Ik heb net Sony Service Center Nederland gebeld m.b.t. de vertraging tussen beeld en geluid en ze kwamen met het volgende antwoord ( vrij vertaald ):
------------------------------------------------------------------------------------
Vanwege de nieuwe techniek om zulke mooie beelden te kunnen produceren moet de tv langer doorrekenen. Hierdoor komt het geluid eerder dan het beeld. Intern wordt dit binnen de tv al gecorrigeerd, maar wanneer je het geluid via een externe bron laat lopen dan valt deze correctie weg. Dit is te verhelpen door een DVD spelere of externe av receiver aan te schaffen die deze correctie weer kan toepassen. De man die mij tewoord stond meldde dat de duurste Sony DVD speler dit aan kan. Kost alleen even een kleine €1499,-.
------------------------------------------------------------------------------------
Een andere oplossing is de receiver van Pioneer. De AX3. Deze kost (slechts) via internet zo'n € 750,-. ( exclusief speakers )
Alles bij elkaar gaat het een hoop geld kosten wanneer je de HQ100 serie aanschaft.
Ik vind dit persoonlijk een hele kwalijke zaak

. Koop je zo'n dure tv en dan kom je zulke problemen tegen. Sony weet hiervan, maar weigerd gewoon iets te ondernemen om de problemen weg te nemen.