Toon posts:

Toner op, of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met laserprinters heb ik niet zo gek veel ervaring, vandaar hoor ik graag wat advies voor ik honderd euro aan een nieuwe toner uitgeef.

Sinds +/- 50 afdrukken doet mijn Kyocera FS-1700 het wat minder. De afdruk is hier en daar wat vervaagd, fijne lijntjes vallen weg. Een afdruk van een kaartje van de routeplanner is onbruikbaar omdat delen wegvallen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=561209

Mijn vraag is: is hier eenduidig de toner op of kan het wat anders zijn?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haal de toner er eens uit en schud hem heen en weer. Als het daarna weer even beter gaat is het idd de toner die op begint te raken (of dit een algemeen werkende tijdelijke maatregel is weet ik niet, iig bij de HP op mn werk helpt het :P )

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Toner flink geschud, naar mijn gevoel zat er nog best wel wat in maar blijft subjectief natuurlijk. Ook heb ik op de printer zelf een instelling voor de print density van 03 naar 05 verhoogd. Op dit moment komen er weer goede prints uit. Is de vraag hoe lang natuurlijk.

Wat ik mij ook nog afvraag is of de omgevings temperatuur invloed heeft, ik heb hem voor het instellen even naar de woonkamer gehaald maar hij staat normaal op zolder waar het nu 10 graden is en soms kouder.

Wegens het stroongebruik doe ik hem ook aleen aan als ik daadwerkelijk afdruk, momenteel niet meer dan enkele tientallen/maand.