A7N8X-X dood bij opstart

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:58
Bij het opniew opstarten na een avondje doordraaien (of compu staat uit met de netspanning erop) blijft het mobo soms dood. De lampjes gaan branden, fan draait, monitor blijft stil en er komt ook geen opstart piep.
Persoonlijk denk ik aan een condensator op het mobo of de L2 cache van de CPU. (zie lang verhaal) Heeft iemand vergelijkbare ervaringen / oplossingen?

Specs:
Mobo Asus A7n8x-x
CPU: 2500+ Barton
mem: Twinmos 512 Mb 3200 CL2,5
Vid: 9200 Radeon
Wat betreft de BIOS data: v1006, CPU op 11*166, memory op 100%

Lang verhaal:
Bij aanschaf bleef het geheel al voor de bios piep dood. (zie boven). Het mobo, geheugen en video is vervangen voor nieuw (alleen proc. niet). Na 3x proberen start het boeltje wel op.

Het verhogen van de CPU spanning leek te helpen en staat nu op 1.75 V
Memtest gaf allerlei problemen dus de geheugen spanning op 2.8V gezet. Memtest 86 geeft nu geen problemen meer en Win XP draait redelijk stabiel.

Als ik na een avondje doordraaien de compu opnieuw opstart via XP doet hij dit af en toe. Als ik na een avondje doordraaien de compu afsluit en weer via de power knop aanzet doet hij het niet (geen beeld, geen piep wel LEDjes en fan). De oplossing is dan de netspanning eraf te halen en 10 min te wachten. Meestal doet hij het dan weer, zonder gewijzigde BIOS.

[de reden dat ik denk aan de L2 CPU cache: de CPU is de enige die nog niet vervangen is. Daarnaast geeft memtest86 v3.0 aan dat de cache unknown is.
Mogelijk is het een of ander condensatortje op het mobo. Als ik de compu uitzet via de power off knop slaat hij soms gelijk uit, ik kan weer de stekker eruit trekken en 10 min wachten. Normaal gesproken moet je de power butten voor 4-6 sec. inhouden en dit werkt ook meestal wel, maar soms dus niet. edit n.a.v. reacties]

[ Voor 36% gewijzigd door AdB op 01-01-2004 19:32 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ja je moederbord omruilen en kijken of het beter gaat.. het save en exit probleem kan je makkelijk fixen door bios update, en als je vaak inde bios zit lijkt dat me wel zo slim.

verder is het verhogen van de voltages niet nodig, en is niet echt 'goed' voor je geheugen/cpu.
ik weet niet hoe lang je je mobo al heb, maar als je nog garantie heb zou ik je voltages enzo allemaal even op default zetten, en dan kijken of ie nog hangt / niet wil booten.

zo niet, zou ik terug gaan naar de winkel

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Heb het mobo al geruild. Dit is m´n tweede A7N8X-X. Het vreemde is dus dat beide dezelfde problemen hebben.

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou ik gwoon nog een keer terug gaan , en vragen wat het allemaal kan zijn, zo niet probeer dan een ander N-Force II bordje te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 20:34
cpu fsb op 100Mhz? Andere cpu proberen. Koeler en koelpasta controleren. Lijkt me eerlijk gezegd meer een CPU probleem.

Wat zijn overigens de merk en type van je voeding en controleer even of de voeding wel stabiele waardes aflevert.

[ Voor 49% gewijzigd door LollieStick op 13-12-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Zou ook nog aan je combi van kast, mobo en voeding kunnen zijn. Vraag me af of hij wel goede waarden afgeeft

Lijkt net of hij niet genoeg prik geeft om je spulletje te laten draaien, iets wat wordt versterkt doordat je je VCPU al hebt moeten verhogen om hem überhaupt aan het draaien te krijgen

[ Voor 49% gewijzigd door Turkish op 13-12-2003 14:26 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Bedankt voor de reacties. Heb bovenstaand het e.e.a. ge-edited n.a.v. jullie vragen. Cooler lijkt me geen probleem, de CPU wordt niet heet ofzo.
CPU kan inderdaad probleem zijn, ik denk aan de L2 cache.
Voeding is een Codegen 400 W. Dat is de standaard voeding die in zo'n goedkope ATX kast zit. Volgens Asus Probe is de CPU spanning 1.744 (binnen de toleranties). Ook de rest zit binnen de 5%: 3.28 (3.3 V); 5.107 (5 V); 12.416 (12V).

Zodra je hem stresst vliegt de 12V naar 12.736 V. De 5V wordt dan 4.945 rest blijft stabiel. Hoewel de 12 V zo'n 7% bij het draaien van test afwijkt kan ik het opstartprobleem vanuit power off stand hiermee nog niet verklaren. Volgens mij kan de spanning niet hardware matig gereguleerd worden (goedkope voeding), dus ik kan het niet uitproberen.

Iemand ideeen om de voeding verder te testen?
Iemand ideeen voor een L2 cache test programma?

[ Voor 32% gewijzigd door AdB op 14-12-2003 13:43 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij het opstarten vraagt je pc extra prik, dus het zou heel goed je voeding kunnen zijn... Zeker als je 12V lijn ZO hard omhoog schiet. Recente mobo's halen de spanning voor de CPU namelijk van de 12V lijn.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou je idd een andere voeding kunnen proberen om te kijken of het daar toch niet aan ligt.... en een programma om de L2 Cache te testen van een cpu. dat ken ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Nope. Heb voelding voor een nieuwe Codegen ATX 2.03 400W voeding geruild. Zelfde probleem blijft bestaan: alleen opstarten indien de stekker er een poosje uit geweest is. Bij stressen gaat ook hier het Voltage van de 12 V redelijk omhoog: 12.672 (5.6% tolerantie). Ik ga morgenochtend maar weer eens bellen, eens kijken of een ander merkvoeding het probleemoplost of hoe we het e.e.a. dan gaan oplossen. :(

Wat betreft de L2 Cache test: op onderstaande link staat een shareware programma. Deze dude wil in de toekomst een resultatenbase erin programmeren voor benchmarks, misschien leuk voor iemand. Bij mij is er niets zinnigs uitgekomen. })
http://www.sinnercomputing.com

[edit: heb bak inmiddels bij computerland teruggebracht. Zij gaan nu voor 23 euro kijken wat er mis mee is. Indien er wat uit interessants komt zal ik het voor het nageslacht editten. Topic kan gesloten worden. Iedereen bedankt]

[ Voor 61% gewijzigd door AdB op 16-12-2003 22:01 . Reden: over en uit ]

AdB

Verwijderd

Veel mensen hebben dit probleem ( geen beeld ) direct na installatie van dit bord,
echter hebben ze dan het geheugen verkeerd geplaatst, je mag n.l. niet
de sims plaatsen ( in het geval van 2 stuks ) in de banken 1 & 2 , dit moet dan in
de banken 2 & 3 en dan werkt het wel. ;)

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35
Ik heb dit dus ook met een systeem; daarin zit de a7n8x, asus radeon 9600xt met een aopen 350W voeding (h600b kast). die start meestal pas na 3 maal proberen op (in ongeveer 15 minuten tijd). Ik wissel even de videokaart met die van mijzelf (asus gf3 ti200), en het spul start ineens op, zonder problemen. Dan denk je misschien; probleem videokaart en moederbord, maar dat is dus niet zo, aangezien ik precies hetzelfde moederbord (+revisie) heb, en de combinatie radeon start probleemloos op. Het enige verschil is dat ik een 350W Enermax voeding heb.

