[w2k server]nics omgedraaid?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:39
Ik heb net Windows 2000 server opnieuw geinstalleerd. Ik gebruik de pc waar dit op draait voor internet sharing (via NAT), iis, file sharing enz. Het werkt nu allemaal weer, maar nog 1 puntje, als ik de server aanzet, dan werkt internet niet (niet op de server en niet op de clients), ook kan ik vanaf de clients de shares niet benaderen. Ik krijg wel een goed ip. Als ik dan op de server de NIC voor het netwerk even uitschakel en inschakel dan werkt het allemaal wel ineens. Hoe komt dat? Ik heb het idee dat de NICs verkeerd staan ingesteld. Dat ie dus in 1e instantie verbinding met het internet probeert te maken via de NIC die is aangesloten op mijn thuisnetwerkje, zou dat kunnen? Ik heb DHCP ingesteld via Routing and Remote Access, dit staat voor zover ik weet allemaal goed. Ik weet verder iig niet waar ik moet zoeken. Iemand een idee??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat missen we aan je post?

Juist, de relevante info als IP settings e.d.
Je interne NIC heeft toch hopelijk wel een fixed IP?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dr_Frickin_Evil
Interne nic heeft een vast ip: 192.168.0.1, andere nic krijgt er een via dhcp van de provider. De DHCP-scope zoals ingesteld op de server heeft de range 192.168.0.0 subnet mask 255.255.255.0. Dat werkt verder ook allemaal gewoon goed, nadat ik de ene nic even uit- en ingeschakeld heb.

Hmm kom er net achter dat ie na een tijdje weer gewoon hetzelfde probleem heeft. Wederom, even nic uit- en inschakelen en het werkt weer.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 13-12-2003 16:47 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Nic binding volgorde staat wel goed :?

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt hopelijk toch ook wel gezorgd dat je DHCP server aan je interne NIC gebind is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dr_Frickin_Evil
zwelgje schreef op 13 december 2003 @ 17:18:
Nic binding volgorde staat wel goed :?
Waar zie ik dat?
BackSlash32 schreef op 13 december 2003 @ 17:50:
Je hebt hopelijk toch ook wel gezorgd dat je DHCP server aan je interne NIC gebind is?
Ja, anders zouden de clients ook geen goed ip-adres krijgen lijkt me?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1