Ik ben wellicht van plan binnenkort een 9800XT TVD 256MB van Club3D te kopen. Deze ViVo kaart heeft, voor zover ik heb kunnen zien op de site van Club-3D zelf een grote ronde fan op z'n PCB zitten. Echter dit is een klein rotplaatje, en verder kan ik alleen maar 'leider kein bild' meldingen vinden van deze kaart bij verchillende online verkopers. Verder lijkt er een soort plastic 'deflector' op te zitten om de geheugenchips te koelen. Maar dit is zeer moeilijk te zien.
Ik ben op zoek naar een grotere foto van deze kaart, en dan met name omdat ik wil weten of ik op deze kaart zonder problemen een Zalman ZM80A-HP heatpipe-koeler kan monteren, na het er af slopen van de stock-koeler en dat stuk rare plastic dus. Dit omdat ik een afkeer heb van herrie, maar wel fatsoenlijk wil kunnen gamen, én via AGP wil kunnen videograbben. Ik heb momenteel een Club3D 9700 Pro met deze Zalman draaien en dat bevalt zeer goed. Ik wil dus de kaart vervangen door een ViVo variant.
Weet iemand uit ervaring te vertellen of een ZM80A-HP zonder obstakels op een Club3D 9800XT past, of dat het gewoonweg fysiek onmogelijk is?
Er is ook een Asus variant van deze kaart, maar die gebruikt een non-reference ontwerp met 2 fans. Die zal naar ik gok sowieso niet met een Zalman uitgerust kunnen worden. Vandaar mijn voorkeur voor Club3D. Temeer omdat naar mij is gebleken de Club3D kaarten vaak rechtstreeks rebadgde ATI kaarten zijn. Wat voor mij ook een pluspuntje is
Hier het beste plaatje dat ik van een Club3D 9800XT-256 kan vinden.
Ik heb maar een screenshot van de Flash-site van lcub3D gemaakt:

En hier een plaatje van zo'n Zalman gemonteerd op een andere kaart:

Ik wil dus graag weten of die 2 samen elkaar bijten of niet?
Ik ben op zoek naar een grotere foto van deze kaart, en dan met name omdat ik wil weten of ik op deze kaart zonder problemen een Zalman ZM80A-HP heatpipe-koeler kan monteren, na het er af slopen van de stock-koeler en dat stuk rare plastic dus. Dit omdat ik een afkeer heb van herrie, maar wel fatsoenlijk wil kunnen gamen, én via AGP wil kunnen videograbben. Ik heb momenteel een Club3D 9700 Pro met deze Zalman draaien en dat bevalt zeer goed. Ik wil dus de kaart vervangen door een ViVo variant.
Weet iemand uit ervaring te vertellen of een ZM80A-HP zonder obstakels op een Club3D 9800XT past, of dat het gewoonweg fysiek onmogelijk is?
Er is ook een Asus variant van deze kaart, maar die gebruikt een non-reference ontwerp met 2 fans. Die zal naar ik gok sowieso niet met een Zalman uitgerust kunnen worden. Vandaar mijn voorkeur voor Club3D. Temeer omdat naar mij is gebleken de Club3D kaarten vaak rechtstreeks rebadgde ATI kaarten zijn. Wat voor mij ook een pluspuntje is
Hier het beste plaatje dat ik van een Club3D 9800XT-256 kan vinden.
Ik heb maar een screenshot van de Flash-site van lcub3D gemaakt:

En hier een plaatje van zo'n Zalman gemonteerd op een andere kaart:

Ik wil dus graag weten of die 2 samen elkaar bijten of niet?