een 220volt kabel van je comp naar de meterkast te trekken. hou je je telefoonkabel zo kort mogelijk.
ik praat uit ervaring. hier ook gedaan 8)

Verwijderd

Topicstarter
Het idee modem en splitter in de woonkamer klinkt goed, waar ik dan ook gelijk mijn telefoon op de splitter kan aansluiten. Maar ik houd toch echt 1 kabel met 2 stekkertjes over. Zo een grijze kabel die je achter in de modem aansluit waar Console op staat, en aan de andere kant ervan zit zo een stekkertje aan wat ergens achterop de pc moet. Hoe moet ik deze kabel van me de modem die ik in de woonkamer ga aansluite achter mijn pc krijge ( afstand 15 meter ).
Of beter gezegd hoe hebben jullie dat gedaan ? :D

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

PoweRoy

funky!

de console is alleen maar het 1maal configgen met van de router dus niet meer nodig dan 1x

je kan dus je pc ff benee neerzetten en router configgen en dan pc boven aan sluiten aan de utp :)

[This space is for rent]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Is het echt zo belangrijk om de afstand tussen de splitter en het ADSL modem zo klein mogelijk te houden?
Ik wilde de modem een meter of 4 van de splitter zetten maar als het beter dichterbij kan moet ik ook maar een 220 kabel trekken naar de meterkast...

Verwijderd

Topicstarter
PoweRoy schreef op 13 december 2003 @ 18:00:
de console is alleen maar het 1maal configgen met van de router dus niet meer nodig dan 1x

je kan dus je pc ff benee neerzetten en router configgen en dan pc boven aan sluiten aan de utp :)
Kijk hier heb ik wat aan :D dat zal ik dan nu ff doen als ik teminste weet hoe het moet :p kan je het ff snel uitleggen? En heb je hiervoor geen internet verbinding nodig ? Want, anders gaat het feest niet door want dan moet ik alsnog eerst een kabel trekke naar boven. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik mijn adapter aansluiten als ik mijn modem in de meterkast leg?

Verwijderd

Die console kabel heb ik nog nooit nodig gehad. Gewoon telnet naar 192.168.0.1 en dan werkt het ook, kun je ook alles instellen. (heb hier trouwens de telefoonlijn ongeveer 10 meter verlengt en prima verbinding...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 10:23:
Die console kabel heb ik nog nooit nodig gehad. Gewoon telnet naar 192.168.0.1 en dan werkt het ook, kun je ook alles instellen. (heb hier trouwens de telefoonlijn ongeveer 10 meter verlengt en prima verbinding...
10 meter telefoonkabel van hoofdcentrale naar splitter of van telefoonlijn naar splitter???

En mag de telefoonkabel tusen splitter en modem 15 meter zijn???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 18:04 ]

Pagina: 1