Ik persoonlijk denk toch dat het de voeding is, die kan gewoon niet genoeg prik leveren tijdens het opstarten.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Mijn oom heeft exact ditzelfde probleem, daarom kwam ik ook in dit topic terecht. Zijn computer start ook niet door, alleen is dit bij hem anders.
- Hij drukt op power, computer start niet
- Hij drukt vervolgens op reset, computer start gewoon door en blijft stabiel.
Bij hem is het dus niet zo dat hij de computer lang laat aan staan en dat de netspanning eraf moet. Ok heeft hij maar 1 geheugenbank ipv 2, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Zelf zat ik ook te denken aan een voedingsprobleem. Morgen zou ik bij hem langs gaan en ik had al een voeding klaar gelegd. Echter nu ik lees dat er meer mensen zijn met een vergelijkbaar probleem ga ik toch twijfelen of het niet iets anders is. Ik neem aan dat je al een bios updat geprobeerd hebt?

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
AdB: Heeft Computerland al een oplossing gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Ik heb zelf dus ook een A7n8x-x met een Aopen 300 Watt voeding. Dit werkt voor mij prima. Volledige systeemspecificaties staan hieronder.

Het lijkt mij dus dat een Aopen 350 watt voeding het makkelijk moet kunnen trekken. Echter, ik ben nogal huiverig voor el cheapo voedingen aangezien ik daar al een keer bijna een pc mee opgefikt heb (ventilator in de voeding werkte niet meer). In de hitte zorgde dit toen voor een CPU van 95 graden idle :o

Systeemspecs:

- Aopen 300 Watt
- Asus A7n8x-x
- WD 120 GB 8MB harddisk
- Maxtor 15GB harddisk
- Lite On DVD-ROM
- MSI 32x brander
- SB Audigy
- Geforce4 Ti4200 64MB
- AMD Athlon XP 2400+
- Floppy drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook aan het dubbele twinmos geheugen liggen. ik had twee twinmos bankjes gekocht, en de pc bleef dood. Eentje verwijderen bleek wel te werken. kortom, een van de twee was kapot. toen ik ze wilde omruilen vertelde de verkoper dat het moederbord misschien niet om kan gaan met twee twinmos modules, daar had ie wel vaker klachten over gehoord. (Waarom verkoop je dan die dingen als zodanig?). Kortom, probeer eerst eens 1 bankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
De pc heeft 2 modules van 256MB (Kingston valueram), 1 module maakte geen verschil. Ikzelf heb 2x GEIL 256 MB (:P), wat probleemloos werkt. Dat is dus helaas niet de oplossing. Wat me wel opviel is dat de pc probleemloos opstart zodra de videokaart vervangen is voor een ander exemplaar (9600xt voor een geforce 3 ti200). Als ik dan de 9600xt bij mij erin zet, werkt alles probleemloos, dus een probleem videokaart-mobo kan het dan toch ook niet zijn (er rekening mee houdend dat ik hetzelfde moederbord heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Goh, ik merk dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn.

I.R. Butcher: als je je videokaart wisselt haal je (neem ik aan) de spanning eraf. Misschien wil hij daarom opeens wel weer opstarten? Of heb je tweemaal een A7n8x mobo en vertonen die alleen met de Radeon problemen indien de netspanning erin heeft gezeten?
Maar als ik het goed lees geven zowel jij als Linuxuser aan dat het waarschijnlijk de voeding is.

Overigens: de a7n8x-x ondersteunt geen dual channel, meerdere reepjes leveren dus geen snelheidswinst.
Ik heb een reepje van 512 MB 400 Twinmos geheugen. Aan de geheugenbank kan het dus niet liggen (ik zal het zo nog eens wisselen van bank 1 waar het tot nu toe in heeft gezeten naar 2 of 3).

Ik gebruik de 1006 BIOS, flashen heb ik nog niet gedaan ivm garantie. Ik heb de bak weer opgepikt bij Computerland: ze hadden er na 1,5 week nog niet naar gekeken en het zou nog even duren............... [ruimte voor kr8term] })

Mijn computer kan nu echter wel wat vaker opstarten als hij een poosje onder netspanning heeft gezeten (magie???). Als bonus heb ik er nu een hoog schril geluid bij gekregen bij het opstarten (eerste 3 min.). Mijn eerste indruk is de videokaart, maar ik heb ook iets gelezen van de omwikkelde condensators bij de CPU. Oftewel: het opstartprobleem onder netspanning is opgelost, nu heb ik een hoog schril geluid voor 3 min. Het is weer feest. O-)

[ Voor 15% gewijzigd door AdB op 31-12-2003 10:30 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik haal uiteraard de netspanning er van af als ik de kaart uit de pc haal. Ik heb inderdaad 2 maal een A7N8X Deluxe mobo. 1 systeem vertoont problemen met deze kaart (die van m'n ouders, met de aopen voeding), het andere systeem, (de mijne, met 350w enermax voeding), vertoont geen problemen. Ikzelf heb bios 1005, m'n ouders 1007 (recht vanuit de winkel). Bizar detail: een vriend van me heeft dezelfde kast (Aopen H600B), dus met dezelfde voeding, hetzelfde geheugen, mobo en videokaart, alles hetzelfde type + merk, en dezelfde problemen!! Dit is best wel vaag, het lijkt erop dat Aopen brakke voedingen levert. Zijn systeem staat inmiddels bij Alternate, dus er wordt naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
even samenvatten:
- videokaart kan het niet zijn (jouw vriend heeft dezelfde config als jij)
- voeding zou het wel kunnen zijn (zowel jouw ouders als vriend hebben een Aopenkast). Mijn voeding is niet geweldig. Linuxuser kan het blijkbaar met 300 W af!
- Volgens mij kan het ook nog steeds aan het mobo kunnen liggen. (die hoge schrile piep bij mij). Het rare is dat jij problemen hebt met de deluxe versie en ik met de (goedkopere) -x versie.

