Toon posts:

[wireless] netwerk ineens down

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al reeds een half jaar een draadloos netwerk tussen 2 pc (zonder router)
vandaag start ik mn laptop op en geen verbinding meer.
de 2 pc's maken geen connectie meer met elkaar.ze verzenden wel beiden nog paketten,maar ontvangen er geen meer.

ik heb alle instellingen nagekeken van beide pc's en alles bleikt te kloppen (ik had ook niks veranderd)

van beide wireless kaarten branden de lampjes.

ik heb al alles geprobeert,maar niets werkt
(ik weet dus ook niet bij welke van de 2 het probleem ligt)

kan iemand mij aub helpen,want ik ben ten einde raad :(

tnx

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Vermeld eens:
OS
Merk kaartjes
Wat je precies hebt geprobeerd (want 'alles' is niet zo duidelijk)

Verwijderd

Topicstarter
windows xp

beiden zijn linksys wireless G kaartjes.

ondertussen heb ik in mn laptop al een ander kaartje van een kameraad gestoken,en dat geeft hetzelfde resultaat.

op mn desktop kaart heb ik een de antenne afgevezen,en toen zakte de sterkte van het signaal (kan je zo zien met blokjes zoals bij een gsm)
stak ik de antenne weer in,dan was het signaal weer perfect.

ik heb aan alle instellingen van het netwerk al wat zitten prutsen,maar dat doet ook niks uit.

ze verzenden beiden wel,maar ontvangen dus niks.

ik heb nog nooit problemen gehad met het netwerk,en nu ineens dit.

ps:ik heb wel in het begin een extra antenne aan mn desktop kaartje gehangen om een beter bereik te hebben (een ontwerp van op internet) en dat werkte perfect.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Gooi eens op allebei de hele verbinding weg en ook de kaartjes uit apparaatbeheer. Laat Windows weer de kaartjes detecteren en installeren en maak de verbindin opnieuw aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hierjuist geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde :(

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

misschien is er iemand in de buurt die op hezelfde kanaal z'n netwerkje opereert, ander kanaal proberen dus?

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

Probeer een proggie als network stumbler oid om te zien of er geen ander netwerk op "jouw" frekwentie of een kanaal er vlak naast zit.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• MisterData
  • Laatst online: 21:16
_fm schreef op 13 december 2003 @ 18:48:
misschien is er iemand in de buurt die op hezelfde kanaal z'n netwerkje opereert, ander kanaal proberen dus?
Bij mij Wireless kaartje kan ik een Site Survey doen, dan kun je dat controleren. Als je een kaart met een Realtek chip erop dan kun je dit doen door naar Configuratiescherm -> RtlWCfg -> tabblad Link State -> Site Survey :)

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 15:17
Ik heb thuis ook een draadloosnetwerk, en bij mij gebeurde precies hetzlefde als hierboven, maar dan na een maand of anderhalf. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar ten slotte bleek dat de router kapot was!
Die kon ik gelukkig nog gratis omruilen voor een nieuwe, en nu werkt het alweer 2 maanden zonder problemen :)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

MisterData schreef op 13 december 2003 @ 18:52:
[...]

Bij mij Wireless kaartje kan ik een Site Survey doen, dan kun je dat controleren. Als je een kaart met een Realtek chip erop dan kun je dit doen door naar Configuratiescherm -> RtlWCfg -> tabblad Link State -> Site Survey :)
Dat werkt alleen helaas niet als de 'andere persoon' zijn AP het SSID niet laat broadcasten (zoals het ook hoort). Dan moet je echt met netstumbler aan de slag.
Pagina: 1