IP adres linken aan e-mail adres?

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik ben een tijdje geleden geplaagd door een serie wachtwoord veranderingen door een onbekend iemand. Nu is het zo dat diegene onder andere op mijn msn heeft kunnen inloggen en heeft met een aantal vrienden zitten kletsen zonder dat die vrienden dat doorhadden. Ook heef diegene een aantal minder fijne (lees: ronduit zwaar foute) meeltjes gestuurd naar mijn vriendin en daar even rustig uiteengezet dat ik het uit wou maken vanwege allerlei dingen (slecht in bed, zowiezo een teef etc....). Maar diegene heeft naar mijn vriendin gemeeld naar een e-mail adres wat totaal niet in mijn adresboek van msn stond. Via de dingen die hij heeft gezien van mij kan hij dat adres ook niet hebben gekregen/gezien. Hij moet dit adres dus zelf hebben gehad.

Dus dit feit gecombineerd met kunnen praten met vrienden zonder dat zij het door hebben dat ik het niet ben doet mij vermoeden dat het om een bekende gaat. Maar omdat diegene een meeltje heeft gestuurd heb ik zijn IP adres weten te achterhalen en ik weet ook al dat het een vast adres is van een ADSL abbo van planet internet. Planet internet doet niks met mijn belletjes en brieven want ze mogen niks vrijgeven onder de privacy wetgeving.

Nu is het zo dat ze idd geen huis adres mogen geven onder deze wetgeving, maar de koppeling emailadres ip adres is niet verboden. Ik kan eraan komen door aangifte te doen bij de politie en hier denk ik wel over na. Maar eigenlijk wil ik gewoon diegene zijn emailadres zodat ik weet wie het is (waarschijnlijk herken ik gewoon de achternaam ofzo in dat meeladres). En kan ik diegene er gewoon rustig zelf op aanspreken.

Nogmaals ik heb geen Pest-acties in gedachten maar puur zijn email adres vinden aan de hand van zijn IP adres. IS dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
Vraag je vriendin eens de headers van de mailtjes die er naar haar toe gestuurd zijn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door simon op 13-12-2003 14:08 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:19
Vaak kan je de computernaam al achterhalen aan de hand van een ip, tenminste.. in de hoop at netbios niet gefilterd is. Vaak hebben de pc's de naam van de persoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Telnet eens naar dat ipadres. Misschien dat er een smtp server actief is:

code:
1
2
start > uitvoeren
telnet ipadres 25

of een webserver ?

Kijk anders je e-mails na vanuit welk ipadres die verzonden zijn. Misschien een vriend wel de persoon die dit flikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

klinkt alsof en bekende van je dit gedaan heeft
waarom zou een wildvreemde de moeite doen om je mail w8wrd te achtehalen

denk eens na wie je kent met een planet abbo en die je w8wrd zou kunnen weten

volgende keer beter opletten op je accounts/wachtwoorden

verder kan je toch niets, het achterhalen van een mailadress heeft geen zin

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88030

Als het een bekende is en een vast ip-adres is zou je kunnen kijken of jij ook mailjtes met zijn/haar eigen email-adres gestuurd heeft. Dus 'even' alle mailtjes van evt. verdachte personen controleren op originating-ip.
Ook kan je tracert naar dat ip-adres doen, je ziet dan ook de dns naam van dat adres, meestal is dat echter niet zo interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
barto018 schreef op 13 december 2003 @ 14:19:
Telnet eens naar dat ipadres. Misschien dat er een smtp server actief is:

code:
1
2
start > uitvoeren
telnet ipadres 25

of een webserver ?

Kijk anders je e-mails na vanuit welk ipadres die verzonden zijn. Misschien een vriend wel de persoon die dit flikt.
de headers heb ik van dat meeltje maar hoe doe ik dat telnet gedoe?