Ik snap er nu nog steeds niets van. :(

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:26
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 10:50:
Veel mensen hebben dit probleem ( geen beeld ) direct na installatie van dit bord,
echter hebben ze dan het geheugen verkeerd geplaatst, je mag n.l. niet
de sims plaatsen ( in het geval van 2 stuks ) in de banken 1 & 2 , dit moet dan in
de banken 2 & 3 en dan werkt het wel. ;)
Waar haal je dat vandaan? Ik bouw voor mijn werk wekelijks PC's met dit soort borden en nog nooit last gehad van dit 'probleem'
Verder zijn het geen simm's maar dimm's en het insteken in een bepaalde bank is alleen van toepassing op de dual channel varianten van de a7n nl. de a7n8x en de a7n8x deluxe.

Verder als mogelijke oplossing:
Wat voor Bios draait op de plank. De a7n heeft nogal wat stabiliteit issues met no-name geheugen en veel geheugen instabiliteiten zijn opgelost in een nieuw bios. Zo uit mijn hoofd is voor de a7n het laatste bios de 1007 variant.

Weer edit:
Hoog schril geluid komt waarschijnlijk uit je voeding. Schroef dat ding er maar eens uit en leg je oor erop. Ik zou van een vriend oid even een Aopen voeding lenen. De codegen dingen zijn echt brak. Daar heb ik er al zoveel van terug gehad in de winkel waar ik werk. (zowel losse voedingen als PC"s met stabiliteitproblemen)

[ Voor 39% gewijzigd door Korvaag op 02-01-2004 11:20 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:40
Zelfde problemen met A7N8X-X van een klant. We zijn aan het zoeken, kunnen het niet goed vinden. BIOS geflashed naar versie 1007 nu even afwachten wat er gebeurd, tot nu toe lijkt het opgelost, maar dit zijn problemen die soms even wegblijven. Als het terugkomt laat ik het wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:26
llevering schreef op 02 januari 2004 @ 11:20:
Zelfde problemen met A7N8X-X van een klant. We zijn aan het zoeken, kunnen het niet goed vinden. BIOS geflashed naar versie 1007 nu even afwachten wat er gebeurd, tot nu toe lijkt het opgelost, maar dit zijn problemen die soms even wegblijven. Als het terugkomt laat ik het wel even weten.
Welke voeding zijn jullie het mee aan het testen? Zoals ik al zei in mijn reactie hiervoor heb ik met Aopen voedingen (die wij gebruiken als testvoeding) nog nooit problemen gehad met dit bord.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Sjoko schreef op 02 januari 2004 @ 11:22:
[...]

Welke voeding zijn jullie het mee aan het testen? Zoals ik al zei in mijn reactie hiervoor heb ik met Aopen voedingen (die wij gebruiken als testvoeding) nog nooit problemen gehad met dit bord.
De standaard voeding uit de Aopen H500A, er hangt niet veel bijzonders in dus veel vermogen trekt het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met het (niet) opstarten van de A7N8X-X. Ik kan dan aan en uit blijven tot ik een ons weeg, maar als ik de monitor uitzet, computer aan en dan meteen de monitor weer aanzet doet ie ut weer. Verder specs van de computer zijn als volgt:

AMD 2400+
Chaintec Geforce FX 5200
256 MB kingston MB
120 GB maxtor
Midi-Tower Xenon XB P4 ATX / 300W (merkloos ding ofzow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 20:05
Zelfde probleem hier!

AMD 2000+
apacer 512Mb ram
maxtor HD
radeon 9600 256Mb
nieuwe chieftec case
bios op versie 1007
Na save & exit syndroom, kreeg ie na een paar weken dit probleem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
@sjoko: Het ene mobo heeft bios 1007, de andere 1005. No-name geheugen heb ik niet: kingston in de ene, geil in de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
De BIOS flash van 1006 naar 1007 (laatste versie) heeft ook bij mij niets opgeleverd: probleem van niet opstarten na een poosje netspanning blijft bestaan.

Ook het geheugen veranderen (een reepje in DIMM 1, 2 of 3 zetten) verandert niets.

Doordat ik de Voltages op de CPU naar default heb gezet, moet ik nu alleen maar langer wachten. Overigens: op FSB 100 draaien helpt dus ook niet.

Waarschijnlijk toch iets met voeding / mobo combi. Helaas heb ik geen andere voeding om het uit te proberen. Mantis: welke voeding gebruik jij?

[ Voor 4% gewijzigd door AdB op 04-01-2004 22:36 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Een kennis van me heeft van de week een nieuwe pc gekocht, met een a7n8x deluxe en een aopen H600a kast, maar die heeft geen problemen. Verdere config: amd xp 2400+, radeon 9600pro, 2x 256mb geil, bios 1007. Er zijn dus voedingen die wel met dit moederbord werken. Ik ga komende woensdag de voeding van m'n ouders omruilen bij alternate, eens kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

Mocht het helpen: A7N8X-X, bios revisie 1007, GF4 Ti4400, alledrie de dimm banken gevuld met gemixed geheugen, Enermax 350 watt, ongeaard stopcontact, geen aan/uit storing of andere wauze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Nou, ik heb vandaag de voeding omgeruild, voor een vers exemplaar van Aopen. Helaas is het probleem nog niet opgelost, het systeem wil nog steeds niet in 1 keer aan. Zodra ik mijn videokaart (geforce 3 ti200) in het systeem zet, start het weer probleemloos op. Er kunnen dus een paar oorzaken zijn:

- Voedingen van Aopen zijn brak, en kunnen koud niet genoeg stroom leveren (mogelijk)

- Ati radeon 9600xt vraagt teveel stroom van of
- moederbord (niet waarschijnlijk, videokaart werkt wel op mijn a7n8x deluxe)
- voeding (zou kunnen, mijn enermax 350w doet het probleemloos, al moet er wel
bijgezegd worden dat de voltlijnen stabiel zijn).

- Videokaart is niet combatibel met moederbord (onwaarschijnlijk, videokaart werkt
probleemloos met mijn mobo)

- Moederbord is niet goed (zou kunnen, maar waarom doet ie het dan goed met mijn
videokaart)

- Videokaart is niet goed (onwaarschijnlijk, doet het wel goed in mijn systeem)

Nog maar een paar mogelijkheden over :P

Iemand anders al wat verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Hoe langer het verhaal wordt, hoe vreemder.
Welke voltages lees jij af bij stressen van de CPU van de Aopen voedingen?

Het zou misschien toch de combi Radeon (video) met de Nvidea chips (A7N8X) kunnen zijn. Er zijn al meer problemen gerapporteerd en dit kan er een van zijn. Dat kan verklaren waarom de problemen opgelost zijn met de Geforce van jou.

Ik heb ook nog geen oplossing. Ik merk alleen wel dat het overklokken ook voor geen meter wil. Zodra ik ook maar iets overklok wil hij al niet meer opstarten.

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
3,34, 11,87 en 5,02 gemiddeld met MBM5 (BurnK7, gemeten over een half uur), dat zijn toch goede waardes?

