Toon posts:

e-tech WGRT01 and cable wanadoo (L2TP/eurodocsis)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
heeft iemand bovenstaande combinatie al werkend gekregen?
Volgens de site van e-tech http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1109/E ondersteund hij l2tp als l2tp passthrough.
Op de site staat uitgelegd hoe je de verbinding moet configureren. http://www.e-tech.nu/supp...s/downloads/l2tp_tips.htm
Maar helaas, wil het voor mij niet lukken. Modem/router resetten, power off, etc. eeft geen zin. Ik heb 2 keer een verbinding kunnen opzetten, maar dat was dan ook van zeer korte duur. (paar minuten). Daarna stond het publieke ip adres op 0.0.0.0 dus dat gaat dan niet werken....
Ik maak gebruik van firmware versie 1.04.19. ik zie op de site dat ze met versie 1.04.19.2 bezig zijn, met "improved" l2tp code, maar daar heb ik nu niet zoveel aan. De pc direct op het Motorola eurodocsis modem werkt prima en stabiel.
Ik merk overigens dat er naar mijn idee vreemde routes zitten in de e-tech router.
Er staan namelijk 3 routes in die als gateway 0.0.0.0 hebben. Netwerk technisch klopt dat toch niet? Ik heb de e-tech ook de optie l2tp passthrough aangezet, maar kan ook niet via de pc de verbinding opzetten. (MAC adres is overigens gecloned op de e-tech router). Een ping of tracert vanaf de pc naar de wanadoo l2tp server zou dan toch moeten werken met de e-tech ertussen? Ik denk dat ik simpel weg te maken heb met routing issue's. De support van e-tech heeft mij tot op heden niet echt kunnen helpen. Zou iemand met een werkende situatie mij vanuit de e-tech modem een screenshotje van de routing tabel kunnen sturen?
groens @ planet . nl
Hartelijk dank!!!
Sander.

Verwijderd

Gisteren ook een E-Tech WGRT01 gekocht voor m'n kabelaansluiting bij Casema (=Wanadoo).

Bij het volgen van de door jou gemelde l2tp tips liep ik identieke problemen aan.

Met wat uitproberen heb ik alles toch werkend gekregen...

1. Download en installeer versie 1.04.19.2 van de firmware
2. Ga naar het OnePage Setup menu
2. Kies L2TP als protocol
3. Zet L2TP ip op 10.255.253.1
4. Vul je username en password in
5. Zet een vinkje voor "keep alive"
6. Druk op "apply" en "continue"
7. Ga naar Status Monitor en daar zie je als het goed is bij status "connecting" en na 15-30 sec. "connected" staan

Succes!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid aan sander1: het is hier geen datingbureau, gelieve dus geen oproepjes te doen één of ander via email te versturen. Als je een screenshot wil kun je gewoon vragen of iemand deze wil posten in plaats van mailen. Dank u :)

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Hier werkt het ook, maar merk wel dat soms de verbinding weg is, ik moet de router dan resetten om het internet weer aaan de praat te krijgen..

weinig tot niks..

Verwijderd

Omdat ik tegen hetzelfde probleem aanliep heb E-Tech een mailtje gestuurd. Helaas hebben ze geen oplossing...

Van: David
Verzonden: donderdag 15 januari 2004 7:45
Aan: support@e-tech.nu
Onderwerp: WGRT01 en Casema

Beste helpdesk,

Sinds enkele weken heb ik een WGRT01 in combinatie met een Wanadoo Broadband Basic internetabonnement (kabel via Casema, zwart Motorola Docsis modem, Windows XP). Ik heb de meest recente firmware geïnstalleerd (1.04.19.2) en zonder problemen een L2TP-verbinding tot stand gebracht.

Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan:
Ik heb frequent last van disconnects (1x per uur), die zeer waarschijnlijk door problemen bij Casema worden veroorzaakt. Deze problemen worden ook door andere gebruikers in de casema.internet nieuwsgroep beschreven en liggen volgens mij niet aan de WGRT01. Echter, ondanks dat ik "Keep alive" in de "One Page Setup" van de router setup heb aangevinkt, lukt het de router niet om na een disconnect zelfstandig een nieuwe verbinding tot stand te brengen. Wanneer ik de router vervolgens reset via de router setup, wordt wel een nieuwe verbinding opgezet. Met de connect button lukt dit overigens niet, maar dat was jullie al bekend geloof ik.

Hebben jullie voor mij een oplossing, anders dan het telkens handmatig resetten van de router?

Alvast heel erg bedankt,

David.

From: E-tech support
To: David
Sent: Tuesday, January 20, 2004 9:16 AM
Subject: RE: WGRT01 en Casema

Hallo,

En andere oplossing is er zo niet ik zal u daarom toch moeten doorverwijzen naar deze link: http://www.e-tech.nu/GetD...s/downloads/l2tp_tips.htm

m.v.g.

Gerard Schaap

E-tech technische dienst

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het klopt inderdaad dat de 1.04.19.2 firmware het connectie probleem oplost met cable wanadoo en een eurodocsis modem. Nu heb ik inderdaad ook dat de verbinding er elk uur uitligt. De optie om via device admin menu vinkje aan bij "reset device=yes" en op apply klikken, helpt soms wel om weer voor een uurtje een verbinding te maken. Maar het is toch belachelijk dat zoiets niet door e-tech wordt opgepakt, en gefixed wordt? Ik neem aan dat het voor hun met een eurodocsis modem van motorola toch makkelijk te simuleren is?
Wellicht is er iemand in deze forums die wel een goed werkende setup heeft? Ik zou graag de instellingen eens doornemen....
Bedankt!
Gr.
Sander

Verwijderd

Goed nieuws! Inmiddels zou het mogelijk moeten zijn via een reguliere DHCP verbinding te werken. Het L2TP protocol kan dus in de prullebak.

Zie Casema rechtstreeks op router !! voor details.

Op dit moment kan ik inderdaad een DHCP-verbinding via de router opzetten, alleen lukt het op dit moment nog niet om daadwerkelijk verbinding met internet te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
ja, heb het gisteren ook gelezen, ik zie ook dat het pas rond februari rond is voor iedereen?
Bedankt voor de info.
Gr.
Sander

Verwijderd

Topicstarter
Voor de belangstellenden, dit is wat ik terug kreeg van e-tech :

>Er is gebleken dat er toch noch wat niet goed zit in de firmware, wij zijn
>hier nu mee bezig en hopen spoedig met een andere firmware te komen die dit
>probleem zou moeten oplossen.

Maar ja, als Wanadoo met de eurodocsis modems afstappen van L2TP is het probleem wellicht ook verleden tijd....
Gr.
Sander
Pagina: 1