Toon posts:

Ik wil nu eens duidelijkheid NEC DN-1100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb problemen met mijn net aangeschafte DVD writer en ik kom er maar niet achter wáár het probleem nou zit! Het probleem is simpel; DVD's branden gaat niet!

Ik heb al enorm veel topics hier op GoT doorgelezen, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat een DVD writer geen DVD's kan branden?? Even voor de duidelijkheid:

Drive: MultiSpin 4x DVD+ Writer Internet DVD+RW drive NEC ND-1100
Prog: Nero 5.5 Burning Rom (Bijgeleverd)

CD's branden gaat perfect, geen problemen.. bij DVD's zegt Nero enkel dat het medium "empty" is en niet groot genoeg is om de DVD te copiëren...

Ik heb tegelijk met de writer een pakketje DVD schijfjes gekocht. Het gaat daarbij om de "Traxdata DVDR General 4x 4,7GB/120Min" schijfjes. Deze kon ik dus niet branden.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de schijfjes lag, dus heb ik het branden geprobeerd met een DVD schijfje die bijgeleverd was bij de brander. Een "Verbatim 4x certified DVD+R printable" schijfje. Hierbij het zelfde probleem..

Mijn conclusie:
Mijn gekochte DVD writer kan géén DVD's branden, zelfs niet de lege DVD die is bijgeleverd.. 8)7

Okay, dat zal effe lekker worden dan...

Ik kwam in jullie topics wat uitspraken tegen waarvan ik behoorlijk schrok:
- "..(..)..maar het is dan nog niet mogelijk om een dvd- te schrijven."
- Als je dit id-nummer hebt dan maak je volgens mij weinig kans om met je nec 1100 een dvd- te schrijven.
- denken jullie dat het mogelijk is om over een tijdje met de 1100 gewoon een dvd- te schrijven?

Weetje, ik vind dit gewoon raar, eigelijk een enorme schande.. Hoe de F*ck kan het nou zo wezen dat een DVD writer géén DVD's kan branden..??!!!

Please, kan iemand me even een duidelijk andwoord / advies geven..

Ik heb voor dat ding toch niet voor niets 100 pleuro uitgegeven?!

Alvast dank,

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

DVD - is iets anders als DVD +

Als je brander maar een formaat is moet je dat formaat kopen. Tja, ik heb het niet zo bedacht!

There is no place like ::1

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03 17:25
Ja, maar je mag even aannemen dat de bijgeleverde lege dvd het wel zou moeten doen.

toch?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

1. Zorg ervoor dat je +R(W) media hebt.
2. Installeer degelijke software (DVDDecrypter, RecordNow Max 4.6 (in het alleruiterste geval Nero 6.0, in ieder geval GEEN 5.5!).
3. Zorg dat je een APSI layer geïnstalleerd hebt (Zoeken met Google op ForceASPI 1.8)

Dan zou ie het zeker moeten doen!

webOS all the way!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dat zou je zeker aan mogen nemen ja... Ze doen hem er tenslotte niet bij als onderzetter :+

[ Voor 23% gewijzigd door under-world op 13-12-2003 16:52 ]

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:05
probeer je van dvd naar dvd te copieren?
Zoja, een originele dvd is vaak groter dan 4,7Gb. Probeer eens bijv. 100mb aan data naar een dvd te schrijven.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 16:43:
Beste mensen,

Ik heb problemen met mijn net aangeschafte DVD writer en ik kom er maar niet achter wáár het probleem nou zit! Het probleem is simpel; DVD's branden gaat niet!

Ik heb al enorm veel topics hier op GoT doorgelezen, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat een DVD writer geen DVD's kan branden?? Even voor de duidelijkheid:

Drive: MultiSpin 4x DVD+ Writer Internet DVD+RW drive NEC ND-1100

CD's branden gaat perfect, geen problemen.. bij DVD's zegt Nero enkel dat het medium "empty" is en niet groot genoeg is om de DVD te copiëren...

Ik heb tegelijk met de writer een pakketje DVD schijfjes gekocht. Het gaat daarbij om de "Traxdata DVDR General 4x 4,7GB/120Min" schijfjes. Deze kon ik dus niet branden.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de schijfjes lag, dus heb ik het branden geprobeerd met een DVD schijfje die bijgeleverd was bij de brander. Een "Verbatim 4x certified DVD+R printable" schijfje. Hierbij het zelfde probleem..

Mijn conclusie:
Mijn gekochte DVD writer kan géén DVD's branden, zelfs niet de lege DVD die is bijgeleverd.. 8)7

Okay, dat zal effe lekker worden dan...

Ik kwam in jullie topics wat uitspraken tegen waarvan ik behoorlijk schrok:
- "..(..)..maar het is dan nog niet mogelijk om een dvd- te schrijven."
- Als je dit id-nummer hebt dan maak je volgens mij weinig kans om met je nec 1100 een dvd- te schrijven.
- denken jullie dat het mogelijk is om over een tijdje met de 1100 gewoon een dvd- te schrijven?

Weetje, ik vind dit gewoon raar, eigelijk een enorme schande.. Hoe de F*ck kan het nou zo wezen dat een DVD writer géén DVD's kan branden..??!!!

