Toon posts:

[XP] Autorun CD/DVD werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een probleem al een tijdje door het programma VMWARE als je dit installeert en je druk autorun uitschakkenlen in de installatsie toen ik het programma er af haalde zette het programma de instellingen niet terug wat moet ik doen om de DVD/CD weer op autorun te zetten ik heb Windows XP Proffesional SP1 kan iemand me helpen om Autorun aan te zetten.
Ik weet niet waar het staat maar ik denk zelf in het register aleen niet waar.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Naar Software Algemeen dan maar.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
start > uitvoeren > gpedit.msc > computerconfiguratie > beheersjablonen > systeem > autoplay uitschakelen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18882/full.jpg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een setting in Windows vindt ik toch meer in Windows thuis horen ;)

Software Algemeen >> Windows Operated Systems

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog niet opgelost wat er net wert verteld.
Ik heb geprobeert met dan van gpedit.msc maar daar werkte het niet er gebeurde niks ook niet bij reboot kan een julie vertel waar het wel staat heb zoon vermoeden dat het in het register een stuk makelijker is.

• G33rt
ik heb dat net even geprobeerd - en het werkte echt :)

wat heb je al geprobeerd - want zoals je ziet was mijn gpedit.msc opmerking nu overbodig. probeer altijd zo compleet mogelijk te zijn en vertel wat je allemaal gedaan hebt :)

cjoinc: kan je je post tekstueel gezien wat netter opmaken en hem nalopen op tikfouten? dat leest wat prettiger. 'kan een van jullie vertellen waar het staat' is niet echt de GoT mentaliteit, zoals je ook hier kan lezen.

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 13-12-2003 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met gpedit.msc geprobeert toen autorun aante zette maar het wou niet, daarna nog een reboot, en het wou nog niet ik weet niet wat er aan de hand maar ik kan gewoon weg niet Autorun gebruikte ik zie ook geen volume naam staat bij Deze computer hij leest de cd's niet eens, aleen als ik er op klik leest hij de cd's maar geeft geen volume naam. Hoe kun je dit weer goed zetten? :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan echt niemand mij helpe
Hij kent zelf's het bestandsysteem niet van de CD/DVD weten jullie hoe dat wel moet.?

• G33rt
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 23:28:
Ik heb met gpedit.msc geprobeert toen autorun aante zette maar het wou niet, daarna nog een reboot, en het wou nog niet ik weet niet wat er aan de hand maar ik kan gewoon weg niet Autorun gebruikte ik zie ook geen volume naam staat bij Deze computer hij leest de cd's niet eens, aleen als ik er op klik leest hij de cd's maar geeft geen volume naam. Hoe kun je dit weer goed zetten? :?
en nu in nette zinnen ajb, ik snap er geen fluit van :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Ik heb met gpedit.msc geprobeert zo als jij het zij dat ik daar autorun kon aan zetten, maar als ik het daar aan zet gebeurt er niks ook niet als ik de PC opnieuw opstart.
Ik plaat een cd met een Spel Grand Theft Auto Vice City.
Normaal gesporken moet er een autorun worden gestart.
Maar dat gebeurt!!!
Als ik dan op Deze computer klik en ik wil hem via rechtermuis knop op het cdrom station en dan op autorun aan klikken.
Dan zie ik geen Autorun of zo iets wat er op lijkt
Normaal gesporken zie ook een naam van de Cd die er in zit staan.
Hier een voorbeeld: normaal "Gtavicecity " nu zie ik "Cd-rom-station (F:)" terwijl er wel een cd in zit ik het maar vreemd, als ik er op klik zie werkelijk bestand(en) staan op cd, en ook zlef's een AUTORUN.INF bestand staan terwijl hij die niet opend.

OH ja als ik probeer een spel te installeren via een CD dan zehct de installatsie(Windows Installer) dat het cab bestand niet kan gevonden worden bij elke cd.
dit erg vervelend nu kan ik niets meer installeren.

Ben ik nu Duidelijk :*)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:13

Wildfire

Joy to the world!

Een dergelijk probleem heb ik bij een kennis ook. Geen autorun, ook niet na die aanpassing via GPEDIT.MSC en een reboot.

Voor zover ik kan nagaan staat _alles_ wat met autorun heeft te maken ingeschakeld, en toch doet 'ie het niet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• G33rt
Misschien kan de MSKB jullie helpen, daar staan dit soort dingen vaak in genoemd. Misschien is het slim om er even te kijken, ik zou het ook niet weten :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nee :) Probeer alsjeblieft netjes Nederlands te schrijven - gebruik hoofdletters en interpunctie, voorzie elke zin van een persoonsvorm en let een beetje op je spelling. Alsjeblieft! De helft van wat je schrijft is ronduit onbegrijpelijk :{

Anyway: "vmware autoplay xp" in google rammen levert deze pagina op, "The AutoPlay Function Does Not Work and the Current Media Does Not Appear in My Computer When You Insert a CD or DVD". Lijkt me jouw probleem - en je kan gratis een fix van MS krijgen, als je ff 020-5001005 belt. Zorg wel dat je aan de telefoon helder kan uitleggen wat je probleem is en dat je een geldig serienummer bij de hand hebt :X

Of je wacht ff op SP2, daar zou het in opgelost moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 15-12-2003 13:37 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:13

Wildfire

Joy to the world!

G33rt schreef op 15 december 2003 @ 13:18:
Misschien kan de MSKB jullie helpen, daar staan dit soort dingen vaak in genoemd. Misschien is het slim om er even te kijken, ik zou het ook niet weten :)
Had ik dus al geprobeerd, maar bood niet echt soelaas helaas.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:37

Entity

9000rpm

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik heb probleem nog steed's
Ook als ik windows op nieuw installeer dan gebeurt het ook
weten jullie raad?

Als ik windows helemaal schoon installeer.
Windows XP Professional SP1 die bedoel ik.

Dan doet de DVD/CDrom het eerst wel even tot ik een aantal PRogramma's of Update's van windows heb geinstalleerd dan doet autorun het niet meer :?

Ik sanp er zelf ook niks van dat autorun het niet meer doet, maar meschien jullie wel
Als ik iets vergeet zeg het dan graag als het kan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer het hier eens mee ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar het probleem is er nog.
Ik heb een paar dagen gelden zelf's windows opnieuw geinstalleerd
en dan doet de cdrom het wel maar zodra ik veel programma's heb geinstalleert doet de cdrom/dvdrom het niet meer.

Dat is wat er is gebeurt.

Programma's op de pc

3Dmark 2001 SE
Zonealarm pro
Winzip
Winrar
Sissandra 2003
Nero 5.5
Quicktime
PowerDVD 4.0
PowerPRoducer
Norton Ghost