Toon posts:

[Norton Ghost] hoe bootable dvd met image maken

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt op zich simpel maar het wil me niet lukken, ik heb het volgende geprobeerd met Ghost 2003;

- image gemaakt via ghost en als doel dvd-recordable kiezen, hij start dan opnieuw op in dos-ghost en wil niet branden via de ingebouwde ghost "brand-mogelijkheid".

Als ik via norton ghost de boot wizzard doe dan kan ik alleen een boot-floppy maken en niet een boot-dvd, nu heb ik via nero het gemaakte floppy als image naar dvd gebakken incl de partitie image ( dat hij het bootgedeelte van mn floppy neemt)

Maar als ik dan vervolgens boot vanaf de gemaakte dvd start hij norton ghost gewoon op(vanaf de dvd-rw dus) maar als ik de de image wil selecteren kan dit niet... hij ziet het dvd-station wel maar de inhoud van de dvd niet, terwijl hij erwel vanaf opgestart heeft.....

wie o wie helpt me, ik heb al op symantec.com gekeken maar daar staat het niet zoals ik bedoel....

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

• Image maken (wegschrijven naar HDD).
• Dos bootable flop in je diskdrive douwen.
• Nero > Create bootable DVD.
• 3,5" als bootsource instellen.
• Ghost.exe en je image erbij zetten.

Klaar, is al vaker langs geweest trouwens. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Fire_escape schreef op 13 december 2003 @ 16:08:
• Image maken (wegschrijven naar HDD).
• Dos bootable flop in je diskdrive douwen.
• Nero > Create bootable DVD.
• 3,5" als bootsource instellen.
• Ghost.exe en je image erbij zetten.

Klaar, is al vaker langs geweest trouwens. :)
Ja dat had ik dus gedaan ;) maar als ik dan in (dos)norton ghost de image wil selecteren die hij moet restoren dan kan ik hem niet selecteren in ghost... hij ziet de dvd drive wel maar de inhoud niet.... (zei ik net ook al btw :/ )

Verwijderd

Topicstarter
niemand die weet hoe dit komt/op te lossen is..??

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gewoon een dos flop maken moet lukken hoor. Dat werkt hier ook gewoon.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ghost werkt vind ik persoonlijk niet plezierig, heb zelf ook zitten kloten en het is me niet gelukt. Je moet namelijk 2 diskettes aanmaken, 1 met systeem bestanden en 1 met ghost erop. Als je dit dan op een bootable cd gooit met nero dan werkt ie gewoon niet. De enige manier die werkt is een bootable cd + een losse diskette met ghost erop. Maarja daar zit ik niet op te wachten. Nooit verder gegaan met proberen had er al weer genoeg van.

[ Voor 6% gewijzigd door Master_Egg op 15-12-2003 11:00 ]

• Bor

Bor

Ghost sucks omdat jij het niet voor elkaar krijgt?! Het is prima mogelijk één diskette te maken met zowel ghost als de startup bestanden. Dat heb ik zelf ook.

Als je in Nero "cd boot" kiest kun je zo een bootable cd maken.

Misschien moet je even meer research doen Master_Egg voordat je als een kip zonder kop gaat blaten..

Verwijderd

Topicstarter
rustig... aardig tegen mekaar blijven doen, tis tenslotte bijna kerst :)

maarre.... bedoel je nou gewoon dat ik met ghost de ghost boot disc moet maken en dan vervolgens met nero DIE gemaakte flop als boot-bron moet selecteren?
want zo ging het dus niet goed.....dan kon ik wel mooi in ghost booten vanaf de gemaakte dvd-rw maar ik kon de image die ik ook op die dvd had gezet niet selecteren, hij zegt dan iets als:" this disc is not made with Ghost"

duszz

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je hoeft toch niet perse een bootable diskette te hebben met ook ghost daarop. Dat bedoel ik nou te zeggen. Je pakt gewoon en standaard win98/dos boot flop en die lees je in. Daarna zet je handmatig de executable van ghost en je image op die dvd.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik wel.... maar ik heb graag dat als ie boot vanaf de dvd ook direct naar ghost gaat ipv eerst dat win98 opstartmenu te laten zien en vervolgens via dos naar ghost te gaan.....

