Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoi allemaal

Ben hier nieuw op dit forum, en heb tegelijk een lastige probleem denk ik.

Ok Komt hij

Ik heb hier een wireless netwerk met een e-tech wireless router wlrt03 en heb hier een e-tech wireless pcmcia kaart wrpc03 geloof ik in mijn laptop.

Het probleem:

Als ik de router wil connecten wil dit maar niet lukken, krijg wel steeds te zien er zijn 1 of meer netwerken beschikbaar maar als ik de router dan aan roep wordt er dus geen connectie verkregen.
Sterker nog de router raakt helemaal in de war, want als ik dan de router via netwerk kabel aan roep deelt hij verkeerde ip-adressen uit bv 289.217.0.0
terwijl dit normaal 192.168.1.100 is, ik moet dan de router uit zetten en weer aan zetten.

Als ik de router wireless connect met mijn desktop pc is er niks aan de hand werkt de router goed.
Maar ik heb hier ook nog een accesspoint van e-tech als ik deze connect met mijn laptop pcmcia kaart werkt het wel goed.

Dus je snapt het al word er helemaal gek van, waar ligt het nu aan?????

ps: Ik heb nu de accespoint aan de wirelessrouter gezet en wireless uitgezet in de router nu werkt alles goed maar het moet ook zonder accesspoint willen toch.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Firmware update gedaan?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Happy2000
  • Niet online
Kan geen nieuwere firmware vindenvan de router bij e-tech.

Ik draai trouwens met windows-xp

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Happy2000 schreef op 13 december 2003 @ 11:18:
Kan geen nieuwere firmware vindenvan de router bij e-tech.

Ik draai trouwens met windows-xp
Ga naar E-tech.nu => Support => Wireless => WRLT03

Ook kan je proberen om je modem te resetten door middel van met een paperclip hem hardwarematig te resetten (knopje aan zijkant/achterkant). Kan zijn dat hij niet in AP mode staat maar als router. :|

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Verwijderd

Zijn je router en accespoint allebei dhcp aan het uitdelen ?

Dit kan verklaren dat je een rare range krijgt.
schakel je accespoint is uit en probeer het dan is rechtstreeks via de kabel in de router

wel even alles van de strooom afgooien en gewoon opnieuw beginnen.

• Happy2000
  • Niet online
Hoi allemaal

Ik heb mijn accespoint normaal ook uitstaan als ik de router wireless test.

Als ik via de utp-kabel werk via de router is er niks aan de hand, maar als ik mijn wireless pcmcia kaart aan zet dan raakt de router in de war.
Kan dan geen verbinding met de router krijgen.

Ik kan in mijn router niet kiezen tussen router en accespoint ?, of heet dat daar anders hi

Een reset heb ik ook al gedaan.

Kijk ik gebruik mijn losse accespoint nu op poort 1 van de router anders kan ik niet wireless internetten, maar als ik met de router aan het testen ben gaat dat ding eraf.

Weet je wat nu het vreemde is dat ik via mijn hoofd pc wel wireless kan internetten met mijn router, zet ik mijn laptop (wireless) erbij aan vallen alle verbindingen weg.
Pagina: 1