Ik heb een externe usb 2.0 hd case gekocht bij gistron. Als ik deze aansluit herkent Win XP Home + SP1 de hd wel. Maar de computer reset zich dan meteen en windows komt met een ernstige fout melding. Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurt? Andere usb apparaten werken wel goed. Al vast bedankt.
Verwijderd
Ik heb zo'n ext. kast al jaren in gebruik. Werkt prima. Is de hdd goed geformatteerd? Staat er bvb geen actieve partitie op met een OS? Kun je opstarten in veilige mode? Heb je geen opstartfloppy van PQPartition Magic? Dan kun je misschien de ext. hdd bekijken en formatteren.
Bij vrienden van mij zijn er geen problemen met de externe hd. Ze hebben wel allemaal een P4. Ik denk dat het probleem ergens in Win XP ligt. Na de reset komt windows ook met de melding dat er een "device driver conflict" is. Maar bedankt.
Win XP opnieuw installeren kan altijd nog.
Win XP opnieuw installeren kan altijd nog.
Misschien even zoeken naar de laatste chipset drivers, XP gebruikt voor die externe opslagzaken altijd de ingebouwde drivers, dus daar kan het moeilijk in zitten. Mocht het na de chipset drivers nog steeds voorkomen, zou je eens kunnen proberen om de USB controllers in het apparaatbeheer weg te gooien en opnieuw te laten detecteren doro een herstart, dit wil ook nog wel eens helpen