Computer start helemaal niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• vandenhork25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12-2017
Gisteren rook ik ineens een vreemde lucht die uit mijn computer kwam. Toen ik de computer open maakte voelde ik dat de voeding heel erg warm was. Ik nam dus aan dat de voeding kapot was, want hij had wel vaker kuren. Ik heb dus gister nieuwe voeding gekocht (en ook maar gelijk een nieuwe koeler voor mijn processor). Ik had alle 2 die dingen erin gezet en de computer aangezet. De computer deed het voor een uur of 2 en schakelde zichzelf toen uit. Toen ik de computer open maakte zag ik dat de koeler een beetje los zat. Ik heb toen dus de koeler vast gemaakt. Maar sindsdien wil te computer echt helemaal niet meer opstarten. Hij geeft helemaal geen teken van leven. Ik heb echt geen idee of de voeding nu kapot is of de processor is doorgebrand of dat mijn mobo ook kapot is.

Ik heb een AMD Duron 1300 Mhz Proc
en een Chaintech K7VTA3 mobo. De voeding heb ik gister nieuw gekocht dus het lijkt me raar als ie nu alweer kapot

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:05

Zeddicius

Conscience do cost

Geeft ie echt helemaal geen teken van leven? Ook geen fans die aan gaan?

Zit de stekker er wel in :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zit je computer op een geaard stopcontact?
ook al eens een ATX reset gedaan?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Cooler zat wat los?

Lijkt me dat je cpu is doorgebrand dan..

Tweakers Discord

Verwijderd

vervang je voeding eens.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik neem aan dat je dit al doorlopen hebt ? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Zo kun je in 99% van de gevallen vaststellen waar het prbleem zit. Uit je verhaaal maak ik op dat je CPU is overleden maar vanaf hier kan ik die conclusie niet trekken. Om er zeker van te zijn zou ik anders eens goed onder de koeler kijken of de core niet is beschadigd en/of er geen rare bruine plekjes zitten die er niet horen. veel sterkte iig ;(

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Toen ik de computer open maakte zag ik dat de koeler een beetje los zat. Ik heb toen dus de koeler vast gemaakt.
Wat denk je zelf dat er kapot is 8)7

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:05

Zeddicius

Conscience do cost

Beter lezen..hij had de voeding juist vervangen en, zoals hij al zei, het lijkt me stug dat de (zojuist gekochte) voeding weer kapot is

• vandenhork25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12-2017
under-world schreef op 13 december 2003 @ 15:59:
Ik neem aan dat je dit al doorlopen hebt ? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Zo kun je in 99% van de gevallen vaststellen waar het prbleem zit. Uit je verhaaal maak ik op dat je CPU is overleden maar vanaf hier kan ik die conclusie niet trekken. Om er zeker van te zijn zou ik anders eens goed onder de koeler kijken of de core niet is beschadigd en/of er geen rare bruine plekjes zitten die er niet horen. veel sterkte iig ;(
Nou volgens mij zit er op het stikkertje op de onderkant van de CPU een bruine vlek die er niet hoort. En volgens mij bovenop ook iets. Maar als je CPU doorgebrand is start ie dan helemaal niet meer op?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jup zonder een cpu kan je mobo niets.

Tweakers Discord

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

:| Bij deze onze condoleance :| sterkte ermee....gelukkig zijn de cpu's niet meer zo heeel duur vandaag de dag... 8)
Pagina: 1