Please, kan iemand me even een duidelijk andwoord / advies geven..

Ik heb voor dat ding toch niet voor niets 100 pleuro uitgegeven?!

Alvast dank
Heb je al een andere brandprogramma geprobeerd?

Trouwens, even voor de duidelijkheid, je moet DVD+R en DVD+RW's hebben en NIET DVD-R en DVD-RW!!!

Sommige 1100's laten zich flashen naar een 1300 die WEL DVD-R en DVD-RW's kan branden.

Powered by KPN

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik zou als ik jou was eens kijken of dat de DVD die je wilt copieeren wel op die lege DVD past..

Ik probeerde namelijk laatst de dubel-DVD van kopspijkers te copieeren maar daarvan was de eerste DVD 7.?gig. en de tweede DVD 4.7gig. groot.., m.a.w. ik kon alleen die tweede DVD copieeren en die eerste dus niet omdat m'n DVD writer dat gewoon niet ondersteund...

Verwijderd

digital8 schreef op 13 december 2003 @ 16:56:
Ik zou als ik jou was eens kijken of dat de DVD die je wilt copieeren wel op die lege DVD past..

Ik probeerde namelijk laatst de dubel-DVD van kopspijkers te copieeren maar daarvan was de eerste DVD 7.?gig. en de tweede DVD 4.7gig. groot.., m.a.w. ik kon alleen die tweede DVD copieeren en die eerste dus niet omdat m'n DVD writer dat gewoon niet ondersteund...
Deuh, dat weet iedereen wel.... Denk niet dat hij dat probleem heeft, ligt waarschijnlijk aan zijn brandprogramma

Verwijderd

Topicstarter
probeer je van dvd naar dvd te copieren?
Zoja, een originele dvd is vaak groter dan 4,7Gb. Probeer eens bijv. 100mb aan data naar een dvd te schrijven.
Yep, dan heb ik dus precies het zelfde probleem... werkt niet.
Trouwens, even voor de duidelijkheid, je moet DVD+R en DVD+RW's hebben en NIET DVD-R en DVD-RW!!!
Zoals ik al aangaf zat er bij de DVD writer een DVD+R schijfje bijgeleverd.. die ik dus NIET kon branden..
Kijk beste mensen, dáár komt dus de aap uit de mouw.. Ik vroeg nog aan die verkoper, "kan ik met deze brander gewoon film-DVD's kopieren?", waarop de man dat bevestigde met "ja".. Als ik nu eens kijk welke DVD ik dus wilde copieren, blijkt dat idd een 7Gig schijf te zijn!! Gloeiende gloeiende...

Maar nogmaals, toen ik dus gewoon wat .avi bestanden op DVD wilde zetten (ik bleef onder de 4,7Gig) kreeg ik de zelfde melding..

Okay, ik zal dus moeten opletten met welke grootte DVD's ik te maken heb, maar dat is nog niet de uiteindelijke oplossing...
Deuh, dat weet iedereen wel.... Denk niet dat hij dat probleem heeft, ligt waarschijnlijk aan zijn brandprogramma
Tsja, idee.. even een andere prog proberen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 17:02 ]

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 11:21

Krul

Holodoc

Waarom niet even de leverancier bellen? Of de fabrikant en je probleem uitleggen. Hier kunnen wij echt weinig over vertellen...

Verwijderd

Misschien heel dom maar... heb je wel bij het aanmaken van een DVD-sessie linksboven "DVD" gekozen? Blijft het nl op CD staan dan krijg een melding zoals jij die omschrijft :P

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:01:
[...]

Yep, dan heb ik dus precies het zelfde probleem... werkt niet.

[...]

Zoals ik al aangaf zat er bij de DVD writer een DVD+R schijfje bijgeleverd.. die ik dus NIET kon branden..

[...]

Kijk beste mensen, dáár komt dus de aap uit de mouw.. Ik vroeg nog aan die verkoper, "kan ik met deze brander gewoon film-DVD's kopieren?", waarop de man dat bevestigde met "ja".. Als ik nu eens kijk welke DVD ik dus wilde copieren, blijkt dat idd een 7Gig schijf te zijn!! Gloeiende gloeiende...

Maar nogmaals, toen ik dus gewoon wat .avi bestanden op DVD wilde zetten (ik bleef onder de 4,7Gig) kreeg ik de zelfde melding..

Okay, ik zal dus moeten opletten met welke grootte DVD's ik te maken heb, maar dat is nog niet de uiteindelijke oplossing...

[...]

Tsja, idee.. even een andere prog proberen..
Er kan MAX 4,38 of 4,39 GB op een schijfje (rond de 4500 MB!). Doe ook eens wat met mijn eerdere tips! 95% succes verzekerd ;)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet even de leverancier bellen? Of de fabrikant en je probleem uitleggen. Hier kunnen wij echt weinig over vertellen...
Gekocht op de HCC dagen.. weet echt nie meer wat de leverancier was.. :/.
Misschien heel dom maar... heb je wel bij het aanmaken van een DVD-sessie linksboven "DVD" gekozen? Blijft het nl op CD staan dan krijg een melding zoals jij die omschrijft
Hehe, ik ben niet blond ;)
Doe ook eens wat met mijn eerdere tips! 95% succes verzekerd
Yep, ik ben er druk mee bezig.. Jullie horen zo wel of 't lukt..