En als laatste: is er een manier om de headers van je inkomende meeltjes automatisch te screenen op bepaalde tekst of getallen die je zelf kan invullen? ik gebruik gewoon outlook express en dan is het geen doen om alle headers langs te gaan van iedereen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Anoniem: 88030 schreef op 13 december 2003 @ 14:23:
Als het een bekende is en een vast ip-adres is zou je kunnen kijken of jij ook mailjtes met zijn/haar eigen email-adres gestuurd heeft. Dus 'even' alle mailtjes van evt. verdachte personen controleren op originating-ip.
Ook kan je tracert naar dat ip-adres doen, je ziet dan ook de dns naam van dat adres, meestal is dat echter niet zo interresant.
dit heb ik al gedaan via geektools.com maar daar heb ik dus alleen vandaan dat hij een planet abbo heeft

Enne RaZoRhEaD hoe doe je dat? Want dat is idd precies wat ik wil, gewoon de achternaam weten!

Ik ben namelijk echt een leek op dat gebied... :)

[ Voor 13% gewijzigd door LtMarx op 13-12-2003 15:57 . Reden: RaZoRhEaD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
De naam en gegevens van dat persoon krijg je niet zomaar, daarvoor moet je contact opnemen met planet, en ik denk dat alsnog de kans dan klein is dat je dan de naam + achternaam krijgt.

Je kan even mailen met abuse@planet.nl, met daarin je verhaal, misschien helpen die verder?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangifte doen lijkt mij een goed plan. Hij zal ook je e-mail wel gelezen hebben, dus vergeet briefgeheim ook niet mee te nemen ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon http'en naar dat adres doet soms ook wonderen (als ie een wepservert draaid)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 11:44
poortscannen en kijken of er ergens een service draaid,

Zoek eens met zijn ip adres op google, je wilt niet weten wat webservers allemaal loggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Simon schreef op 13 december 2003 @ 16:32:
De naam en gegevens van dat persoon krijg je niet zomaar, daarvoor moet je contact opnemen met planet, en ik denk dat alsnog de kans dan klein is dat je dan de naam + achternaam krijgt.

Je kan even mailen met abuse@planet.nl, met daarin je verhaal, misschien helpen die verder?
Dit heb ik dus gedaan, maar dan krijg je een autoamtisch meeltje terug waarin in 100.000 woorden staat dat je waarschijnlijk geen antwoord terug krijgt en dat ze niks voor je kunnen doen tenzij je aangifte doet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 21:59

RMYuma

The disguise is complete!

Dat wordt dus gewoon aangifte doen bij de politie. Daarna heb je namelijk meer mogelijkheden om achter zijn/haar identiteit te komen.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je zelf wil onderzoeken wie 't is, kun je met
code:
1
nbtstat -A <ip-adres>
z'n computernaam achterhalen, als die compu aanstaat en NetBIOS aan internet hangt. Vervolgens kun je met
code:
1
net view \\<ip-adres>
kijken of-ie shares open heeft staan en met
code:
1
dir \\<ipadres>\<share name>
eventueel in documenten kijken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
Wat heb je nou aan email headers als het vanaf hotmail is verstuurd?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 10:26

skr

bjck schreef op 14 december 2003 @ 17:41:
Wat heb je nou aan email headers als het vanaf hotmail is verstuurd?
Ip address staat er gewoon bij hoor B)

En die header kan je ook gewoon zien met hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Je hebt zeker geen firewall aktief???
Da's tegenwoordig wel een minumum vereiste als je op internet zit....

Het lijkt mij meer het werk van een "goede" bekende, tenzij er software geïnstalleerd is (bijvoorbeeld subseven) waarmee hij de PC compleet kan overnemen.

Het is dus iemand die òf jou en jouw vriedin kent òf iemand die op een of andere wijze al jouw e-mails heeft gelezen en op die manier heeft achterhaald wie in je lijst jouw vriendin is.

Als ik jou was, dan zou ik met o.a. spybot en the cleaner (moosoft) maar de hele PC scannen.
Welke services heb je actief?
I.p.v. een hoop tijd te steken wie jouw computer gehacked heeft, kun je beter eerst zorgen dan die mogelijkheid wordt weggenomen (toch maar even prioriteiten stellen). Het laatste lijk mij in ieder geval het meest urgente.

Daarna kun je nog altijd op jacht gaan.

