Tevens is er altijd een margin tussen de bovenste div en de rand van de browser, terwijl ik margin-top op 0px heb staan.
[ Voor 27% gewijzigd door CrashOne op 13-12-2003 12:13 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Die site is qua markup ongeveer net zo erg als het gebruik van tabellen (zit er dus niet in). XHTML strict niet waardig IMO.
dan moet je een keer in je body de margin en padding op 0px zettenCrashOne schreef op 13 december 2003 @ 12:05:
edit:
Tevens is er altijd een margin tussen de bovenste div en de rand van de browser, terwijl ik margin-top op 0px heb staan.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Hier heb ik natuurlijk niks aan, ik wil graag meer leren qua layout mogelijkheden en de manieren om elementen op de juiste manier te gebruiken.Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 13:16:
off-topic:
Die site is qua markup ongeveer net zo erg als het gebruik van tabellen (zit er dus niet in). XHTML strict niet waardig IMO.
Als je me ook kan vertellen wat ik beter kan doen zou ik er wat mee kunnen doen. Tip zijn altijd welkom!
Dat was het tweede probleem, dank je!disjfa schreef op 13 december 2003 @ 13:30:
[...]
dan moet je een keer in je body de margin en padding op 0px zetten
[ Voor 20% gewijzigd door CrashOne op 14-12-2003 15:32 . Reden: blaat ]
<!-- * Version 2.00 - WC3 Valid - Last update: 14-12-2003 * -->
tis W3C
</offtopic mierengeneuk>
Ik zou allereerst die plaatjes in je menu eruit gooien. Datzelfde kun je enorm simpel met tekst namaken, zonder rare javascriptjes..
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Het enige wat ik zie zijn <div>, <b> en <i>, en die zijn betekenisloos en enkel bedoeld voor opmaak.
damn, dat wc3 is wel er stom, maar goed, is aan gepastGrijze Vos schreef op 14 december 2003 @ 17:42:
<offtopic mierengeneuk>
<!-- * Version 2.00 - WC3 Valid - Last update: 14-12-2003 * -->
tis W3C
</offtopic mierengeneuk>
Ik zou allereerst die plaatjes in je menu eruit gooien. Datzelfde kun je enorm simpel met tekst namaken, zonder rare javascriptjes..
Het menu ga ik misschien nog aanpassen, moet ik nog even naar kijken.
Iig bedankt voor de tips, meer is altijd welkom
Verwijderd
Wat Anne bedoelt is dat HTML meer tags heeft dan DIV, A en IMG. Het zou geen kwaad kunnen als je HTML tags gebruikt waar ze voor bedoeld zijn.CrashOne schreef op 14 december 2003 @ 15:27:
Hier heb ik natuurlijk niks aan, ik wil graag meer leren qua layout mogelijkheden en de manieren om elementen op de juiste manier te gebruiken.
Als je me ook kan vertellen wat ik beter kan doen zou ik er wat mee kunnen doen. Tip zijn altijd welkom!
- UL - Unordered List - Voor menu's e.d.
- P - Voor paragrafen
- H1 - H6 - Verschillende nivo's van headers/koppen
W3C HTML 4 Reference
Je bent op de goede weg, maar na valide HTML ligt nog een heel spectrum aan mogelijkheden voor correcte HTML.
* CrashOne is erg blij met dit topic
Verwijderd
Op die manier hoef je ook geen rare 'spacer' li's te maken en elk item een class + id te geven etc.
Hij is af, heb alleen de laatste spacer wel een absolute positie mee moeten geven, anders was ie niet zichtbaar of niet mooi in beeld.
Verwijderd
Over die zonder class="menuitem", => descendent combinator => ul#nav li{} => selecteer alle li die binnen een ul staan met de id op nav.
Maar er is iets wat me meer irriteert:
1
2
3
4
5
6
| <div id="fotolayer" class="top"> <a href="?action=welcome"> <!-- je weet dat dit niet werkt in oudere browsers en klote is voor Google? --> [img]"images/top_new.jpg"[/img] </a> </div> |
En dan met name de ALT tekst. Nadat je dit hebt gelezen: http://hixie.ch/advocacy/alttext snap je uiteraard dat ALT niet als tooltip bedoelt is maar als ALTernatief voor het plaatje. En daarom dus de tekst die op plaatje staat moet bevatten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 13:35 . Reden: line-wrap ]
Ik test mijn pagina's altijd in meerdere browsers (ook oudere zoals ie5) en heb nog geen problemen met een img in een href gehad. Ook google indexeerd de pagina's volgens mij goed.
Ben iig blij met mijn nieuwe menu