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
doe het volgende,

-flash je drive met de nieuwste firmware
http://forum.rpc1.org/dl_...?category=4&manufactor=23
-installeer dvd-decrypter
-installeer aspi 4.6 (deze werkt het best met xp) http://pioneerdvd.rpc1.org/aspi32v4.60.zip
-rip een dvd5 naar de hdd met decrypter, dus van een dvd(+)(-)r(w), of een orginele dvd wat een dvd5 is, dat is 4.37gb, gebruik iso READ mode!
-brand de image met dvd-decrypter op lege dvd+r, gebruik iso WRITE mode.

-wanneer het om een dvd9 betreft rip met decrypter naar de hdd, gebruik nu filemode en selecteer alle bestanden, gebruik dvdshrink 3.0 om de boel te rippen naar dvd 5 grootte.
-nu moet je wel gebruik maken van een brandpakket, ik adviseer de nieuwste nero 6.****, gebruik nu de video dvd layout.

zo dit is ff een korte guide, er zijn meer mogelijkheden uiteraard. ik denk namelijk dat de topicstarter de fout maakt dat ie een dvd9 op een dvd+r probeerd te fikken?
eerst ff rippen dus ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
er van uitgaand dat je niet een DVD probeert te kopieren is die groter is dan wat er op je +/-R kan

Ik kan hier zeer kort over zijn:

Je kan de bijgeleverde DVD niet branden met de bijgeleverde software.

Dat ding is gewoon rot, terugbrengen. Fabrikant/leverancier kan dit niet maken.

Laatste optie: even brander in een ander systeem gooien om uit te sluiten dat het geen software fout is. Je zou ook een firmware update kunnen doen, maar eigenlijk vind ik dat niet horen in dit geval, hij moet het out of the box gewoon doen.

Edit:
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:13:
Gekocht op de HCC dagen.. weet echt nie meer wat de leverancier was.. :/.
Ai, dat is niet slim van je (om maar even een understatement te gebruiken :)). Neem contact op met NEC en leg je probleem voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Mike Jarod op 13-12-2003 17:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 16:43:

In Nero 5.5 moet je volgens mij kiezen of je een CD of DVD wilt branden. Standaard staat hij op CD. Bovenin kun je je brander selecteren en kiezen voor NEC1100 [DVD] (uit mijn hoofd).

Verwijderd

als je bedoelt dat je van een orgineele wilt branden dan gaat dat zeker niet goed met nero wand een orgineele dvd is 9.4 gig als ik mij niet vergis en een lege is 4.7 gig dus

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 12:25

Puck

W32.Deadcode.A

Klinkt misschien raar maar ik had dit probleem ook met mijn net nieuwe Lite-On LDW 811S. Ik kon WEL CD's branden maar bij Arita DVD-R kreeg ik de melding in Nero dat er niet genoeg ruimte was terwijl ik toch ECHT onder de grens zat.

Ik van alles geprobeerd en uiteindelijk de schijf van primary slave naar secundary master gezet (zonder ander apparaat daaraan.) Nieuwe chipset IDE driver geinstalleerd en daarna werkte de brander perfect. Heb de melding niet meer gezien.

Het zou een oplossing kunnen zijn? :?

Arrived anxious, left bored

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 16:59:

Deuh, dat weet iedereen wel....
Nou, Deuh, schijnbaar dus niet hé.....

Trouwens ik gebruik "Pinnacle - Instant Copy V8.0 Retial" en die copy't DVD naar DVD zonder omkijken, misschien is dat wat voor jou....?

[ Voor 29% gewijzigd door digital8 op 13-12-2003 23:10 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit noemen ze dus een "user error"...

Ik vind dat je niet genoeg gezocht hebt voordat je iets gekocht hebt, NATUURLIJK kunt U er films mee kopieren meneer, uiteraard zegt die verkoper dat want dan koop jij die drive van hem.

Misschien is het handig om te weten dat de meeste films 2 lagen bevatten, dit staat zelfs achterop de hoes van zo'n ding. En een DVD brander kan maar één laag branden.

Een zoektocht van nog geen 5 minuten op GOT levert al genoeg resultaten op ... eventueel google gebruiken.

Dan vervolgens gaan zeuren dat er geen film gekopieerd kan worden vind ik gewoon je eigen fout eerlijk gezegd .....

Daarna geef je ook nog aan dat je weet dat het een + brander is, maar je schrikt er wel van als iemand zegt dat ie geen - DVD's kan branden :?

[ Voor 11% gewijzigd door dreeke op 13-12-2003 23:14 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb met dat ding hetzelfde probleem met MMORE dvd's.. Philips en Verbatim gaan wel goed...

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 23:18:
Ik heb met dat ding hetzelfde probleem met MMORE dvd's.. Philips en Verbatim gaan wel goed...
MMore is dan ook crap :P

webOS all the way!

Pagina: 1