Toon posts:

Frames of Tabbelen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een website te bouwen.
Alleen ik zit te twijfelen wat nou het handigst is om te gebruiken.

Zijn frames nou handiger of toch tabbelen?

Want ik kom er zelf niet echt uit.
Wat zijn de voor en nadelen van beide.

Alvast Bedankt.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Elementen als p, ul, ol, h1, h2, en enkele div's zijn véél handiger. Je moet je hiervoor wel eerst in CSS verdiepen.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Tabellen zijn sowieso al niet voor een lay-out te maken, dus dat kan je schrappen. En frames, tja, dat is altijd al een geval apart geweest. Ik ben er geen voorstander van, maar mits goed gebruik kan het wel.

Een belangrijk nadeel aan frames is het ontbreken van een mogelijkheid tot bookmarken en het nadeel aan tabellen is dat ze er gewoon niet voor bedoeld zijn. Tabellen zijn voor tabulaire data.

En het zijn tabellen, niet tabbelen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door coubertin119 op 13-12-2003 10:32 ]

Skat! Skat! Skat!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Het hangt er helemaal vanaf wat je precies voor site in gedachten hebt, wat voor layout, wat voor jou een praktisch ontwerp lijkt..

Deel eerst even je gedachten over hoe je de website voor je ziet..

Download my music on SoundCloud

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

dominic schreef op 13 december 2003 @ 10:29:
Het hangt er helemaal vanaf wat je precies voor site in gedachten hebt (...)
Hoe vaak komt het nu voor dat je frames nodig hebt? Slechts een gering aantal keren.
Hoe vaak komt het nu voor dat je tabellen nodig hebt? Slechts een gering aantal keren.

Ik denk dat hij toch echt goed van HTML gebruik moet gaan maken :)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

creative8500 schreef op 13 december 2003 @ 10:33:
[...]

Hoe vaak komt het nu voor dat je frames nodig hebt? Slechts een gering aantal keren.
Hoe vaak komt het nu voor dat je tabellen nodig hebt? Slechts een gering aantal keren.

Ik denk dat hij toch echt goed van HTML gebruik moet gaan maken :)
Gering aantal keren? Het hangt er toch echt vanaf wat hij zelf wil..

Voor bepaalde layouts zijn bepaalde toepassingen mogelijk..

Download my music on SoundCloud

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Je moet je teksten toch indelen en uit elkaar houden? (menu's, header etc)
Daarom snap ik niet al die kritiek over tabellen. Het enige waarmee je zonder tabellen OF frames (*curse*) is layers... en dat werkt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend... Je kan overigens met divs zonder layers niet je informatie naast elkaar zetten (dus twee div-velden) ZONDER hulp van een tabel... als iemand iets anders weet, laat 't me weten

Verwijderd

KewlKiddo schreef op 13 december 2003 @ 10:40:
Daarom snap ik niet al die kritiek over tabellen. Het enige waarmee je zonder tabellen OF frames (*curse*) is layers... en dat werkt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend... Je kan overigens met divs zonder layers niet je informatie naast elkaar zetten (dus twee div-velden) ZONDER hulp van een tabel... als iemand iets anders weet, laat 't me weten
Zoek eens wat op op internet of op GoT over het ontwerpen met divs. Wat jij zegt berust nog op vooroordelen die over het algemeen niet meer helemaal opgaan. Je kunt bijvoorbeeld gerust meerdere divs naast elkaar plaatsen zonder tabellen.

• Brent
  • Laatst online: 27-05 22:41
KewlKiddo schreef op 13 december 2003 @ 10:40:
Ga je schamen! Kijk hier maar eens. Is helemaal met div's en CSS gemaakt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 21:40

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En een eenvoudiger voorbeeld wat goed te volgen is:

[rml][ CSS] Waarom werkt dit niet?[/rml]

Verwijderd

Breepee schreef op 13 december 2003 @ 10:47:
[...]

Ga je schamen! Kijk hier maar eens. Is helemaal met div's en CSS gemaakt.
Zoveel div's staan er gelukkig niet. Div's zijn niet heilig ofzo, en voor div's geldt exact hetzelfde als voor tabellen en frames: als je ze niet nodig hebt, gebruik je ze niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kijk veel bij broncodes.

En zie dat ze veel gebruik maken van tabbelen.
En het ziet er dan als volgt uit.
http://acad.systemdark.com/?page=photoshop
deze gebruikt 1 grote tabel en zet er div in
http://www.good-tutorials.com/

Maar zoals ik het hoor is er eigenlijk geen hele goede.

• Brent
  • Laatst online: 27-05 22:41
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 10:53:
[...]

Zoveel div's staan er gelukkig niet. Div's zijn niet heilig ofzo, en voor div's geldt exact hetzelfde als voor tabellen en frames: als je ze niet nodig hebt, gebruik je ze niet.
Hij zei dat je met divs niet of nauwelijks op kon maken. Daar is dus niets van waar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op 13 december 2003 @ 10:59:
[...]

Hij zei dat je met divs niet of nauwelijks op kon maken. Daar is dus niets van waar.
En ik geef aan dat wat jij zegt net zo goed onzinnig is.

Als je echt had begrepen hoe creative8500 die pagina in elkaar heeft gezet, en waarom, dan zou je dat namelijk niet hebben gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Maar oke.

Je kan dus eigenlijk beter een combinatie maken van dit alles.

Je maakt bijv:
een aantal tabbelen en in een kolom zet je bijvoorbeeld een div en daar zet je je links in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 11:18:
Je maakt bijv:
een aantal tabbelen en in een kolom zet je bijvoorbeeld een div en daar zet je je links in.
Dit is echt een discussie die tientallen keren gevoerd kan worden (en ook al is) en nooit raakt iedereen het met elkaar eens. Dat is ook logisch, want er kan gewoon niet één antwoord gegeven worden. Als je je verdiept in de mogelijkheden van xhtml en css kun je zelf het beste beoordelen of je divs, tabellen of iets anders moet gebruiken. Mijn mening is dat het weinig voorkomt dat iets echt niet kan met divs. Ik heb de beperkingen ook wel eens gezien hier, maar ik zeg dan ook niet dat divs altijd de beste oplossing zijn ;)

Ik zou iig beginnen met het maken van je site zonder tabellen voor opmaak, dus ook niet divs in een tabel plaatsen of je links in een tabel. Als je dan tegen een beperking tegen komt waardoor je toch een tabel nodig hebt houd niemand je tegen ;)

Verwijderd

Nee, je gebruikt een tabel als je gegevens in rijen en kolommen wilt weergeven. En dan heb ik het over bijvoorbeeld tabellen met metingen of specificaties. Je moet geen tabellen gebruiken omdat je iets naast elkaar wilt zetten. Het naast elkaar zetten is iets wat je met CSS kunt doen, en de <table> tag zegt in dat geval totaal niets over zijn eigen inhoud.

Hetzelfde geldt voor een div. Die gebruik je om een bepaald gedeelte van de site mee te groeperen. Je gebruikt een div als er geen ander element voor handen is die de functie beter beschrijft.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

Pelle

🚴‍♂️

Deze discussie is al vaak gevoerd.

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.