Toon posts:

sweex router, hoe zet ik de firewall uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex router gekocht (ADSL MODEM/ROUTER ANNEX-A, http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=91 ) omdat mijn oude stuk is gegaan. Op zich bevalt dit ding prima, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de firewall uit te zetten.
Met mijn oude ADSL modem (speedtoutch 510) kon ik al het inkomende verkeer laten forwarden naar mijn server en daarmee dus de ingeboude firewall uitschakelen.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 10:15
hey ik heb dezelfde router, en je kan in ieder geval bij virtual servers bepaalde poorten mappen naar een lokaal ip. Maar wat jij bedoelt is geloof ik een DMZ wat onder 'misc configuration' staat. Al het inkomend verkeer waarvan de router niet weet waar het heen moet gaat dan die naar die pc die je als DMZ hebt ingesteld.

Verwijderd

Dit is inderdaad DMZ :)

Verwijderd

Ik heb de router hier thuis ook staan werkt prima.
De firewall is standaard uitgezet dus als je daar niks aan hebt gedaan staat hij uit

Verwijderd

Beste mensen, mijn excuses maar ik haal dit topic weer even boven want ik heb dezelfde router en ook mijn firewall moet uitgeschakeld worden (want de vraag wordt in dit topic wel gesteld, maar niet beantwoord!!)

Weet iemand dus hoe je de firewall bij deze router (http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=91) uit kunt schakelen?(want ik kan nu voor geen meter KaZaaen etc.)

Standaard staat'ie namelijk, in tegenstelling tot wat iemand hierboven in dit topic zegt, aan!!

Alvast bedankt! :)

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 10:15
Tja als er inkomend verkeer komt zonder dat je eerst vanaf een pc achter de router verbinding maakt kan die router toch niet weten voor welke pc dat verkeer bestemd is, dus dan doet die router dus dat verkeer tegenhouden. ("passive firewall" heet dat geloof ik). En dat doen alle routers voor zover ik weet, je kan dat omzeilen door te gaan portmappen of een dmz in te stellen zoals ik al eerder zei.
Pagina: 1