Ik kwam in mei 2002 via marktplaats.nl een advertentie tegen van een "vaag" bedijf genaamd "GAN Trading". Dit bedrijf bood via internet Dell laptops aan voor 1600 euro per stuk. Het ging om laptops met de volgende specs:
Merk: Dell
type: Inspiron 4100 1.2UT 4100/0516
Specs:
CPU: Mobile Intel Pentium III op 1200mHz met 512 kB cache
RAM: 256mB 133mHz Sdram
Intel 830 MP chipset
Ess soundsystem
Smart LI ON battery
30 gB Udma harddisk
Combo 16x Cdrewriter/ 8 x DVD
14,1 inch TFT Uxga scherm
16mb Ati Radeon Mobility M6
56k modem
netwerkkaart
USB, infrarood etc etc
3,5 inch floppydrive
Leder draagtas
Gewicht slechts 2,5 KG
Software: Win XP home, Works 6.0
1600 Euro voor de bovenstaande laptop was toen destijds een erg lage prijs! Wanneer ik de zelfde laptop op Dell.nl samenstelde kwam ik op het dubbele bedrag uit. De latop werd thuis afgeleverd en er zat 12mnd garantie op volgens de advertentie. Dit leek me een erg leuke "aanbieding", dus heb ik er toen eentje besteld. De volgende dag kwam een wit bestelbusje inderdaad de laptop brengen en alles leek in orde de laptop zat nog in de orginele doos en verpakking. Alle cd's en extra's zaten er ook netjes bij en het service tag stond ook onder op de laptop, Na betaling kreeg ik een simpele factuur van het bedrijf waar de man zijn handtekening nog ff op zette en weer vertrok.
Nou is mijn eerste vraag hoe het zit met de garantie van deze laptop aangezien ik hem bij een ander bedrijf dan bij dell heb gekocht. Ik heb wel een service tag. Maar geen klantnr/acountnr of iets dergelijks van Dell. Kan iemand me vertellen hoe dit zit?
ik was blij
. Het bleek een prima laptop die ik nu dus al ruim 1,5 jaar gebruik. Alleen begint hij de laatste tijd wat mankementen te vertonen...
Toen ik vanavond het beeldscherm opende hoorde ik een soort "knak/klik" geluid bij een van de schanierpunten van het beeldscherm vandaan komen. En nu wil het beeldscherm niet goed meer open/dicht. Het rechter schanierpunt zit wat los!
Verder heb ik ook nog last van het standaard dell probleem dat muispointer seeds uit zich zelf naar links of rechts blijft bewegen. (ERG iritant!!) en het schuifknopje van de rechter modular bay is afgebroken.
Nou zat ik er aan te denken om hem zelf open te maken en te kijken of ik in elk geval het probleem met het schanier en de mousepointer kan verhelpen. Ik heb alleen nog nooit een laptop open geschroefd. Is dit te doen? Weet iemand hoe zo'n schanierpunt van het beeldscherm precies in elkaar zit?
Maar stel dat ik het niet voor elkaar krijg kan ik hem dan nog naar dell sturen omdat ik hem zelf al open heb gehad?
Het gaat om zo'n type laptop/schanierpunt:

(Deze foto is niet van mij)
Merk: Dell
type: Inspiron 4100 1.2UT 4100/0516
Specs:
CPU: Mobile Intel Pentium III op 1200mHz met 512 kB cache
RAM: 256mB 133mHz Sdram
Intel 830 MP chipset
Ess soundsystem
Smart LI ON battery
30 gB Udma harddisk
Combo 16x Cdrewriter/ 8 x DVD
14,1 inch TFT Uxga scherm
16mb Ati Radeon Mobility M6
56k modem
netwerkkaart
USB, infrarood etc etc
3,5 inch floppydrive
Leder draagtas
Gewicht slechts 2,5 KG
Software: Win XP home, Works 6.0
1600 Euro voor de bovenstaande laptop was toen destijds een erg lage prijs! Wanneer ik de zelfde laptop op Dell.nl samenstelde kwam ik op het dubbele bedrag uit. De latop werd thuis afgeleverd en er zat 12mnd garantie op volgens de advertentie. Dit leek me een erg leuke "aanbieding", dus heb ik er toen eentje besteld. De volgende dag kwam een wit bestelbusje inderdaad de laptop brengen en alles leek in orde de laptop zat nog in de orginele doos en verpakking. Alle cd's en extra's zaten er ook netjes bij en het service tag stond ook onder op de laptop, Na betaling kreeg ik een simpele factuur van het bedrijf waar de man zijn handtekening nog ff op zette en weer vertrok.
Nou is mijn eerste vraag hoe het zit met de garantie van deze laptop aangezien ik hem bij een ander bedrijf dan bij dell heb gekocht. Ik heb wel een service tag. Maar geen klantnr/acountnr of iets dergelijks van Dell. Kan iemand me vertellen hoe dit zit?
ik was blij
Toen ik vanavond het beeldscherm opende hoorde ik een soort "knak/klik" geluid bij een van de schanierpunten van het beeldscherm vandaan komen. En nu wil het beeldscherm niet goed meer open/dicht. Het rechter schanierpunt zit wat los!
Verder heb ik ook nog last van het standaard dell probleem dat muispointer seeds uit zich zelf naar links of rechts blijft bewegen. (ERG iritant!!) en het schuifknopje van de rechter modular bay is afgebroken.
Nou zat ik er aan te denken om hem zelf open te maken en te kijken of ik in elk geval het probleem met het schanier en de mousepointer kan verhelpen. Ik heb alleen nog nooit een laptop open geschroefd. Is dit te doen? Weet iemand hoe zo'n schanierpunt van het beeldscherm precies in elkaar zit?
Het gaat om zo'n type laptop/schanierpunt:

(Deze foto is niet van mij)
[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 13-12-2003 03:39 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."