Toon posts:

Bios loopt vast!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V333 rev2.0. Daarop draait een gelockte T-Bred XP2200+ @ 2067 (13x159@1,75V). Ik wilde me VCore iets verhogen om te kijken of ik dan nog wat verder kon komen, maar m'n BIOS gaf niet meer dan 4 regels van het scherm en er was niks meer mee te beginnen. Ik heb de boel 10 min. uitgezet (complete stroom eraf) en toen lukte het weer om in de bios te komen. Iemand een idee wat hier aan de hand is?
De temps zijn 43/51 idle/stressed, dus dat zou het probleem niet mogen zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 01:25 ]

Verwijderd

Ik denk dat je proc dan gehoog geclockt is. Zet er nog eens wat meer stroom op.

Verwijderd

Topicstarter
Als de proc te ver overclockt is, kan ik normaal wel in de bios. Bovendien post ie dan niet en dat deed ie nu wel.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Waarschijnlijk de revisie van je bios, probeer een update ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Inderdaad.. probeer je BIOS te updaten... Ik heb het zelf niet zo extreem gehad maar wel dat hij compleet vast sloeg en dat ik er niks meer mee kon doen (A7V600)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kan ook een kwestie van een brakke voeding zijn. Op het moment dat je je bios ingaat werkt je cpu al wel gewoon, en als je systeem dan instabiel wordt (te hoge oc / slechte voeding etc..) dan kun je ook gewoon een crash krijgen.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 11:36
Bios even resetten misschien? En dan wat lager klokken.. Of toch kijken of de temperaturen wel kloppen..

[ Voor 57% gewijzigd door jantje112 op 16-12-2003 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bios versie 10.16 omdat deze het beste presteert (=600 3DMark2001 punten). Volgens mijn gegevens gaat de proc pas na de biossetup op volle snelheid lopen. Anders zou je nooit je bios meer in kunnen komen als je tever overclockt. Als ie niet door de post heenkomt, geeft ie in de bios toch de (te hoog) ingestelde snelheid aan. Het voltage = 1.75V wat hoog genoeg moet zijn. De XP2200+ heeft maar 1.6V nodig. Iemand een idee hoe ik de bios zelf kan testen?

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje :) Ik heb trouwens de spanning op de CPU verhoogd naar 1,9V en zelfs 2V. Echter gaf ie na de post een hardware faillure met de melding Druk op F1 om door te gaan. Na de druk op de knop start ie normaal op en loopt 12u stabiel in Prime95. Het lijkt er imo op dat de bios gaar is. Iemand dezelfde ervaring?

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm.. ik jah..

Tevens draait de CPU gewoon wel op de normale snelheid hoor! Ookal in de BIOS.. Wat er gebeurt tijdens een crash is dat er een default BIOS ingeladen wordt en dan dus ook je proc weer op een default snelheid gaat draaien.. Daarna zie jij je instellingen in de BIOS staan kan je ze saven/aanpassen en weer verder pjutteren..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 18 december 2003 @ 21:46:
Ehm.. ik jah..

Tevens draait de CPU gewoon wel op de normale snelheid hoor! Ookal in de BIOS.. Wat er gebeurt tijdens een crash is dat er een default BIOS ingeladen wordt en dan dus ook je proc weer op een default snelheid gaat draaien.. Daarna zie jij je instellingen in de BIOS staan kan je ze saven/aanpassen en weer verder pjutteren..
Als ik een crash heb gehad, laad de bios niet z'n defaultwaarden. Zelfs als ie niet door de post heenkomt, moet ik zelf de instellinge wijzigen. Het vage blijft alleen dat bij een hogere spanning >1.95V er door de post een hardwarefout wordt gegeven. Dat zou kunnen komen omdat de spanning boven de normal spanning uitkomt. Echter, daarna loopt het systeem 100% stabiel na 12u Prime95. Kan het zijn dat de bios-chip langzaam aan op apengapen ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 16 december 2003 @ 13:18:
Kan ook een kwestie van een brakke voeding zijn. Op het moment dat je je bios ingaat werkt je cpu al wel gewoon, en als je systeem dan instabiel wordt (te hoge oc / slechte voeding etc..) dan kun je ook gewoon een crash krijgen.
Met een brakke voeding zou ik geen Prime95 kunnen draaien zonder crash. Wanneer ik BurnK7 en Prime95 tegelijk draai, zakt de 5V niet verder weg dan 4.81V waarop het systeem perfect stabiel draait
Pagina: 1