Overigens wat jij zegt over de problemen met de combinatie van Radeon en Nvidea klinkt raar, aangezien ik het getest heb op 2 identieke moederborden (zelfde merk, type en revisie), bij 1 zijn er problemen, bij de andere niet, maar het zou idd best kunnen dat het toch een probleem is.

Ik maak er natuurlijk geen probleem van als m'n vader en moeder videokaartje willen ruilen, een radeon 9600xt is toch wat beter dan een gf3 ti200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
AdB schreef op 07 januari 2004 @ 21:08:
Het zou misschien toch de combi Radeon (video) met de Nvidea chips (A7N8X) kunnen zijn. Er zijn al meer problemen gerapporteerd en dit kan er een van zijn. Dat kan verklaren waarom de problemen opgelost zijn met de Geforce van jou.
Die computer waar ik problemen mee had, had als videokaart GeforceMx 440. Overigens ben ik nog niet gebeld sinds BIOS flash 1007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dit probleem heb ik ook sindskort nadat ik mijn Enermax voeding had gewisseld voor een Maxpower (don't ask...)

Verder loopt de computer ook vaak vast wanneer ik er wat zwaardere USB apparaatjes aan hang en ook wanneer ik rommel aan de achterkant van de kast (bijvoorbeeld andere monitor aansluiten of muis / keyboard wisselen).

Krijg volgende week weer een nieuwe goede voeding dus ben benieuwd of de problemen dan over zijn!

Tymon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Die kennis waarover ik het had heeft z'n radeon 9600xt omgeruild voor een nvidia fx5700, en de problemen zijn weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die Radeons zijn echte stroomvreters! Ik heb er zelf ook een Radeon inzitten (9800pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik heb de radeon ook in mijn eigen systeem gehad (zelfde mobo, andere voeding, maar zelfde wattage) en daar gaat het systeem wel in 1 keer aan. Nu zal de Aopen voeding van 350W misschien kwalitatief iets minder goed zijn dan de Enermax 350W, maar dat is toch niet zo erg dat de pc pas na 3 keer doorstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook niks anders dan problemen met 1007. memory errors, mutlipliers die niet meer op 10 konden, FSB moest op 100Mhz anders starte het niet meer op >_<

heb 'm gedowngrade via dos naar 1006, nu werkt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 17:03
Dit probleem ligt toch echt bij de voeding.
Vaak is het zo dat de goedkope voedingen wel het voltage kunnen brengen, maar ze kunnen het voltage niet snel/goed genoeg regulieren als je de computer pas inschakelt. Hierdoor onstaan juist dan problemen als je ook nog een echte 'stroomvreters' als een radeon eraan hebt hangen.
Ik had deze problemen ook toen ik nog het A7N8X board had. Ik heb de voeding (e.e.a. el cheapo 350 W voeding) vervangen voor een Zalman 400APF voeding en nooit meer probs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Wat wel zo is, wat ik al eerder heb aangegeven, dat zodra ik de minder stroom gebruikende geforce 3 ti200 gebruik, er geen enkel probleem meer is. Nou is mijn vraag, scheelt het dan echt zoveel, de nvidia 5700 en de radeon 9600xt qua stroomverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ok, that's it, ik ga deze voeding omruilen voor een enermax voeding, dat doe ik morgen (zaterdag), jullie horen nog van me of het probleem dan ook daadwerkelijk is opgelost. (overigens zit er wel een verbetering in: waar ik eerst pas bij de 3e poging succes had, start de pc nu (meestal) al bij de 2e poging door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Butcher: je kunt het altijd proberen. Bij onderstaand topic loopt iemand tegen dezelfde problemen aan met een Enermax 350 watt voeding.
AdB in "A7N8X schakelt uit zonder bios piep (nie..."

[edit topic start: Nu is het probleem dat hij niet opstart, telkens wanneer ik hem aanzet dan start hij, de fans gaan draaien en als de harde schijven gaan draaien (volgens mij) dan valt hij uit. Ik hoor geen BIOS piep ik hoor helemaal nix en ik heb ook geen output op mijn scherm, vorige voeding heeft ook geen nut die doet nu precies hetzelfde]

[ Voor 80% gewijzigd door AdB op 09-01-2004 18:48 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Maar dat is toch een iets ander probleem, het systeem schakelt zich na een tijdje uit, dat is bij ons niet zo, hij blijft net zolang draaien totdat je hem zelf uitzet, tenminste, bij mij dan.

Edit:
AdB schreef op 09 januari 2004 @ 17:16:
Butcher: je kunt het altijd proberen. Bij onderstaand topic loopt iemand tegen dezelfde problemen aan met een Enermax 350 watt voeding.
AdB in "A7N8X schakelt uit zonder bios piep (nie..."

[edit topic start: Nu is het probleem dat hij niet opstart, telkens wanneer ik hem aanzet dan start hij, de fans gaan draaien en als de harde schijven gaan draaien (volgens mij) dan valt hij uit. Ik hoor geen BIOS piep ik hoor helemaal nix en ik heb ook geen output op mijn scherm, vorige voeding heeft ook geen nut die doet nu precies hetzelfde]
Hmm, dit klinkt dan toch meer als iets van een beveiliging tegen bv warmte, kortsluiting of het niet draaien van fans.

En toch is het vreemd dat de pc uitvalt, zeker als je al 2 voedingen hebt geprobeerd. Kun je het moederbord misschien buiten je kast aansluiten, en kijken of je het probleem dan ook nog hebt?

[ Voor 73% gewijzigd door Irby op 09-01-2004 22:18 . Reden: zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijkbaar bij mijn systeem: ik moet vier tot vijf maal op reset drukken na het aanschakelen van systeem om mijn 2400+ op A7N8x-x tot leven te wekken onder XP Home.

Probleem is bij mij ontstaan na het installeren van een leadtek GF 4200 (AGP 4). Al een hele hoop (video instellingen zoals fastwrites off, agp aperture groottes etc enz usw.) gevarieerd, zonder enig resultaat. Over de random aantal piepjes geeft het manual me geen uitsluitsel.

Misschien dat mijn toevoeging van symptomen iemand op een idee brengt. Ik zie geen lijn in alle bovenstaande symptomen...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik heb inmiddels de Enermax 350W in het systeem geplaatst, maar de problemen zijn nog niet over :'( Ik heb een email naar Asus gestuurd, met de vraag of er wellicht een oplossing bekend is voor dit probleem. Ik vind het zo vreemd, omdat ik nu zelfs dezelfde voeding als in mijn eigen systeem gebruik, maar nog steeds de problemen heb. Het enige wat anders is, is het geheugen. Ik heb nu even het AGP-voltage opgeschroefd (zodra de pc het weer deed), ik zal eens kijken of dat werkt.

