Toon posts:

Stille barebone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de lawaaibak in de kamer een beetje zat (een A open kast met een p4 2,4 ghz). Ik zit nu te denken aan een barebone, de oude bak gaat dan ergens naar zolder als server. Ik weet alleen niet zo goed wat het lawaai nu precies veroorzaakt. Ik ben van plan één harde schijf (maxtor 7200 rpm 80 Gb), de geluidskaart (Audigy), de DVD brander (LiteOn) en de grafische kaart (Point of view GF ti4200 xp) over te zetten in de barebone. Met name over de grafische kaart twijfel ik, ik ben bang dat deze juist het lawaai veroorzaakt en wellicht ook teveel warmte voor zo´n klein kastje genereert.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Verder nog tips en aanraders voorat betreft barebones?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zit zelf al enige tijd naar deze te kijken; voor de rest zal het gewoon proberen worden :) (en er is ook wel wat via de search te vinden)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ikzelf heb onlangs een Shuttle SB65G2 gekocht en kan je vertellen dat deze niet stil is. De SB6x en SB7x Shuttles hebben een voeding met 2 ventilatoren die nogal wat herrie maken.
Lees op dit forum meer over Shuttle en andere kleine barebones: http://forums.sudhian.com/

This footer is intentionally left blank

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb onlangs de msi barebone gekocht, hier hem ik een liteon dvd speler
in zitten en een radeon 7000 voor tv-out :D

oja en een 40GB maxtor schijfje.

Deze barebone, die dient als web/ftp/mail-server en radio/mp3/dvd speelbak,
is als ie dus geen film/muziek afspeelt behoorlijk stil.

Kijk het is luchtkoeling, dus je hoort hem altijd wel, maar als je maar heel
zachtjes iets anders aanzet hoor je het helemaal niet. Hij is dus zo goed als stil.
En het ligt dus voornamelijk aan wat je er extra instopt. Denk inderdaad dat
die GF4 geen goed plan is.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Opzich is elke barebone wel stil te maken als ie dat af-fabriek niet is. Kwestie van minder/stillere koelers gebruiken als casefan (papst), en kijken of de cpu-fan te vervangen is. De meeste moderne hdd's zijn wel redelijk stil, ik geloof dat Seagate erg stille schijven heeft.

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Timmert schreef op 13 december 2003 @ 12:56:
Opzich is elke barebone wel stil te maken als ie dat af-fabriek niet is. Kwestie van minder/stillere koelers gebruiken als casefan (papst), en kijken of de cpu-fan te vervangen is. De meeste moderne hdd's zijn wel redelijk stil, ik geloof dat Seagate erg stille schijven heeft.
Dan kan hij net zo goed zijn huidige PC stiller maken...... Barebones zijn niet bepaald goedkoop.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ajhaverkamp schreef op 13 december 2003 @ 12:40:
Ikzelf heb onlangs een Shuttle SB65G2 gekocht en kan je vertellen dat deze niet stil is. De SB6x en SB7x Shuttles hebben een voeding met 2 ventilatoren die nogal wat herrie maken.
Lees op dit forum meer over Shuttle en andere kleine barebones: http://forums.sudhian.com/
In hoeverre is het mogelijk deze te modden door er bijvoorbeeld een 12 cm fan in te zetten? Ik wilde diezelfde shuttle kopen; maar mijn belangrijkste eis is dat hij stil moet zijn. Helaas kan ik nergens goed vergelijkingsmateriaal vinden mbt barebones...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ajhaverkamp schreef op 13 december 2003 @ 13:09:
[...]

Dan kan hij net zo goed zijn huidige PC stiller maken...... Barebones zijn niet bepaald goedkoop.
True :).

[ Voor 94% gewijzigd door Timmert op 13-12-2003 13:51 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Spider.007 schreef op 13 december 2003 @ 13:38:
[...]

In hoeverre is het mogelijk deze te modden door er bijvoorbeeld een 12 cm fan in te zetten? Ik wilde diezelfde shuttle kopen; maar mijn belangrijkste eis is dat hij stil moet zijn. Helaas kan ik nergens goed vergelijkingsmateriaal vinden mbt barebones...
Waar zou je die 12 cm fan willen plaatsen?
De processor wordt dmv een heatpipe gekoeld, daarvoor zit een (redelijk stille, en makkelijk vervangbare) 8 cm fan achterin de kast.
In de voeding zitten 2 fans van 4x4 cm, deze zijn moeilijker om te vervangen. D'r komt volgend jaar een 250 Watt voeding die veel stille moet zijn (Oh, ja de 6 en 7 serie hebben een 220 Watt voeding die 2 fans heeft, oudere Shuttles hebben een 200 Watt voeding met 1 fan).
En daar komt nog de fan van mijn Hercules Prophet 9800SE All In Wonder kaart bij.
Verder een P4 van 2,6 GHz/800 een 1 GB Memory, en nu nog een 40 GB schijf + een NEC 1300A (Wit :( ). Schijf en DVD brander worden binnenkort vervangen.

Kijk even op het forum dat ik eerder meldde, daar lopen hele discussies over het stiller maken van een Shuttle.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 11:15:
Ik ben de lawaaibak in de kamer een beetje zat (een A open kast met een p4 2,4 ghz). Ik zit nu te denken aan een barebone, de oude bak gaat dan ergens naar zolder als server. Ik weet alleen niet zo goed wat het lawaai nu precies veroorzaakt. Ik ben van plan één harde schijf (maxtor 7200 rpm 80 Gb), de geluidskaart (Audigy), de DVD brander (LiteOn) en de grafische kaart (Point of view GF ti4200 xp) over te zetten in de barebone. Met name over de grafische kaart twijfel ik, ik ben bang dat deze juist het lawaai veroorzaakt en wellicht ook teveel warmte voor zo´n klein kastje genereert.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Verder nog tips en aanraders voorat betreft barebones?
Probeer eens: Soltek EQ-3401A P4.
Die zou stiller moeten zijn dan andere standaard barabones.
Bijvoorbeeld http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=464&pid=1704

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dus als ik het goed begrijp is de Shuttle aanmerkelijk stiller dan de Soltek (door de heatpipe constructie)? Ik moet me ook weer even gaan verdiepen de huidige moederbord features en snelheden, merk ik. FSB snelheden, 8 x AGP, mm 't is allemaal weer sneller geworden . . . .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 10:42:
Okee, dus als ik het goed begrijp is de Shuttle aanmerkelijk stiller dan de Soltek (door de heatpipe constructie)? . . . .
Ja, maar net andersom dus!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Sindskort ook NLstalig forum speciaal voor barebones: http://www.sffpc.nl / http://www.sfftech.nl

Op deze site vind je ook een Shuttle fanreplacement list. Ik zou gaan voor Noiseblocker ipv de standaard luidruchtige Sunon fans en uiteraard een Seagate harddisk. Maarja je DVD-Rom unit komt daar meestal weer luid bovenuit. ;-)

Ohja en uiteraard een review database ... zodat je ook verder kan kijken dan wat Sudhian te melden heeft.

[ Voor 88% gewijzigd door Rhy op 15-12-2003 23:34 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus Pundit maar die is aardig stil. Je hoort de processorfan en de harde schijf maar voor de rest is het wel goed.

Ps ik heb net een A-Open QF50C computer gehad met een Spire Fridgerock/Whisperrock socket a en dat is ook heel stil. Die hoor je echt heel zachtjes maar zeker wel acceptabel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1