Toon posts:

Het Koninkrijk van God

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Koninkrijk van God is hier en nu voor wie er maar in wilt komen

Lees het stukje wat ik hierna post voor waarom ik er op kom

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 11:27 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Offtopic

[ Voor 76% gewijzigd door Strikie op 13-12-2003 11:09 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En wat is je discussiepunt? Heb je er zelf een mening over? Want je stipt een artikel aan zonder iets meer over te zeggen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-01 22:15
Als TS z'n startpost nou niet had gewijzigd had ik mijn post ook niet hoeven wijzigen...

[ Voor 81% gewijzigd door zetje01 op 13-12-2003 13:59 ]

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Het koninkrijk van God is de collective van liefde == hemel

Verwijderd

Topicstarter
ja daar vraag je wat, delete dit topic maar, was een beetje overhaast, heb het zelf nog nieteen helemaal gelezen :)

maar kijk er maar naar als je wilt ;)

Verwijderd

Topicstarter
in mijn ogen is het Koninkrijk van God er nu al, en kun je nu al met God zijn en met God leven. Ik zal even dit ook hier posten wat ik ook in de andere topic heb staan, want dit maak je niet vaak mee op de vroege morgen :)

ik kreeg nunet een beeld voor in op stond die ik wel graag met jullie wil delen.

Ik zag een hele grote muur en in die muur was een dun en hoog kruis uitgehouwen. De enige manier om door die muur heen te komen is zij-links door het gat van het kruis.

buiten de muur staan een groot aantal mensen bij de muur, en allemaal vragen ze "Waarom kunnen wij niet naar binnen"?

- iemand zit in zijn auto
- iemand heeft een zak met geld op zijn rug
- iemand heeft een heilig-kringetje (aureool/nimbus/stralenkrans) van 3 bij 3 meter op zijn hoofd (zo'n nep toneelstuk ding)
- iemand zit te mediteren tegen de muur aan
- iemand heeft een koran in zijn hand
- iemand heeft een bijbel in zijn hand
- iemand die erg geleerd is en veel diplomas heeft in vele wetenschappen en heeft boeken over natuurkunde/scheikunde/wiskunde bij zich
- iemand is druk aan het feesten met zijn vrienden en vriendinnen en hoort het nieteens
- iemand ligt in bed met zijn vrouw en heeft het er maar druk mee
- iemand is verslaafd aan drugs/drank/roken

Er komt iemand uit de muur en zegt "Jezus leeft! Laat der wereld de wereld en kom naar binnen! Alleen mensen die we wereld achter laten kunnen naar binnen"

Maar de man met zijn auto past er niet in en ook de man met het geldzak niet en ze zeggen "Maak het gat groter en we komen naar binnen!"

De man met zijn aureool zegt "Ik ben een goed mens, ik zal als ik dood ga echt wel de hemel in gaan, kijk ik ben een goed mens"

de man die zit te mediteren zegt "God is overal waar je kunt kijken, deze steen en deze muur en dit zand en onszelf zijn God, kom hier zitten nadenken"

de man met de koran zegt "Jezus was maar een profeet, mohammet is groter! God heeft geen zoon zegt de koran, lees maar, geloof die mensen die uit de muur komen niet! In elke moskee zetten wij dat God geen zoon heeft op de muur, want het is heel belangrijk dat niemand in die man geloofd!"

de man met zijn bijbel staat vlak voor de opening in de muur en zegt "nee het is zondag/sabbat, niemand mag naar binnen gaan! Ik weet wat goed voor de mens is ik ken alle wetten! wie naar mij luisterd zal de hemel in gaan na zijn dood!"

de wetenschapper zegt: waar is het bewijs dat er wat achter de muur is? hoe kan ik het berekenen? Is er wel een muur? Ik kan niet zien wat achter de muur is, ik weet wat aan deze kant is, kijk maar in mijn boeken, er staat precies hoe snel hier iets valt aan deze kant, ik heb geen reden te geloven dat er meer is, waar is het bewijs?."

de man in bed zegt: "sex is het beste wat er is, er kan niks mooiers zijn! jullie zijn zeker een stel homos en lesbos?! ga lekker in bed met wie je maar wilt, geniet van het leven nu het nog kan!"

de verslaafde zegt: maar ik heb dit nodig, zonder deze dingen kan ik niet leven of word ik ziek. Ik zou graag met je naar binnen gaan, maar ik kan het gewoon niet.

Dit is wat ik dus had, mensen aan 1 kant met zorgen, geloof in andere geloven, mensen die verwachten dat het Koninkrijk van God na de dood is, mensen die denken dat goede werken ze in de hemel zal brengen, mensen die omdat ze geen bewijs hebben niet willen geloven dat er wat is, verslaafden, enz.

En er komen mensen naar buiten die vertellen hoe mooi het er binnen is, en vertellen hoe je erin moet komen "laat de wereld de wereld, laat geld geld zijn en geef het weg als het een belangrijk iets in je leven is. Neem je kruis op en volg Jezus. Alles wat het je kost en alles wat je achter laat voor Jezus zal je 1000 dubbel beloond worden hier binnen"

Want het Koningkrijk van God is hier en nu, en niet in de verleden tijd en niet na de dood!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31

MaDLiVe

.-Observer-.

*kuch, heb een nare nasmaak overgehouden aan die post hierboven.

Vooral omdat ik niet weet wat ik/we er eigelijk mee aanmoeten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Ik heb een hoop christelijke sociale contacten. En omdat mijn sociale omgeving bestaat uit studenten, merk je dat het belangrijkste deel van hun psychische leven bestaat uit de zoektocht naar waarheid, binnen het kader van religie.
Toch jammer dat in gesprekken met hen je vaak uitkomt op dit aspect. Hoe ze tegen dingen aankijken in het leven wordt vaak bepaald door religieuze overwegingen. Ik ben erg geinteresseerd in de ontwikkeling van hun psyche, maar waarom wordt de oorzaak of het doel, buiten die psyche geplaatst. (vergeef me als psyche geen goed woord is)
Nu ben ik zelf niet religieus en het is jammer dat wanneer een gesprek een beetje inhoudelijk wordt, vaak neerkomt op God oid. Ik word er wel eens moe van.

Zo ook van Hangman...

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit topic voldoet niet aan de richtlijnen. Er zal contact met je worden opgenomen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.