Toon posts:

Ondertitels bijvoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik heb een dvd speler die ook divx ondersteund.
Nu wil ik graag een divx branden en daar dan subtitels bijvoegen.
Ik gebruik nero 5.5.
Verder heb ik al ondertitels voor mij film gevonden met de extensie .srt
Hoe moet ik deze nou bij de film branden?
Is dat alleen een kwestie van erbij voegen en klaar of moet ik de ondertitels precies dezelfde naam als de film file geven?

Alvast bedankt,

Jerry

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Is dat alleen een kwestie van erbij voegen en klaar of moet ik de ondertitels precies dezelfde naam als de film file geven?
Ze moeten in dezelfde map staan én dezelfde naam hebben, want hoe wou je DVD speler anders weten welke ondertitels ie zou moeten hebben? ;)

The devil is in the details.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

OM --> SA

overigens zijn er wel guides te vinden, op o.a. www.doom9.org en www.dvdrhelp.com

check die sites even, is veel te vinden :)

^^^

overigens bedoeld als je de ondertiteling permanent wilt hebben, maar ik denk idd dat het al genoeg is om de bestanden (behalve de extensie uiteraard ;)) gelijke namen te geven.

maar dat weet ik niet zeker, hangt vast van je speler af (of misschien kan iedere divx-speler dat standaard, daarvoor weet ik er te weinig van af)

[ Voor 143% gewijzigd door LuNaTiC op 13-12-2003 17:17 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

je kan natuurlijk ook gewoon ondertitels toevoegen met wat programmas zodat ze vast ziiten IN de film anders kan je dat wel effe checken op http://www.vcdhelp.com ofzo. Daar staat ook altijd wel veel informatie.