Mensen met BP6 en win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 17:56
hey
als je een BP6 hebt, win2k en je shutdown is een powerdown wil je dan even contact met me opnemen????

the_fx@yahoo.com

FX

Stay safe

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

powerdown werkt ook niet op 2K. komt volgens mij door die HPT-66 bios.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Werkt het op een ander mobo wel dan ???

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Powerdown werkt de eerste keer na installatie wel goed, daarna niet meer.
Op een Abit BH6 werkte het wel goed.
Zou inderdaad kunnen liggen aan de drivers van die HPT66.

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Dit ligt aan de BIOS van ABIT.
De ACPI functie is niet helemaal volgens de W2000 standaard (dat is bij veel moederborden zo). Ze komen nu met een nieuw BIOS die de ACPI volledig ondersteunt en de problemen met USB bij SMP1.4 oplossen. Ook IRQ toewijzing zou beter moeten zijn.

Nu maar afwachten...

Verwijderd

...het vreemde is echter wel dat de Abit BP6 in de installatie file van win2k als ACPI compliant staat

Verwijderd

heb ik geen last van...
heb trouewns Bios versie PW, is van de site geplukt toen bleek dattie niet helemaal geweldig opk was, maar heb ik geen last van...
win2k sluit prima af hoor, met beta3rc2(nog met 1ste bios) en final(met PW) allebei geen problemen mee..

• Tonne
  • Laatst online: 04:04
Dat niet powerdown gaan is in ieder geval een probleem van BIOS NJ en build 2195. Volgens mij ligt het aan het BIOS. Gewoon ff wachten tot het 'echte' BIOS voor de BP6 uitkomt en dan snel flashen. Kun je ACPI meteen aanzetten. Niet zo ongeduldig, want win2k ligt nog niet in de winkel. Abit heeft ook ontwikkeltijd nodig. Wees blij met je goedkope dual-mb en zeik Abit niet af.
Oja, bij PW werkt het natuurlijk wel, want die ondersteunt ACPI wel, alleen zijn daar nog wat probleempjes mee.

Verwijderd

Sjonge, jonge...
Ik krijg Win2k nog nie eens aan de praat. Ik heb het gedaan volgens de www.bp6.com site, maar 't werkt voor geen meter. Wanneer ik de ata66 kabel d'r uittrek krijg ik niet eens meer mijn bios te zien...

• Ralph
Tonne: je slaat de spijker op zijn kop.

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
OKE hier de soep:
ACPI zomaar even aanzetten is er niet bij. ACPI en MPS zijn namelijk 2 totaal verschillende HALs. Als je geen ACPI hebt dan heb je MPS en vice versa. Op het moment werkt ACPI met elk Abit bp6 bios maar onder 1 voorwaarde:
-geen ATA66 kanaal gebruiken
-niks in je pci sloten behalve slot 1

Degene die zo slim is om als er een ACPI bios uitkomt even bij de device manager zijn COMPUTER-driver op ACPI uniprocessor of multiprocessor te zetten, lach ik bij voorbaat uit. Heb ik namelijk al geprobeerd, en dan krijg je een blauw Stop-screen en kom je no way je windows nog in.

Komt omdat alle resources etc anders genummereerd worden onder ACPI (oa irq's >15 etc).

Ga nou niet roepen dat ik zit te zwammen want ben hier 2 weken mee bezig geweest.

• schijndel
O ja en als je geen HPT366 gebruikt dan heb je wel APM ondersteuning, anders niet, en kan je dus wel soft-poweroff doen. doe dit door in poweroptions APM aan te vinken

• Bastardhost
  • Laatst online: 22-07 11:42
Hmmm... Interessante discussie.
Mijn MOBO'tje, een MVP3C, doet het best wel acceptabel goed met ACPI.
Hij sluit af...
Gaat uit....2..3..
en weer aan.... :)

Soort doorstarten dus. Ik zet hem dus maar niet meer uit. En laten we eerlijk zijn, da's met W2K toch ook niet nodig? Afsluiten?

• Tonne
Grimreaper: Dat anders nummeren van resources komt door een fout in het PW-BIOS en is niet iets wat met ACPI te maken heeft.

De BIOS-en van Abit zijn nog niet ACPI-compatible (of vind je het compatible als je maar 1 pci-kaart mag gebruiken). Als ik een frisse setup van win2k doe, dan loopt ie tijdens de setup al vast als ik ACPI-dualproc kies. En je moet inderdaad de highpoint controller nog niet gebruiken als je ACPI wil.

In die tweede reactie zeg je dat je compu wel uitgaat bij shutdown (als ik het goed lees). Ik ga het eens proberen.

• Master FX
dat probleem van blauw scherm had ik dus ook, maar gelukkig had ik een rescue disk gemaakt en de repair ging voorbarig. Het leuke is dat ie dus nu wel op ACPI Multi proc staat, alleen jammer dat dat nog geen nut heeft.

Ik heb ook een probleem gehad met irq's: display op 128 en netwerk op 78 e.d. Dat lag aan de MPS versie in je bios; die moet je op 1.1 zetten (mocht iemand hier nog last van hebben, dan weet je waar het aan ligt)

FX

Stay safe

• Tonne
Master FX, welk BIOS heb je? Laat me raden: PW?

• Master FX
nee NJ

FX

Stay safe

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Ben er gisteren ook mee aan het klooien geweest. ik dacht dus bijdehand te zijn :) ik had het eerst geinstalleerd op een p2b (acpi) en daarna alles omgeplugd naar de bp6 met pw-bios. dat werkte wel maar stond ie dus nog op uniprocessor acpi. oh, ff veranderen. herstarten en ja hoor: sblive kwam alleen maar wat getikt uit. :( ik heb er maar mps van gemaakt.

alles doet het nu wel behalve dat m'n geforce alleen maar opengl doet en geen direct3d meer (hangt) is dat nog te verhelpen door er mps 1.1 van te maken ipv 1.4??

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Ralph
Dat kun je gewoon proberen denk ik.

Voor diegenen die wat ongeduldig zijn die kunnen dat tweede verhaaltje (quote) van mijn "docu-soap" verhaal even lezen. (search effe op docu soap en BP6).
Daar staat namelijk een beschrijving in hoe je via een omweg wel alles werkend kunt krijgen.

• schijndel
Met dat anders nummeren heb ik het NIET over IRQs, maar over enumartion de manier waarop winnt met je harde waren omgaat. Omdat ACPi en MPS dit allebei anders doen, kan je niet switchen van een MPS naar een ACPI systeem zonder opnieuw de hal te installen. Dat betekend win2k opnieuw installen, vers of upgrade
Pagina: 1