Hoe radio (FM) te rippen met Hauppauge WinTV PCI FM?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 11:59
Heerlijk, de maand van de radio jaarmixen zoals ID&T en 538 komen er weer aan, en deze keer wil ik ze zelf gaan rippen naar mp3 formaat. In mijn PC'tje heb ik een Hauppauge WinTV PCI FM zitten, maar het lukt me niet om 'live radio', momenteel even Urine FM op te kunnen nemen.

Ook al is het eerst dat 'ie alles als een *.wav file opslaat, en dat ik het later converteer naar *.mp3, dan ben ik al blij, maar HOE zou ik dit voor mekaar moeten krijgen? :?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

[ Mag dit? ik ga er maar ff vanuit dat je een kopie, net zoals met cassetebandje, van een radiouitzeding kunt maken... ]

Nou....om op te nemen (zoals ik het zou doen met minimale middelen) is zo te doen :

*Soundblaster kaartje (min. live!)
*CDex1.50
*windows sound recorder

Vervolgens stel je in op je SB dat je kaart opneemt wat ie doorkrijgt door bijvoorbeeld "WHAT U HEAR" of "WAV/MP3"...

Met een programma als "sound recorder" kun je vervolgens je stream van de kaart via je soundblaster opnemen (wav) ... vervolgens start je CDex...die stel je in op gewenste bitrate...bv 128Kbps en deze zet het dan supersnel voor je om in een MP3`tje

hopelijk heb je der wat aan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 12-12-2003 23:54 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 21:05
ik denk toch dat dit legal is he?
anders ben ik weer met criminele zaken bezig :S

ik zie radio opnemen af en toe net als met DVD recorder van de TV opnemen
is toch publieke zooi?
weet iemand definitief of dit legaal is?

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
van de brein site:
Volgens de Auteurswet van 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur "voor eigen oefening, studie of gebruik" zelf een kopie maken van bv. een cd of een MP3-muziekfile. Daar betaalt u ook een kleine heffing voor wanneer u een blanco drager koopt
Hieruit zou ik zeggen dat het legaal is. Zolang je de mp3 files niet aanbiedt op kazaa of brandt voor andere mensen, ben je niet verkeerd bezig.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Welke software gebruik je om naar de fm tuner te luisteren?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Jermaine
s3mt3x schreef op 13 december 2003 @ 00:16:
Welke software gebruik je om naar de fm tuner te luisteren?
Het bijgeleverde WinTV Radio, wat gewoon op de installatie CD-Rom stond :)

• Jermaine
Herr Muller schreef op 13 december 2003 @ 00:05:
van de brein site:

[...]

Hieruit zou ik zeggen dat het legaal is. Zolang je de mp3 files niet aanbiedt op kazaa of brandt voor andere mensen, ben je niet verkeerd bezig.
Het is gewoon voor eigen gebruik, en het scheelt me weer bandbreedte voor die XDS ripjes enzo :)

• s3mt3x
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm als je eens kijkt op the "3rd party applications" van tv-cards.com staan daar een aantal alternatieven. Deze zijn over het algemeen allemaal in staat te recorden naar harddisk, in welk format dan ook, scheduled, etc. Radiator werkte hier bijvoorbeeld eerst goed, en ik gebruik nu Axif FM Player. Die standaardsoftware die heb ik geloof ik alleen de eerste maand gebruikt, maar dat ligt ook aan mij ;-)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Jermaine
Bedankt, aan die laatste post heb ik gelukkig wel iets :). Het enige probleem is dat bijvoorbeeld Radiator en Axif lopen te zeuren om *.dll files die horen bij mijn Hauppage kaartje. Die kan ik ook op één van de sites die op tv-cards.com staat wel downloaden, alleen lopen de eerder genoemde programma's vast en krijgt ik een scherm vol errors van ze :?...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 21:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dacht je van gewoon simpelweg TotalRecorder :?
Ff installeren, beetje met settings klooiten en klaar ben je.
Wat jij over je speakers te horen krijg, kun je met die software opnemen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Koffie schreef op 15 december 2003 @ 12:18:
Wat dacht je van gewoon simpelweg TotalRecorder :?
Ff installeren, beetje met settings klooiten en klaar ben je.
Wat jij over je speakers te horen krijg, kun je met die software opnemen.
En als je een Creative SB Live of Audigy hebt kun je toch gewoon de complete mix opnemen met een willekeurige geluidsrecorder app? No need for TotalRecorder.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 21:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geen idee of dat kan, maar ik zie nergens wat hij voor geluidskaart heeft ?
En met TR weet je zeker dat het in 1 keer werkt ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jermaine
Koffie schreef op 15 december 2003 @ 13:11:
Geen idee of dat kan, maar ik zie nergens wat hij voor geluidskaart heeft ?
Heb gewoon een simpel on-board gevalletje (AC '97)... Werkt voldoende (Naar mijn wensen dan... Ik kan er met gemak de buren mee opblazen >:))