Edit: AGP-voltage opschroeven helpt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Irby op 10-01-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Een klein en bescheiden kickje: AdB: ben jij er al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Neeeuh. De enige oplossing die ik me kan bedenken is een verlengsnoer met zo'n aan-uit knop kopen. _/-\o_
Ik wil wel eens wat internationaler gaan zoeken, maar heb weinig tijd. Daarnaast zal het binnenkort bij computerland wel wat rustiger zijn na de PC-prive eindejaars toestanden, misschien breng ik hem daar alsnog naar toe. >:)

Ligt het nou aan mij of zie ik de laatste tijd steeds meer postings met (nagenoeg) hetzelfde probleem? B)
Aangezien het blijkbaar de voeding niet is, denk ik nu aan het mobo:
- ofwel Asus heeft een partij mobo's met enkele brakke onderdelen gemaakt
- of misschien is het het AGP slot, hier zijn in het verleden ook probs over gerapporteerd. (omdat het probleem zowel radeons als Geforce kaarten betreft, maar na een wissel van videokaart wel over kan zijn, zoals bij jouw vriend).

Maar natuurlijk kan het nog steeds de processor, voeding, video en vooral de combi de oorzaak zijn. Misschien stuur ik ook nog een meeltje naar Asus, maar ik verwacht daar niet al te veel van. Als jij nog ideeen / vergelijkingstests hebt hoor ik het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door AdB op 12-01-2004 20:15 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik ga binnenkort (ik weet nog niet wanneer precies) de videokaart omruilen voor een nvidia geforce fx 5900. Als dat het probleem ook niet oplost weet ik het niet meer, maar ik blijf natuurlijk zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
OK, ik denk dat ik het probleem heb opgelost; In het systeem zitten 2 modules van Kingston (256mb valueram). Het enige wat ik had geprobeerd was opstarten met 1 module, dat werkte niet. M'n broertje heeft oemgeheugen pc2700, klik het erin, en de pc start meteen op. Dus ik het geheugen van m'n ouders in m'n broertjes pc gezet, en wat blijkt; heeft hij opeens het niet-doorstart-syndroom (m'n broertje heeft een A7N8X-X mobo). Zet ik het oem geheugen erin, en het beestje werkt weer :). Met memtest geeft het geheugen geen fouten aan :?

Ik ga dus niet de videokaart omruilen maar het geheugen :) Ik blijf nog even proberen, ik weet nog niet zeker of het probleem ook daadwerkelijk opgelost is, maar tot nu toe ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb na veel zoeken op het net dit forum gevonden over de opstartproblemen met het asus a7n8x-x mb en de berichten met veel interessse gelezen. Ik heb zelf ook dit probleem. Ik heb een pc gebouwd met asus a7n8x-x - amd 2400+ - 512 Corsair pc2700 - asus A9200 se/td - goedkope kast van Crazy Hans van 39 euro en deze loopt als een trein. Ik heb er ook een gebouwd met het verschil Kingston 512 mb pc2700 en Asus 9520 met nvidia chipset en Asus qf50a kast echter deze had met installeren al problemen en viel toen alles erop stond en ik er even mee gewerkt had ineens uit en ging ook niet meer aan, wel stroom op het bord, ventilator voeding loopt maar geen opstart piep en monitor doet het niet, na een tijd en wat gepruts aan diverse onderdelen doet hij het dan weer even en liep dan ineens weer vast in winxp. Als je dan wil resetten of opstarten doet hij dat niet.
Ik heb toen de processor eruit gehaald en opnieuw erin gezet en het geheugen opniew geplaatst en de bios gereset en tot nu toe (afkloppen) doet hij het nog steeds dus wat nu echt de oorzaak is is mij nog niet bekend, misschien toch het geheugen. Ik hoop dat er iemand met de echte oorzaak komt en dat we dit vreemde probleem kunnen oplossen.
O.ja ik heb nog een probleem met dit mb, mijn hp scanner 2100c USB wordt niet meer herkend, op beide mb niet meer, geeft wel usb device gevonden maar dan onbekend apparaat!????

mvgr Theo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Butcher: goed gevonden! Ik hoop echt dat dit de verklaring is. Handig trouwens dat de hele fam. aan de A7N8X is, daar kunnen ze op mijn werk nog wat van leren t.b.v. de support! :+
Post even het resultaat, grote kans dat dit inderdaad de oorzaak is: de A7N8X heeft inderdaad een hekel aan bepaalde soorten geheugens (HyperX, zie BIOS 1007). Maar het verklaart nog niet helemaal waarom de problemen bij jouw vriend met een videokaart wissel zijn opgelost (maar een kniesoor die daar op let).
:)

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Hmm, ja, maarja, die vriend had ook een compleet geassembleerde pc, dus misschien is het geheugen ook omgeruild; ik heb de omruilingsbon niet gezien. Maar het rare is dus dat ze het niet met het Kingston geheugen doen, maar wel met cheap-ass oem geheugen. Ik ga dat morgen kopen (tegelijkertijd met een 9800pro voor mezelf :D).

Ik post morgen of het probleem daadwerkelijk is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik heb het geheugen omgeruild voor OEM-geheugen (A-Data-chips), en het probleem is weg, het systeem start nu steeds in 1 keer op. Misschien kun jij (AdB) ook proberen het geheugen te vervangen? Misschien is dat bij jou ook het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 13:12
Mijn setup:
A7N8X Deluxe
AMD 2500+
512 MB Ram Dane Elec pc3200
80 GB WD
R9600XT

Enigste probleem was, dat ie vast liep moest reboot, toen nForce 2 drivers erop en hij liep als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Nope. Ik heb het geheugen geruild.
Ik had eerst Twinmos geheugen met Twinmos chips (m26916a-TT) en ik heb nu Twinmos met M.Tec chips (m26916a-MK).
De compu is nu 1 maal doorgestart onder netspanning en 2 maal niet. Geen echt goed resultaat dus. }:O

Ik ga nog wat tweaken met de settings (staan ze nog steeds op auto), maar daar verwacht ik niet al te veel van.
In de loop van de week maar eens kijken of ik ergens ander geheugen kan lenen om te proberen.

Overigens: er zijn inderdaad nogal wat threadjes over geheugen probs van Nforce borden. Bijvoorbeeld:
Nieuwe TwinMOS Winbond CH5 niet compatible met nForce2

Butcher: mooi dat het voor jou is opgelost. Ik zoek nog ff verder. :'(

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
AdB: Ik zal zowieso nog even verder zoeken, ik bedoel, ook bij jou moet het probleem worden opgelost :). Als je ander geheugen probeert, probeer dan eens A-data te vinden. Problemen zijn er dus met Kingston en Twinmos (dat ik weet). Met GEIL geheugen zijn ook geen problemen geconstateerd tot nu toe. Ik had in mijn eigen systeem eerst Corsair geheugen, maar dat resulteerde in een instabiel systeem. Merken waarvan ik dus zeker weet dat het werkt zijn A-data PC3200 cl 2,5 (512mb) en Geil ultra 2x 256mb PC3200 2-2-2. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Waarschijnlijk is de oorzaak wel het geheugen.
Ik kan nu wel de compu vanaf netspanning opstarten (als hij een poosje niets heeft gedaan). Als ik de compu uitschakel en gelijk weer wil opstarten (met de aanknop) doet hij het meestal niet. (op dit moment 6 x wel, en 7 x niet).
Mensen met vergelijkbare problemen: probeer dus je geheugen te vervangen. Ga ik ook doen. Een merk zegt niet alles: let ook op de diversiteit in chips bij hetzelfde merk.

na 2 maal twinmos blijkt in mijn geval dat ook Dane Elec (pc3200) hetzelfde probleem heeft. Ik kan nu wel opstarten vanaf netspanning. Na shutdown en power on knop lukt het niet.

