In mijn prog kunnen users instellen of ze willen dat het prog Normal, Minimized of Maximized opstart. Via een case-statement stel ik de WindowState van het (main)form in:
Normaal (in design time ingesteld) staat de WindowState op wsNormal.
Af en toe gebeurt het echter, als je de WindowState op wsMaximized zet, dat het form wel gemaximized wordt in grootte, maar dat je het nog steeds kunt verplaatsen over je scherm (het form wordt dus niet gemaximized in "status"). Ik kan geen regelmaat ontdekken in wanneer het wel en niet gebeurt. Is dit een bug van Delphi 7?
Ik heb inmiddels dit stukje code in zowel de OnCreate, OnResize als OnActivate gezet (van het mainform).
Delphi:
1
2
3
4
| case cWindowState of 0: Self.WindowState := wsMaximized; 1: Self.WindowState := wsMinimized; end; |
Normaal (in design time ingesteld) staat de WindowState op wsNormal.
Af en toe gebeurt het echter, als je de WindowState op wsMaximized zet, dat het form wel gemaximized wordt in grootte, maar dat je het nog steeds kunt verplaatsen over je scherm (het form wordt dus niet gemaximized in "status"). Ik kan geen regelmaat ontdekken in wanneer het wel en niet gebeurt. Is dit een bug van Delphi 7?
Ik heb inmiddels dit stukje code in zowel de OnCreate, OnResize als OnActivate gezet (van het mainform).