Toon posts:

lifetec lt9399 laptop geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een kennis geheugen aanschaffen voor zijn lifetec lt9399 notebook pc en aan de onderkant zit een geheugen uitbreidingsplaats waar voor of pc133 SOdim of pc100 of pc 66. Het boekje is hij kwijt en ik heb al rondgezocht bij google en op de medion website. Ook heb ik de techinsche dienst gebeld, maar zij zijn constant niet te bereiken.
Er zit een p3 600 in met standaard 64mb geheugen. Het is dus al een ouder beestje maar draait nog prima. Het is dus een aldi/lidle laptop.

Weet iemand welk type ik moet gebruiken en eventueel welk merk? Ik heb gehoord dat je niet zomaar een merk kan gebruiken.

Ik wil deze er waarschijnlijk in doen :

So DIMM 64-bit, 144pins (2x72 contacten) pc 100 256MB Module (CL2 32x8). Mits hij pc100 geheugen ondersteund. Misschien zelfs pc66. Het liefst uiteraard pc133.
Welke mogelijkeden heb ik?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand deze laptop, of weet wat voor een soort geheugen erin moet?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
meestal als je te snel geheugen neemt pakt je mobo de snelst ondesteunde snelheid. Dus als je pc133 geheugen koopt en je steekt het erin, terwijl je mamaplank maar tot pc66 ondersteund zal je geheugen gewoon @ pc66 speeds draaien. Althans zo is dat bij desktop pc's of het bij laptops ook zo is...

Verwijderd

Ik heb al jaren zo'n laptop en ik heb ergens vorig jaar het geheugen uitgebreid met een standaard 128 MB PC133 DIMM'etje. Werkt perfect. Gewoon gekocht bij de computerzaak op de hoek.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Gewoon een standaard Dane-Elec module van http://shop.tweakers.net/geheugen halen :?. Je vraagt toch ook niet welk merk geheugen je op je Asus mobo moet prikken? :+ (ik weet het, bij sommige laptops is het van toepassing dat je beter b.v. een module van Compaq in een Compaq laptop kan gebruiken, en andere merken "op eigen risico", maar voor wazige en kleinere merken heb je toch geen speciale modules)

Maar let op, een P3 600 is bijna zeker een BX chipset. Check dus eerst : Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen? Want die module van 256MB werkt op een BX chipset hooguit voor de helft. Meer dan 128MB per geheugenslot kan je nooit bijplaatsen op een BX chipset in een laptop. Waarom niet? Omdat er geen 16 chipjes op een SOdimm passen, eenvoudig gezegd :P

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 22-12-2003 12:13 . Reden: verhaaltje uitgebreid ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.