[ Voor 41% gewijzigd door AdB op 01-02-2004 20:08 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Zoals eerder gepost heb ik bij de computer van mijn oom hetzelfde probleem. Om het overzicht te houden hier nog even wat specs:
Mobo: A7N8X-X (logisch he ;))
Proc: AMD 2200+
Geheugen: 256 Oem no-name
Kast en voeding heb ik behouden van zijn vorige systeem, no-name
Videokaart: GeForce4 MX440 64Mb (merk: Geen idee)
Heb ook zijn bios al geflasht, uiteraard maakte ook dat hier niet uit. Heb het geheugenbankje van plek gewisselt, dit leek effect te hebben. Tot ik weg was en mijn oom de volgende dag zijn computer wilde opstarten. Power On leverde het hier vaak omschreven niet volledige opstarten. En hetzelfde probleem bij rebooten. Nou ja, dit topic dus wat in de gaten gehouden, maar blijkbaar is er geen éénduidig antwoord.
I.R. Butcher schreef op 15 januari 2004 @ 18:39:
Ik heb het geheugen omgeruild voor OEM-geheugen (A-Data-chips), en het probleem is weg, het systeem start nu steeds in 1 keer op. Misschien kun jij (AdB) ook proberen het geheugen te vervangen? Misschien is dat bij jou ook het probleem is.
Tja, het merk geheugen van mijn oom is dus ook no-name en hij heeft wel gewoon problemen, dus hier blijkt maar weer dat niet elke no-name werkt.

Ik zal dit topic wel in de gaten houden. Aangezien mijn oom 200km van hier woont kan ik niet alles gaan proberen. Is er hier niet toevallig iemand die in een computer winkel werkt en dit probleem heel vaak ofzo is tegengekomen? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik werk in een computerwinkel :) en het komt inderdaad wel vaker voor, meestal is het geheugen de oorzaak van het probleem. Maar aangezien kingston geheugen vrijwel nooit problemen geeft met nforce2 moederborden, had ik daar het probleem gewoon niet gezocht.

Heb je misschien een ander geheugenreepje wat je even kunt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Vehpol, jij zou een andere voeding proberen. Heb je dat nog geprobeerd?
Wat voor voeding hangt er nu in? (het is de kast van het vorige systeem.....)

Ik heb er inmiddels maar mee leren leven, hij start in ieder geval op vanaf netspanning. Niet alles kan perfect zijn. (8>

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Heeft iemand al oplossing gevonden eigenlijk??
Want mijn a7n8x-x is nu naar asus toe voor dit probleem :r

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Tsja, ik kan je niet verder helpen, mijn oplossing was het plaatsen van ander geheugen, een andere oplossing durf ik niet te noemen, maar, wat heb je allemaal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

AdB schreef op 02 februari 2004 @ 20:23:
Vehpol, jij zou een andere voeding proberen. Heb je dat nog geprobeerd?
Wat voor voeding hangt er nu in? (het is de kast van het vorige systeem.....)

Ik heb er inmiddels maar mee leren leven, hij start in ieder geval op vanaf netspanning. Niet alles kan perfect zijn. (8>
Ik zie dat het topic weer recentelijk actief is geweest en dat ik nog wat vergeten was te beantwoorden. Ik heb mijn eigen voeding Q-tec 550Watt, wat bij mij zeer stabiel draait (ja, ik weet het, die voeding is niet het beste van het beste, maar met die overkill doet ie het perfect bij mij), bij mijn oom dus proberen, problemen blijven bestaan. Aangezien mijn oom dicht bij mijn opa en oma woont en we ook op andere plekken elkaar geregeld hebben getroffen, maar niet bij hem thuis, heb ik nog geen ander geheugen kunnen proberen. (die was ik vergeten 8)7 ) Dus hij heeft het probleem uiteraard nog steeds. Ik twijfel nu welk merk geheugen ik zal kopen, hoor zulke wisselende dingen. Het is dat heen-en-weer rijden voor een geheugenbankje net zo duur is als het ding zelf. Hieruit: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-X&langs=01 wordt ik bijvoorbeeld ook niet wijzer. En dan nog weer te bedenken dat bij andere mensen andere dingen weer de oplossing waren, en zo is de situatie nog altijd net zo warrig als dit verhaal zelf. Nou ja, over 3 weken ben ik daar, dus wie weet ga ik het dan oplossen (neem een reepje van mezelf mee, werkt dat? Dan mag ie hem houden, bestel ik wel een nieuwe.)

@ I.R. Butcher: Heb jij eigenlijk nog ooit reactie gekregen van Asus via email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Nope, nooit reactie gehad van Asus :(. Welk merk geheugen is inderdaad lastig, ikzelf heb 2 GEIL modules (die inmiddels ook alweer memtestfouten vertonen, waardoor UT2004 regelmatig vastloopt), en m'n ouders hebben oem (MDT @ Alternate) geheugen. M'n broertje met de A7N8X-X heeft noname oem geheugen, wat daar op de chips staat weet ik niet. Kennissen van me hebben een A7N8X-deluxe met kingston geheugen (hetzelfde geheugen wat dus niet in het systeem van m'n ouders wilde draaien, die toch echt hetzelfde mobo hebben :?) Het is en blijft een lastig probleem, overigens zijn alle problemen echt definitief voorbij met de probleempc van m'n ouders.

offtopic:
Ikzelf begin nu echt te twijfelen aan m'n mobo; een continu hoog piepend geluid + bij mate van processorbelasting veranderend geluid + aparte piep wanneer ik scrollwiel van m'n muis gebruik. Overigens zijn deze geluiden ook via de speakers te horen die zijn aangesloten op m'n onboard geluidskaart :?. Het moet niet gekker worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Voorlopig ga ik ervan uit dat andere opties zoals videokaart, voeding, etc. niets met het probleem te maken hebben en dat het toch echt aan het geheugen ligt.

Oorspronkelijk zat er bij mij Twinmos geheugen met twinmos chips in. Nu Mtec-twinmos. Ik wil de serienr's evt. wel posten. Hiermee kan hij bij mij vanaf netspanning opstarten. Indien ik hem uitzet en gelijk weer aan, start hij niet op.
Ik heb ook nog getest met Dane-elec geheugen, daar wilde hij helemaal niet mee opstarten.
Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar even ander geheugen wilt bestellen, het komt blijkbaar echt heel nauw.