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:24
Jermaine schreef op 15 december 2003 @ 23:42:
[...]

Heb gewoon een simpel on-board gevalletje (AC '97)... Werkt voldoende (Naar mijn wensen dan... Ik kan er met gemak de buren mee opblazen >:))
Ik neem zelf altijd op met Messer ( http://www.dago.pmp.com.pl/messer/ )
Direct vanaf line-in naar 192kbit mp3 (lame codec)

Overigens zou ik geen tv krt gebruiken als tuner, het geluid van een gemiddelde kaart zuigt aardig imho.

Ook de onboard geluidskaart scheelt aardig, ik weet niet exact hoe de huidige ACC97 dingen zijn, maar in de tijd dat ik mn SBLive kocht had de goedkopere shit veel ruis.

Ik heb zelf er een goede tuner (Yamaha Natural Sound TX-330) op hangen, op mn SBLive.

Geluid van mn TV kaart weet ik niet, nooit gebruikt, mn videorecorder klinkt een stuk beter dan het brakke soundje uit de tv krt. Als je de kans hebt, zou ik dus zeker niet dat als bron gebruiken

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jermaine schreef op 15 december 2003 @ 11:31:
Bedankt, aan die laatste post heb ik gelukkig wel iets :). Het enige probleem is dat bijvoorbeeld Radiator en Axif lopen te zeuren om *.dll files die horen bij mijn Hauppage kaartje. Die kan ik ook op één van de sites die op tv-cards.com staat wel downloaden, alleen lopen de eerder genoemde programma's vast en krijgt ik een scherm vol errors van ze :?...
jep had ik ook :) Erg irritant...start je de applicatie, ff instellen, baf freeze :'(
Ik heb radiator wel eens aan de praat gekregen met de drivers van sourceforge, maar toen luisterde ik naar het huidige tv kanaal, in plaats van naar FM :D

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Koffie schreef op 15 december 2003 @ 13:11:
--> Geen idee of dat kan <--, maar ik zie nergens wat hij voor geluidskaart heeft ?
Staat toch echt in mijn reply...grappig dat iedereen daar overheen leest :)

heeft TS nu al iets waar die wat aan heeft?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Is het nu echt zo moeilijk :? Zet de radio aan, zet in de mixer je record op dat kanaal waar je TV-kaart op is aangesloten, pak je favo record app, en neem op...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:15

Stoney3K

Flatsehats!

Herr Muller schreef op 13 december 2003 @ 00:05:
van de brein site:

[...]

Die andere mensen gebruiken het toch ook alleen maar zelf en niet commerciëel? Zo kun je het opvatten dat het sharen van files ook legaal is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Jermaine
Michael Knight schreef op 16 december 2003 @ 20:43:
[...]
heeft TS nu al iets waar die wat aan heeft?
Nop, nog steeds niet... Heb wel iets gevonden wat werkte, maar daar is de bitrate knudde; 56 is mij te laag... Als iemand iets heeft wat gewoon lekker werkt (Eventueel met een scheduler) en een Hauppage WinTV kaartje, hou ik me aanbevolen :)...

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 08:06
volgens mij heb ik dezelfde kaart als jou en die lus je toch door aan de soundkaart op de line-in? volgens mij kun je dan gewoon radio aanpleuren, sound recorder aan en opnemen maar.
Pagina: 1