Toon posts:

Gegevensbladweergave access 1 veld kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Access een formulier wat in gegevensbladweergave weergegeven dient te worden.
nu wil ik van velden de achtergrondkleur veranderen. maar als ik dit doe gebeurt dit meteen voor alle records.
ik wil dus dat het alleen gebeurt voor het veld dat bij de record hoort die ik aangeef en niet voor de hele kolom.

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar alle tips hoe dit anders op te lossen zijn welkom :)

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
Zolang je in de gegevensblad weergave zit zal het niet lukken. Ik formulierweergave kun je de eigenschappen van een control voorwaardelijk aanpassen (echter pas vanaf Access 2000). Kijk eens op deze site. http://www.mvps.org/access/forms/frm0024.htm daar wordt exact uitgelegd hoe je te werk moet gaan.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 20 december 2003 @ 09:37:
Zolang je in de gegevensblad weergave zit zal het niet lukken. Ik formulierweergave kun je de eigenschappen van een control voorwaardelijk aanpassen (echter pas vanaf Access 2000). Kijk eens op deze site. http://www.mvps.org/access/forms/frm0024.htm daar wordt exact uitgelegd hoe je te werk moet gaan.
Ik bedoelde inderdaag doorlopende formulier weergave.
De link die je mij gaf is zeker een goede optie ik had eigenlijk niet verwacht dat het mogelijk was. ik moet echter 6 verschillende kleuren hebben en dat ook nog eens op 15 velden dus ik moet dan wel heel veel formulliervelden aanmaken. tuurlijk kan dit met copy paste maar ik heb dan nog steeds een formulier met zeer veel velden wat neem ik aan de performance/stabilitieit niet bevorderd. mischien heeft iemand hier een andere oplossing / suggestie.

Verwijderd

Topicstarter
Eventueel alleen in de weergave van het rapport mag ook.
dus velden kleuren toekennen in een doorlopend rapport.
ik weet niet of hier nog andere mogelijkheden zijn danbij formulieren
Pagina: 1