Off topic @Butcher: die geluiden heb ik ook (ook bij scrollen / beeld veranderen etc), met als toevoeging dat bij mij i.g.v. lan activiteit een hoge piep er is en m.n. ook bij het opstarten. De oorzaak kan veelerlei zijn (sissende condensators, etc) en is volgens mij niet zomaar op te lossen. Deze had je natuurlijk al gevonden: Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
En er zijn er nog veel meer.

[edit: ik geloof dat ik 3 soorten geheugen heb geprobeerd. Toen geloofde ik het wel en was ik het ook zat (2 maanden zitten te kloten met een nieuwe compu waarvan je hoopt dat het een cool bakkie is. Ik ben ook niet zo te spreken over dit bord, maar heb vrij weinig vergelijkingsmateriaal. Een NOOB zou ik dit bord zeker niet aanraden en al helemaal mijn ouders niet :) .]

[ Voor 24% gewijzigd door AdB op 19-04-2004 20:27 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
AdB schreef op 19 april 2004 @ 12:33:
Off topic @Butcher: die geluiden heb ik ook (ook bij scrollen / beeld veranderen etc), met als toevoeging dat bij mij i.g.v. lan activiteit een hoge piep er is en m.n. ook bij het opstarten. De oorzaak kan veelerlei zijn (sissende condensators, etc) en is volgens mij niet zomaar op te lossen. Deze had je natuurlijk al gevonden: Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Ja, dat topic had ik ook door zitten lezen, ik vind het wel erg matig van een (destijds) toch behoorlijk duur bord. Zeker als veel meer mensen het hebben, ga je jezelf toch afvragen of er niet erg cheapo onderdelen zijn gebruikt met dit bord.

Het is spijtig dat je problemen nog niet zijn opgelost AdB, heb jij nog ander geheugen geprobeerd in de tussentijd?

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:04
Zucht.. beetje een kick, maar ik heb volgens mij hetzelfde probleem..

Athlon 2600+
2x 512 mb kingston pc3200
A7N8X-X
Radeon 9800 pro..

m'n geheugen was kapot (beide dimmetjes)..vandaag nieuwe ontvangen.. pc doet echt helemaal niks meer.. naja kan wel aanknop indrukken..fans gaan draaien..lampje brandt op mobo, maar hij boot totaal niet.. geen piepjes of wat dan ook. Ik heb echt alles geprobeerd.. 3 verschillende videokaarten.. geheugen op alle mogelijke manieren afgewisseld en geprobeerd.. CPU er 5x uitgehaald en reinstalled.. met zo min mogelijk installede onderdelen getest.. voedingskabel eruit.. w8en..erin.. batterij eruit.. na een tijd er weer in.. echt 50x geprobeerd te booten of zo, maar er gebeurt gewoon geen ene fuck.. bah

mijn vertrouwen in computers is echt 100% weg nu.. hiervoor had ik een Asus P3b-f mobo met celeron etc waar ik ook altijd gezeik mee had.. en Asus moet dan nog 'kwaliteitsmobo's' leveren.. zon ding kan toch tenminste een fucking piepje geven oid waardoor je een indicatie krijgt van wat er mis is..

[ Voor 19% gewijzigd door RedruM op 24-02-2005 19:14 ]

• AdB
Klagen helpt niet, schoppen misschien? :)
Sluit 1 voor 1 de oorzaak uit. Bij de meeste handels kun je het geheugen wel onder voorbehoud kopen. Kijk eens of met ander geheugen het prob. opgelost is. Vervolgens stap voor stap de rest aflopen: kabels, voeding, etc etc.
Of haal een nieuwe bij de aldi :)

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Tja als ik naar het onderste stukje van je post kijk had je beter een ander merk kunnen nemen ;)

Probeer je geheugen nog eens om te wisselen voor ander geheugen. Asus heeft ook een lijst met geheugenreepjes die gegarandeerd goed werken (tenzij ze dood zijn natuurlijk :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Zo, da's lang geleden dat ik dit topic zag :).

Inmiddels zit het moederbord van m'n ouders in mijn pc (m'n eigen bord had geen gaten voor zwaardere koelers), en op dit bord zitten 2 512mb modules van kingston, wat zonder problemen werkt, terwijl in de pc van m'n ouders hetzelfde bord niet met kingstonmodules wilde werken :?

Als je de nieuwe ontvangen hebt (garantie neem ik aan) heb je toch wel hetzelfde merk en type gekregen, of heb je een ander merk gekregen? Kingston heeft tien jaar garantie, dus dat zou wel vervangen moeten zijn voor hetzelfde type. Kun je het geheugen misschien op een ander moederbord proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RedruM schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:12:
Zucht.. beetje een kick, maar ik heb volgens mij hetzelfde probleem..

Athlon 2600+
2x 512 mb kingston pc3200
A7N8X-X
Radeon 9800 pro..

m'n geheugen was kapot (beide dimmetjes)..vandaag nieuwe ontvangen.. pc doet echt helemaal niks meer.. naja kan wel aanknop indrukken..fans gaan draaien..lampje brandt op mobo, maar hij boot totaal niet.. geen piepjes of wat dan ook. Ik heb echt alles geprobeerd.. 3 verschillende videokaarten.. geheugen op alle mogelijke manieren afgewisseld en geprobeerd.. CPU er 5x uitgehaald en reinstalled.. met zo min mogelijk installede onderdelen getest.. voedingskabel eruit.. w8en..erin.. batterij eruit.. na een tijd er weer in.. echt 50x geprobeerd te booten of zo, maar er gebeurt gewoon geen ene fuck.. bah

mijn vertrouwen in computers is echt 100% weg nu.. hiervoor had ik een Asus P3b-f mobo met celeron etc waar ik ook altijd gezeik mee had.. en Asus moet dan nog 'kwaliteitsmobo's' leveren.. zon ding kan toch tenminste een fucking piepje geven oid waardoor je een indicatie krijgt van wat er mis is..
Ik kick dit topic omdat ik gewoon exact dit heb :'(

Mijn compje O+ viel vandaag na 2 dagen uitstaan niet uit maar beeldscherm viel weg. Merkte het niet eens.... Alles geprobeerd echt ALLES niet helpt ik snap er gewoon niets van. Iemand die al reactie heeft gehad van asus of die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Dat is lang geleden dat ik dit topic voorbij zag komen.
Bij mij zijn de problemen niet opgelost: ik kan de compu dus niet na het afsluiten gelijk weer aanzetten, dus ik zet mijn compu nooit uit :O .

Zoals uit het topic blijkt: er spelen een hoop zaken door elkaar heen. Wat heb je gedaan waardoor je dit probleem ineens kreeg? Wat zijn je specs? Wat heb je tot nu toe zelf geprobeerd?

