Met 2 pc's internetten over USB switch ???

Pagina: 1
Acties:

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het volgende of mij er meer over kan vertellen:

ik heb een ADSL verbinding van KPN en een USB modem (groene model).
Ik weet dat je met een software update de modem kan upgraden naar een router.

Op dit moment heb ik maar 1 pc die werkt, ik heb nog een pc maar daar moet ik 1st een hdd voor kopen maar daar wil ik ook op internetten zodra die werkt.

Al zou ik de volgende USB switch kopen:
http://catalog.belkin.com...nt_Id=1&Product_Id=162177
Is het dan mogelijk om via beide pc's tegelijkertijd te internetten.

Ik weet dat ik ook gewoon een nieuwe ADSL router kan kopen, maar ik vraag me gewoon af of het ook op deze manier kan want dit is toch een goedkopere oplossing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nope.
Je gebruikt het USB modem namelijk om overheen in te bellen, en met 2 pcs zou je 2x over hetzelfde modem een verbinding maken.

Gaat niet werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pink Panther
  • Laatst online: 15-08 15:40
Ik zelf heb een speedtouch 330 USB ADSL modem (je weet wel die goedkope dingen die je bij elke aanbieding erbij krijgt).
Hiermee internet ik via 2 PC's. Ik heb de PC's gewoon met elkaar verbonden via ethernetkaart -> ethernetkaart (dus zonder hub, router of iets dergelijks).
Vervolgens kun je in XP dan een internet verbinding delen en dat werkt perfect.

PS: Was effe vergeten te vermelden dat de PC waar het USB modem aanhangt wel altijd moet draaien om vanaf die andere PC te kunnen internetten

[ Voor 19% gewijzigd door Pink Panther op 13-12-2003 16:42 ]

Verwijderd

Hoe deel ik Internet ?

Het is niet mogelijk om een USB modem te delen. De enige manier is dan een server draaien en die als internet gateway te configuren (zie FAQ).

Een USB switch klink misschien het zelfde als een gewone switch (lees ethernet switch), maar het is heel wat anders.

Verder is het zo dat je zover ik weet usb modems van alcatel niet kan upgraden naar een router. Dit is volgens mij alleen mogelijk met die oude alcatel ethernet modems. Die waren toen nog niet standaard als router geconfigureerd. De nieuwe alcatel's hebben dat wel.

Dus het beste kan je volgnes mij je geld investeren in een goed ethernet modem en anders -> zie FAQ.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Draytek heeft de Vigor 2200USB router, die jouw USB modem kan delen zodat je alsnog met meer dan 1 pc tegelijk op internet kan. Info Pricewatch

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je hebt een router nodig waar je een USB modem op aan kunt sluiten, Draytek maakt ze (Draytek 2200USB). Je kunt ook een router met ingebouwd modem overwegen (Draytek 2500 voor normale telefoonlijn of 2500i voor ISDN). Je kunt dat USB ding dan weggooien. Beide PC's hebben wel een netwerkkaart nodig.

Eigenlijk had je een ethernet modem moeten nemen, maar dat is makkelijk praten achteraf. Die USB dingen zijn alleen maar lastig vind ik.

Edit:

Je was me net voor...

[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 13-12-2003 17:09 ]

• vozzie
  • Laatst online: 27-05 13:12

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Ik koos voor de usb modem 2 jaar geleden omdat het me toen lekker simpel leek zonder al te veel poes pas. Destijds had ik ook maar 1 pc dus toen was het ideaal.
Nu heb ik er wel spijt van ja.

En internet delen vind ik ook geen optie want dan moet die andere pc constant aanstaan en dat is niet altijd mogelijk.
Die draytek is wel een optie, maar dan ken ik net zo goed de Alcatal multi pc router kopen.

Dus denk maar dat ik gewoon nieuwe ADSL router moet aanschaffen.
Thanks voor de replies.
Pagina: 1