Toon posts:

Vaag probleem met harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem en ik denk dat het aan de harddrive ligt. De situatie is als volgt:

Ik had Windows 98 SE en Linux Redhat 6.1 naast elkaar geïnstalleerd staan. Windows op een IBM 20,5 7200RPM schijf (niet gepartitioneerd, primary master) en Linux op een WD Caviar 5100 (Secondary master). Nu wilde ik mijn systeem schoonvegen (dus zowel Windows als Linux eraf en dan win98 erop). Daartoe schijf geformatteerd, fdisk/mbr uitgevoerd om LILO te verwijderen en Win98 opnieuw geïnstalleerd. De Linux schijf kon ik niet formatteren (Linux indeling), maar die schijf heb ik toch nog niet nodig, dus die heb ik afgekoppeld. Na een op het eerste gezicht probleemloze win98 installatie en daarna allerlei programma's geïnstalleerd te hebben, kwamen er wat probleempjes aan het licht:
- Het starten van Outlook Express gaat erg traag (veel trager dan eerst, toch zelfde versie)
- Winzip Self-extract bestanden konden niet meer uitgepakt worden ("winzip selfextracor header corrupt, bad disk or file transfer"), terwijl die eerst nog wel in orde waren.
- IE reageert erg traag bij invulvelden en knoppen (duurt even voordat ik in kan vullen, soms wel halve minuut. Bij knoppen duurt het vaak ook halve minuut voordat hij reageerd).

Hier had ik eerst nooit problemen mee. De win versie is hetzelfde evenals de software.

Ik besloot het allemaal nog eens over te doen, dus ik formatteerde het hele zaakje weer, daarna de schijf maar eens gepartitioneerd met fdisk (om w2k naast 98 te kunnen draaien) en alles opnieuw geïnstalleerd. Na installatie bleven de problemen echter bestaan... Ook in w2k is in ieder geval de winzip error er nog (IE en OE weet ik niet, ISDN kaart is nog nie geïnstalleerd, want dat is dus een winzip se file :()

Heeft dit iets te maken met fdisk/mbr of Lilo, of is m'n harddisk gaar (is nog vrij nieuw, geen bad sectors).

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben, want dit is echt niet leuk meer...

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Die corrupte headers komen waarschijnlijk door het tsjernobyl virus.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Topicstarter
Dit klopt inderdaad :(. Na het installeren van Norton AV en een reboot met de rescue diskette heb ik mijn schijf gescand en er waren 43 files geïnfecteerd met het w95.cih virus :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Het virus is inmiddels weggehaald. Het probleem met de winzip files is inderdaad verholpen nu. Het probleem met IE en OE blijft echter bestaan. Iemand een idee waar dit aan ligt?

• RemCOW
  • Laatst online: 30-08 21:00
hmm dat is erg klote..

ik kwam er afgelopen vrijdag ook achter dag ik infected was met het win95.cih virus :( Ik heb toen van iemand cleancih gekregen en gereset .. 500-600 bestanden (.exe) waren geinfecteerd.. maar ik heb geen flauw id hoe ik eraan ben gekomen (ik heb mijn hd hierna helemaal gescand met NAV2k.. nix gevonden)..... irri :(

• Uitvreter
  • Laatst online: 09:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

RemCow: zat met hetzelfde probleem, bleek afkomstig van zo'n fijn 'verzamelcd-tje'.

Maranello: probeersel: maak eens een backup van je berichten databases van outlook, en gooi daarna de orginelen, en alle bestanden in 'temporary internet files' weg.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1