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Bor_de_Wollef schreef op 14 december 2003 @ 17:59:
Ghost sucks omdat jij het niet voor elkaar krijgt?! Het is prima mogelijk één diskette te maken met zowel ghost als de startup bestanden. Dat heb ik zelf ook.

Als je in Nero "cd boot" kiest kun je zo een bootable cd maken.

Misschien moet je even meer research doen Master_Egg voordat je als een kip zonder kop gaat blaten..
Je wil niet weten hoeveel tijd ik erin heb gestoken. Teveel! Dus reageer volgende keer aub. niet zo flamerig, ben echt geen n00b en weet me weg prima te vinden naar de search.

Ontopic: Wat ik wilde was 1 bootcd maken met cleane winxp install, SP1 en updates. Dit past net op een CD, maar als je volledige ghost 2003 erbij installeert dus niet meer. Daarom wilde ik dus mbv opstart diskettes (ja je hebt er 2 nodig als je mouse support wil) een ghost maken om deze vervolgens direct te fikken op CD. En dit werkt dus gewoon niet. Vervolgens alleen een image gemaakt en deze gepoogd deze met nero te fikken, werkt ook niet. Ook weer doordat er 2 diskettes zijn, en toen d8 ik laat maar zitten! Tenzij je op een omslachtige manier een zelf je bootable cd maakt, en daar had ik geen tijd voor.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

let op dat je bootflop ook CD/DVD-ROM drivers bevat anders kan je je DVD spelert niet benaderen onder DOS ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Bor

Bor

Master_Egg schreef op 15 december 2003 @ 01:23:
[...]

Daarom wilde ik dus mbv opstart diskettes (ja je hebt er 2 nodig als je mouse support wil) een ghost maken om deze vervolgens direct te fikken op CD.
Ja inderdaad, maar alleen als je ghost gebruikt voor het maken van de diskettes. Je kunt toch gewoon een bootdisk maken met cddrivers en mouse support waar je zelf de ghost executable opzet?!

offtopic:
Je wil niet weten hoeveel tijd ik erin heb gestoken. Teveel! Dus reageer volgende keer aub. niet zo flamerig, ben echt geen n00b en weet me weg prima te vinden naar de search.

Reageer dan zelf niet zo dom met die flamige "ghost sucks" replies. Daar heeft toch niemand wat aan?

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 15-12-2003 10:40 ]

Verwijderd

download het volgende eens.

http://www.darklogic.org/fdos/beta9/minicd/knopcd.zip [2.2MB]

dit is een op FreeDOS (licentie: GPL) gebaseerde cd.

in de map ISOLINUX die je aantreft maak je een bestand autorun.bat aan.
inhoud:
@echo off
cd \
cd isolinux
a:\driver\ctmouse
ghost.exe

plaats ghost.exe en je grote imagebestand in de directory ISOLINUX.
dubbelklik vervolgens MAKEISO.BAT om een nieuwe cd-image aan te maken (fdbootcd.iso) welke je daarna als cd kunt branden.

in bovengenoemde zipfile zit een diskette-image van 360KB die cdromdriver bevat, en nog een aantal handige programma's.

voor multifunctionele cd's raad ik je aan eens te kijken op
http://www.911cd.net/forums/

Verwijderd

Topicstarter
ok bedank... kzal dat linux verhaal is ff proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Hey BBL,

ik heb nu gedaan wat je zei en de (boot)image gemaakt,

ik heb hem nu gebakken op dvd maar als hij boot krijg ik 3 keuzes en er staat geen Ghost bij....hoe en wanneer leest hij autoexec.bat in?
Pagina: 1