[Delphi] Maximized, maar nog steeds verplaatsbaar

Pagina: 1
Acties:

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
In mijn prog kunnen users instellen of ze willen dat het prog Normal, Minimized of Maximized opstart. Via een case-statement stel ik de WindowState van het (main)form in:

Delphi:
1
2
3
4
case cWindowState of
  0: Self.WindowState := wsMaximized;
  1: Self.WindowState := wsMinimized;
end;

Normaal (in design time ingesteld) staat de WindowState op wsNormal.

Af en toe gebeurt het echter, als je de WindowState op wsMaximized zet, dat het form wel gemaximized wordt in grootte, maar dat je het nog steeds kunt verplaatsen over je scherm (het form wordt dus niet gemaximized in "status"). Ik kan geen regelmaat ontdekken in wanneer het wel en niet gebeurt. Is dit een bug van Delphi 7?

Ik heb inmiddels dit stukje code in zowel de OnCreate, OnResize als OnActivate gezet (van het mainform).

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, geen bekende bug. Ik heb m zelf ook nog nooit gezien. Ik vermoed dat het komt door een combinatie met andere code in je programma.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Er zit een dikke kans in dat je de position van je form op poScreenCenter hebt staan. Je scherm wordt dan gemaximaliseerd, maar vervolgens op het midden van je scherm gezet. Net een stukje onder je taskbar dus. Dit wil zeggen dat, wanneer je gemaximaliseerd wil opstarten je eerst je screenposition op bijvoorbeeld poDesigned moet zetten, en vervolgens de status pas moet aanpassen...

Edit:
Heb net even gecontroleerd, en alhoewel mijn post redelijk klopt, is er een klein verschil met de jouwe. In de situatie die ik beschrijf is het scherm wel gemaximaliseerd en niet meer te verplaatsen, maar staat het niet over je volledige scherm heen. Da's dus anders dan in jouw situatie.

Zoals LordLarry aangeeft is het geen bekende bug verder. Misschien zou je eens wat code willen posten zodat we iets meer info hebben?

[ Voor 38% gewijzigd door OZ-Gump op 13-12-2003 13:52 ]

My personal website

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Ja, dit is een probleem die ik zelf ook nog probeer te reproduceren :)
Als jij een stappen plan hebt, dan hoor ik het graag (of small demo)... Kan ik me vriendin bij Borland mailen :o

• SiHiDa
OZ-Gump schreef op 13 december 2003 @ 13:30:
Zoals LordLarry aangeeft is het geen bekende bug verder. Misschien zou je eens wat code willen posten zodat we iets meer info hebben?
Ten eerste is het nogal een uitgebreid programma (meer dan 16000 lines) en ik kan niet echt relevante code vinden. Btw, de Position staat idd op poScreenCenter.

Zoals ik al zei, het probleem lijkt zich at random voor te doen. Ik kan dus ook geen stappenplan geven oid. Small demo lukt ook niet...

Misschien heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Nee, ik weet het, Borland weet het zelf ook (nog) niet. Als je goed oplet zit het probleem ook in C#Builder en Delphi. :'(

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het kan voorkomen als je TForm.Constraints gezet zijn, maar ik neem aan dat je dat wel als eerste gecontroleerd hebt :)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• SiHiDa
LordLarry schreef op 13 december 2003 @ 14:23:
Het kan voorkomen als je TForm.Constraints gezet zijn, maar ik neem aan dat je dat wel als eerste gecontroleerd hebt :)
Yep, ze staan allemaal op 0. :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun je een demo applicatie maken welke het probleem reproduceert?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Waarop staat je borderstyle?

• SiHiDa
Delphi schreef op 13 december 2003 @ 14:27:
Kun je een demo applicatie maken welke het probleem reproduceert?
SiHiDa schreef op 13 december 2003 @ 14:02:
[...]
Zoals ik al zei, het probleem lijkt zich at random voor te doen. Ik kan dus ook geen stappenplan geven oid. Small demo lukt ook niet...
Wezen schreef op 13 december 2003 @ 14:35:
Waarop staat je borderstyle?
bsSizeable. Ik kan deze wel naar bsSingle zetten, maar waarom doet-ie het de ene keer wel goed en de andere keer niet? :?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik krijg hier een beetje "That's not a bug.... that's a feature!"-idee bij. Of het is gewoon By Design natuurlijk.... ;)

Al met al heb ik ook nog een nuttige (?) bijdrage voor dit draadje: welk OS draai je, komt het ook voor op andere systemen (met eventueel andere OS'en), is het een MDI (parent) form of een SDI form?

[ Voor 7% gewijzigd door OZ-Gump op 13-12-2003 17:58 ]

My personal website

• tfk__66
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

tfk__66

OS1: Fedora Linux, OS2: W10

Hm...apart probleem. Heb je hem ook al in de onshow event geprobeert?

Het zou wel eens een timingsprobleempje kunnen zijn, worden er veel zaken geregeld voordat dit stukje code wordt afgevuurd?

GA-Z170XP-SLI - i7 6700K 4.0GHz - 16GB DDR3 - Corsair 300R Wnd - Corsair CX750M - AMD 7950 3GB

• tfk__66
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

tfk__66

OS1: Fedora Linux, OS2: W10

Schiet me nog een dingetje te binnen...

Hoe zit het met de border icons? Als deze namelijk geen maximize button heeft dan kun je het form verplaatsen.

GA-Z170XP-SLI - i7 6700K 4.0GHz - 16GB DDR3 - Corsair 300R Wnd - Corsair CX750M - AMD 7950 3GB

• SiHiDa
Nu ik het stukje code in de OnResize hebt gezet, lijkt het toch te werken. :) Ik denk dat het probleem opgelost is. Iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1