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Ik heb alles geprobeerd:

1. Nieuwe voeding
2. Ander geheugen
3. Andere videokaart
4. Andere cpu
5. Zonder hdd
6. Bios reset

Het is plots gekomen zonder enige voor problemen. Comp stond 2 dagen aan zat even boek te lezen. Keek even leek het of die in mode was gegaan waarbij beeldscherm uitgeschakeld wordt. Geef tikje tegen muis ----> niets..

Specs heb ik niet echt mja de cpu is amd 2400 verder is er niets (behalve hdd is een WD niet echt boeiend).

Ik heb een beetje het gevoel dat mobo in een soort standbye is gekomen waar die niet uitkomt. Nergens valt iets kapots te zien aan het mobo echt te gek.

[ Voor 15% gewijzigd door Micha op 16-01-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Kick?

Echt gewoon niemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Het scherm viel dus zomaar uit. En nu lukt het niet meer om de computer op te starten?
Helemaal niet meer of alleen na 5x startknop, of alleen na poosje zonder stroomkabel aangesloten of alleen..........

Of helemaal niet meer: in dat geval lijkt me dat er echt iets fout is en kapot is. Nieuw mobo hou je dan bijna alleen nog maar over.

Andere monitor stond er niet bij, maar heb je neem ik aan ook geprobeerd.
Tot nu toe is het geheugen een redelijk grote schuldige, welke types heb je geprobeerd?
Ik neem aan dat je niet aan overklokken doet en anders doet de bios flash wonderen.

Nee, heb verder ook geen inspiratie waar het aan zou kunnen liggen. Er lopen wel meer topics rond en veel over Asus bordjes. Ik krijg een minder fijn gevoel bij Asus. Misschien moet je een eigen topic openen, persoonlijk lees ik de topics met meer dan 10 posts amper (en nu krijg ik op mijn flikker van een modder eter) kom kom kom.
Suc6

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
even een antwoordje voor de mensen met een irritante piep of fluit uit hun moederbord
dit geluid komt van de spannings regulatoren voor de processor op het moederbord
dit is eenvoudig op te lossen met het programmaatje speedfan
ga naar configure -> advanced-> kies dan chip> nforce2 en schakel STOP GRANT uit
gegarandeerd is je piep verdwenen

het opstarten zou ik inderdaad in de voeding zoeken
ook raad ik twinmos geheugen af kijk maar in de topics hoevaak dit geheugen problemen geeft met nvidia chipsets
heb nu zon 20 pc,s gemaakt met de a7n8x en nog nooit 1 probleem gehad zeer stabiel bordje
samen met kingston geheugen of corsair

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met dit bord. Hoe ik het aan de praat kreeg was met een hele zware voeding.
Ik heb er een antec 550W tegen aan gegooit en nu geen problemen meer.( heb ondertussen wel wat nieuws staan)
Ik moest hem ook 10 min uit laten en dan werkte het soms.
Lampje ging dan wel aan, maar er draaide niets. ( lampje op kast ( idle lampje))
Heb jij dit soms ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
AdB schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:12:
Het scherm viel dus zomaar uit. En nu lukt het niet meer om de computer op te starten?
Helemaal niet meer of alleen na 5x startknop, of alleen na poosje zonder stroomkabel aangesloten of alleen..........

Of helemaal niet meer: in dat geval lijkt me dat er echt iets fout is en kapot is. Nieuw mobo hou je dan bijna alleen nog maar over.

Andere monitor stond er niet bij, maar heb je neem ik aan ook geprobeerd.
Tot nu toe is het geheugen een redelijk grote schuldige, welke types heb je geprobeerd?
Ik neem aan dat je niet aan overklokken doet en anders doet de bios flash wonderen.

Nee, heb verder ook geen inspiratie waar het aan zou kunnen liggen. Er lopen wel meer topics rond en veel over Asus bordjes. Ik krijg een minder fijn gevoel bij Asus. Misschien moet je een eigen topic openen, persoonlijk lees ik de topics met meer dan 10 posts amper (en nu krijg ik op mijn flikker van een modder eter) kom kom kom.
Suc6
Jup andere monitor ook geprobeerd :). Ik had tot nu dus een Top gevoel bij mijn Asus bord. Nooit een probleem en ergggg stabiel. Een eigen topic is misschien niet zo'n slecht idee omdat mijn probleem een klein beetje afwijkt van de andere in dit topic. Bios reset zou trouwens het probleem van overklokken moeten oplossen. Misschien dat ik ooit nog eens ergens van een andere a7n8x-x een bios chip haal om te kijken wat er gebeurd... Beetje extreem :P
wippo76 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:29:
het opstarten zou ik inderdaad in de voeding zoeken
ook raad ik twinmos geheugen af kijk maar in de topics hoevaak dit geheugen problemen geeft met nvidia chipsets
heb nu zon 20 pc,s gemaakt met de a7n8x en nog nooit 1 probleem gehad zeer stabiel bordje
samen met kingston geheugen of corsair
Andere voeding geprobeerd en heb er no-name geheugen ingehad en kingston geheugen....
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:13:
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met dit bord. Hoe ik het aan de praat kreeg was met een hele zware voeding.
Ik heb er een antec 550W tegen aan gegooit en nu geen problemen meer.( heb ondertussen wel wat nieuws staan)
Ik moest hem ook 10 min uit laten en dan werkte het soms.
Lampje ging dan wel aan, maar er draaide niets. ( lampje op kast ( idle lampje))
Heb jij dit soms ook?
Bij mij draaid alles wel maar er komt geen respons op scherm. Een sterke voeding ineens lijkt me niet zoveel helpen. * Micha krijgt reanimeer gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
OW ik heb een belangrijk detail vergeten:

Je hoort de hdd opspinnen en telkens na een paar seconden weer in safe stand springen... Dus bzzzzzzieuw -----> klunk -----> bzzzzzzzzieuw --------> klunk (:+)

Eigenlijk zou ik mobo speaker eraan moeten hangen kijken wat die doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Micha op 21-01-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Dat geluid dat je beschrijft klinkt als een kapotte HD.
Als je ergens een HD kunt lenen zou dat te proberen zijn.

Mocht je ooit je Bios weer inkunnen: verschillende anderen hebben gemeld dat je ook kunt spelen met je video geheugen instellingen in je bios. Ik ben even vergeten welk onderdeel, maar bij sommigen heeft dat geholpen. Meer voltage op je geheugen scheelt ook nog wel eens.

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Hdd is niet stuk. Heb direct nadat mijn comp het niet meer deet al mijn data gebackuped. En los daarvan zou je comp ook moeten opstarten zonder hdd. Daarna zou hij dan een boot error kunnen geven.

Enige waarom me het belangrijk leek omdat het hierdoor lijkt alsof hij opstart en daarna tegen een probleem loopt en weer opnieuw opstart.....
Pagina: 1