[19"kast] waarom zijn die nou weer zo duur :(

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
ik was dus ff aan het kijken voor een mooie kast die gaat dienen als file server :)

en kwan dus deze tegen :7
Afbeeldingslocatie: http://www.procase.nl/Images/C5E-big.jpg
http://www.procase.nl/Index.asp?page_id=187

en ben toen ff naar de lokale pc boer gegaan om ff de prijs te vragen :) (kon nl. niet bij procase)

paar dagen later had ik de prijs

2.400 excl. BTW ;( }:O zeg maar ff 3000
waarom waarom :'(
~ 1000 had ik nog wel gedaan maar dit gaat me te ver

laat staan dat er ook nog hardware in moet :|

[ Voor 32% gewijzigd door ThaHandy op 12-12-2003 23:19 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
En wat wil je nou van ons? discussie over iets?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Bouw m zelf, stukken goedkoper. Afzetterij 3000 euro :(

Let wel op:
Power Supply: 950W 3+1 or 650W 2+1 Hot-swap redundant

[ Voor 39% gewijzigd door Stewie! op 12-12-2003 23:21 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
Bouw m zelf, stukken goedkoper. Afzetterij 3000 euro
het zelf bouwen zal lastig worden, maar ben het helemaal mee eens dat het een ontiegelijk dure kast is. maar waarom kijkt ie dan ook meteen bij een van de duurste producenten? en heeft ie een oog laten vallen op een kast waar ie niet eens 20% van gaat gebruiken?

ken namelijk maar weinig mensen die 24 harde schijven hebben (freaks report yourself :P )
misschien een x aantal oude 120 mb schijven op zijn minst. voor de rest is alleen de kast zelf nog niet Hot-swapable, want overal zag ik hot-swap staan, daar ga je nou eenmaal voor betalen en dan ook nog eens de naam van de producent en de rest.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De gewone consument koopt dit soort spul niet, maar bedrijven -> het maakt minder uit als het wat duurder is.
Het stukje hardware wat je laat zien is sowiezo een heel duur stukje, omdat het enerzijds net nieuw is, en anderzijds idd zolas hierboven ook al wordt gezegd zitten er hotplug voedingen in die extreem prijzig op zichzelf al zijn (maar de kast zal ook zonder voeding nog >> 1000€ kosten hoor, wees gerust...)

Zou het nou ooit zo worden dat de gemiddelde consument zelf 80% van de tijd voor 19" kasten ipv een simpele miditower zou gaan, zouden ook de 19" racks goedkoper worden, maar op dit moment nog niet bepaald...

Beetje weird verder dat je zelf niet van tevoern 1+1 op wist te tellen, en je geeft aan dat je een 1000 euro (voor de kast???) uit wilt geven, en ik verwacht dat je daarvoor wel een redelijk systeem zult kunnen vinden.

Tot slot nog de melding dat bovenstaand systeem volgens mij een scsi hotplug backplane heeft, als je gewoon viir veel idee schijven wilde gaan kun je beter sowiezo een ide oplossing zoeken, omdat dat nogal wat goedkoper is (scsi backplane voor dit soort aantaalen schijven is DUUR)

edit:
Effe specs gekeken, het is gewoon een ide versie, kun je nagaan, de scsi versie zou nog duurder zijn ;)

[aanvulling]
Mail een met www.servershop.nl met de melding dat je zo'n 1000euro wilt uitgeven (vermeld erbij dat dit inclusief btw is, ze denken zelf enkele exclusief btw) en geef aan dat je een leuk 19" kastje wilt hebben met extreeem veel ruimte voor disks, die komen vast wel met een paar mooie kasten als voorstel.

[ Voor 20% gewijzigd door Kippenijzer op 12-12-2003 23:30 ]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
cardinal808 schreef op 12 december 2003 @ 23:25:
[...]

het zelf bouwen zal lastig worden, maar ben het helemaal mee eens dat het een ontiegelijk dure kast is. maar waarom kijkt ie dan ook meteen bij een van de duurste producenten? en heeft ie een oog laten vallen op een kast waar ie niet eens 20% van gaat gebruiken?

ken namelijk maar weinig mensen die 24 harde schijven hebben (freaks report yourself :P )
misschien een x aantal oude 120 mb schijven op zijn minst. voor de rest is alleen de kast zelf nog niet Hot-swapable, want overal zag ik hot-swap staan, daar ga je nou eenmaal voor betalen en dan ook nog eens de naam van de producent en de rest.
dit is de enige waar veel hdd's in kunnen, en zelf zoiets maken zie ik helemaal niet zitten

et was ook niet de bedoeling om em gelijk vol te gooien :P
maar eerst met 8 beginnen en als dat vol is een 2e uitbrijding en dan een 3e :)

[ Voor 61% gewijzigd door ThaHandy op 12-12-2003 23:30 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
stel dat je 24 harde schijven gaat kopen allemaal á 100 euro, reken jij eens lekker uit wat voor een bedrag er dan te voorschijn komt (2400 euro excl btw :p )

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
cardinal808 schreef op 12 december 2003 @ 23:31:
stel dat je 24 harde schijven gaat kopen allemaal á 100 euro, reken jij eens lekker uit wat voor een bedrag er dan te voorschijn komt (2400 euro excl btw :p )
offtopic:
+mobo+cpu (2)+raidkaart(en) :z

dus zonder psu scheelt weer een hoop :?

[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 13-12-2003 00:48 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah.. vraag en aanbod enzo. Ook de lagere verkoopaantallen spelen mee in de prijs.

Verder is het nut van dit topic erg laag, behalve de mededeling dat die kasten duur zijn. Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.