Ik zou wel aangifte doen als ik je een advies mag geven.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
fish schreef op 13 december 2003 @ 20:04:
gewoon http'en naar dat adres doet soms ook wonderen (als ie een wepservert draaid)
En het deed dus ook wonderen, dus zoals altijd werken meestal de eenvoudigste dingen :D

En dit werkte dus. Onze vriendelijke vriend had een wepservert draaien met daarbij gewoon vrije toegang tot zijn vakantiefoto's en zijn schooldocumenten zoals werkstukken en presentaties. Zlefs heb ik een foto van zijn scooter. Het blijkt een oude schoolgenoot te zijn van de middelbare school!

En wie heeft het werkstuk geschreven? Juist! En wie staat er op die vakantie foto's? Juist! Dus thnx allemaal maarre ik weet wie het is...

Ik weet nog niet of ik aangifte doe maarre ik ga denk ik eerst even gezellig kletsen met deze jongen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Lt. Marx schreef op 15 december 2003 @ 09:40:
[...]

En het deed dus ook wonderen, dus zoals altijd werken meestal de eenvoudigste dingen :D

En dit werkte dus. Onze vriendelijke vriend had een wepservert draaien met daarbij gewoon vrije toegang tot zijn vakantiefoto's en zijn schooldocumenten zoals werkstukken en presentaties. Zlefs heb ik een foto van zijn scooter. Het blijkt een oude schoolgenoot te zijn van de middelbare school!

En wie heeft het werkstuk geschreven? Juist! En wie staat er op die vakantie foto's? Juist! Dus thnx allemaal maarre ik weet wie het is...

Ik weet nog niet of ik aangifte doe maarre ik ga denk ik eerst even gezellig kletsen met deze jongen! >:)
Totdat blijkt dat hij ook een proxy draait die weer door iemand anders is gebruikt. Zoek het dan nog maar eens uit :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Wokschotel schreef op 15 december 2003 @ 09:44:
[...]
Totdat blijkt dat hij ook een proxy draait die weer door iemand anders is gebruikt. Zoek het dan nog maar eens uit :P
Zou kunnen maar erg onwaarschijnlijk. Ik herken hem gewoon en aangezien hij ook een meeladres had (zie beginpost) die ik niet in mijn adresboek had staan moet hij het wel gedaan hebben. Maar ik zal hem vandaag/morgen ff bellen en dan laat ik het nog wel ff weten wat hij zei... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 08:10
ik had via marktplaats iemand gesproken en een akkoord bereikt dat ik geheugen van hem zou kopen ik zou eerst 40 euro overmaken en na ontvangst geheugen de rest.

Nu bestaat dus heel dat chello mailadres niet meer en het woonadres woont iemand anders op

Me bank stelt nu een onderzoek in en ik ga aangifte doen voor fraude en oplichting
het is maar 40 euro maar toch zoets doe je niet

ik laat in iedergeval nooit meer iets via de post doen

maar ik probeerde ook van alles met de headers maar helpt niks

[ Voor 7% gewijzigd door murdock op 17-12-2003 23:58 ]

Anoniem: 89567

ping het IP adres en kijk wie er op dat moment online is in je msn lijst
best wel kans dat het iemand uit je lijst is.

• mabarto
Anoniem: 89567 schreef op 18 december 2003 @ 00:10:
ping het IP adres en kijk wie er op dat moment online is in je msn lijst
best wel kans dat het iemand uit je lijst is.
LEZEN. Hij heeft de dader al.

Proficiat kerel. Zie graag zijn reactie hierin verwoord terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Wil je zijn reactie weten? Ik had hem idd in mijn msn lijst staan. Heb even gezegd wat ik had gevonden en waar. (http://21........) tien seconden hiervoor deed de link het nog en 10 seconden nadat ik dat zei was de link ineens dood en dat istie nog steeds.

Maar ik had gelukkig al vanalles van dat adres :D gedownload!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Lt. Marx schreef op 20 december 2003 @ 01:33:
Wil je zijn reactie weten? Ik had hem idd in mijn msn lijst staan. Heb even gezegd wat ik had gevonden en waar. (http://21........) tien seconden hiervoor deed de link het nog en 10 seconden nadat ik dat zei was de link ineens dood en dat istie nog steeds.

Maar ik had gelukkig al vanalles van dat adres :D gedownload!!
Haha geweldig. Kerstkaart sturen?
Pagina: 1