[MAC] Van PC naar MAC; software...

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58
Heb wat rondgezocht, maar kan nergens een soortgelijk topic vinden, misschien wel handig dit...

Heb altijd gewerkt op de PC, maar nu een heerlijk Powerbookje (15") gekocht.. Vooralsnog bevalt het apparaat perfect. Buiten dat het gewoon een erg geil apparaat is, met alles erop en eraan, went OSX ook erg snel.. Nu een paar uurtjes ermee gespeeld en het is allemaal zo logisch dat het snel vertrouwd is.. Alleen de mapstructuren en software handling is nog ff wennen, maar dat komt wel goed..

Nu mijn vraag; op de PC heb ik veel programma's die ik gebruik, als ACDsee, LeechFTP, enz.. Eigenlijk gewoon de vele superhandige apps om het dagelijks leven te vergemakkelijken.. Nu hoorde ik al dat ACDsee voor de Mac het toch niet helemaal is en ken ik geen FTP-client voor de mac.. Dus, mede mac-bezitters, wat zijn nou de handige mac-applicaties? Heb sowieso VLC player, da's voor het afspelen van DivX enzo.. Verder nog aan te raden software.. En bijvoorbeeld dat 'mail'.. Is dat nou echt prettiger dan Outlook? Heb trouwens toast en een paar Adobe apps al geinstalleerd, Office X komt nog.. (schijnt zelfs beter te zijn dan Office voor de PC)

Niet een heel concreet topic dit dus, maar kan wel heel erg handig zijn om software-tips & tricks uit te wisselen hier voor de mac-bezitters..

Verwijderd

Wat voor iemand prettig werkt is persoonlijk, zelf gebruik ik alle iApps en ben daar heel tevreden over.
Voor software kun je trouwens op www.versiontracker.com kijken, heeft ook een zoekfunctie.
Het freeware programmaatje 'menumeters' vind ik bijvoorbeeld heel handig.
Zo zijn er talloze dingen te noemen, het zal je waarschijnlijk verbazen hoeveel software er voor de Mac te vinden is, ook veel freeware.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58
Yo.. Die versiontracker is wel interessant :)

Maar wat gebruikt 'men' als picture-viewer..? Voorvertoning vind ik wel sucken...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

versiontracker is ruk (nofi), veel te veel reclame en een rot interface.
Ik vind macupdate.com 100x beter (imho).

Ik geloof dat sommige mnesen ACDSee of GraphicConverter (must have anyways) gebruiken. Zelf doe ik alles (met een te behappen hoeveelheid afbeeldingen) in iPhoto.

Andere nuttige apps zijn BBEdit, Camino, Proteus, NetNewsWire Lite, VideoLAN client, BiTorrent ;), MUMenu.menu, Office X of OOo, Snak, Toast, X11 of XDarwin (icm oroborosx), psync X, Text Wielder, Squid Man, MouseZoom...
uhmmmm
en nog een zut console apps zoals fink, joe, darkstat etc.
Als stats gebruik ik MenuMeters.

edit:
En als je van mouse-gestures houdt moet je Cocoa Gestures eens proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door chem op 14-12-2003 15:04 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.