Toon posts:

Archos AV 320 mp4SP, met maar 1 vraagteken:?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds verleden week ben ik de trotse bezitter van een Archos AV 320
:)

Nu het volgende; ik kan mijn films niet afspelen want het is niet het juiste formaat
:(

Met het progje Archos MP4SP (in combi met verschillende codex) schijn ik het te kunnen omzetten MAAR dit is hartstikke ingewikkeld, en mijn vraag is kan dit nie4t wat simpeler zodat ik rechtsstreeks films kan afspelen in AVI-of divex-formaat???

Weet iemand ms of hier in de toekomst firmware voor aankomt oid :?

Bedankt alvast :)

NB: Beste ReemF, ik post al langer op fora, ik geeft toe, ms niet op zo'n hoog intellectueel forum als dit alwaar overgevoelige geesten/taalpuristen in katzwijm vallen bij het zien van meer dan 1 vraagteken, maar nochtans ben ik terdege op de hoogte van de netiquette.

Waar ik ms minder van op de hoogte ben is het gebruik van bepaalde technische termen, daarom heb ik helaas met behulp van de search (jaja) geen antwoord op mijn vraag kunnen ontdekken.

Enige Ettiquette in de vorm van wat meer coulantie met iemand die nog niet zo ingeburgerd is in jouw elitaire postgedrag zou je daarom dan ook niet misstaan.
Of is dit een selectief forum waar de wat spontanere mens die ms in zijn enthousiasme wat meer vraagtekens gebruikt dan strikt noodzakelijk niet welkom is?
Jouw denigrerende manier van doen doet mij het ergste vermoeden. Ms is het een idee om toekomstige registranten eerst een enquete omtrent hun leestekengebruik/dictie te laten invullen?

Desondanks hoop ik dat je ook mij een kans wil geven mijn vraag beantwoord te krijgen.

Vriendelijk dank.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:44:
Hoi,

Sinds verleden week ben ik de trotse bezitter van een Archos AV 320
:)
Leuk :)
Nu het volgende; ik kan mijn films niet afspelen want het is niet het juiste formaat
:(
In welk formaat is het? Waar kan je het niet afspelen? Wat heb je al geprobeerd om uit te zoeken hoe het wel kan?
Met het progje Archos MP4SP (in combi met verschillende codex) schijn ik het te kunnen omzetten MAAR dit is hartstikke ingewikkeld, en mijn vraag is kan dit nie4t wat simpeler zodat ik rechtsstreeks films kan afspelen in AVI-of divex-formaat???
Hardstikke ingewikkeld? Als het makkelijker kon had Archos wel een beter prog meegeleverd.
Weet iemand ms of hier in de toekomst firmware voor aankomt oid :?

Bedankt alvast :)
Als je ook maar even de tijd genomen had om te zoeken, had je dit gevonden:
http://www.archos.com/sup...ultimedia.html#category_6
Waarin oa dit staat:
How do I convert a DVD movie into AVI format for playback on the Multimedia?
A:

Archos does not condone nor support copyright infringement, or the defeating of any copy protection schemes, such as used in some commercial DVD's. The converting of a commercial DVD to an electronic, transportable format such as MPEG or AVI is known as DVD Ripping. You must ensure that you are dully authorized to do so before you proceed at your own risk. The purpose of this tutorial is for information purposes ONLY. To convert a DVD into a file that will play on your unit will require a multi-step process. You will need the following:

1. A computer with a DVD-ROM drive. Speed of conversion is dependent on processor speed, RAM, hard drive speed and size.

2. DVD Ripping software (Archos offers no support for this due to possible copy protection schemes and related legal restrictions). There are many programs like this on the Internet, such as Rippack, Again, you must ensure that you are dully authorized to extract the video files from your DVD and convert them into another format, before proceeding.

3. VirtualDub will become your best friend for fixing any encoding mistakes you make during the ripping process.

Once you get setup with all your tools, you are ready to make a movie. The basic steps are outline below:

1. Rip the DVD. Your DVD ripping software will allow you to grab and create valid video files ( .vob files) from a commercial DVD-ROM you purchased.

2. Set the encoding software to create a AVI file (Audio Visual Interleave).

3. Set encode bitrate between 300 and 1200. Use a VBR of 1-pass.

4. Set the size to 352 x 288. You can make it bigger for display on a

computer, but you will have to convert it with VirtualDub later if you want to play it on your jukebox.

5. Set the audio encoding to MPEG Layer 3 (MP3). Note: To avoid problems with audio / video synchronization ensure that the audio sampling frequency is the same as the original DVD. Most of time this settings is 48 khz.

6. Set the Interleaving to 'Interleave every 1 frame'.

7. Get some sleep. It can take a very long time to convert a DVD in to a file, depending on your computer hardware.

If you have done everything right, you can copy the AVI file to the Jukebox and it will play. Don't be discouraged if you make a mistake and it doesn't work. You should be able to use the MP4SP to convert what you made into a file that will play on the Jukebox. Experience is the key to good encoding, and experience can be learned.
[sub] NB: Beste ReemF, ik post al langer op fora, ik geeft toe, ms niet op zo'n hoog intellectueel forum als dit alwaar overgevoelige geesten/taalpuristen in katzwijm vallen bij het zien van meer dan 1 vraagteken, maar nochtans ben ik terdege op de hoogte van de netiquette.

Waar ik ms minder van op de hoogte ben is het gebruik van bepaalde technische termen, daarom heb ik helaas met behulp van de search (jaja) geen antwoord op mijn vraag kunnen ontdekken.

Enige Ettiquette in de vorm van wat meer coulantie met iemand die nog niet zo ingeburgerd is in jouw elitaire postgedrag zou je daarom dan ook niet misstaan.
Of is dit een selectief forum waar de wat spontanere mens die ms in zijn enthousiasme wat meer vraagtekens gebruikt dan strikt noodzakelijk niet welkom is?
Jouw denigrerende manier van doen doet mij het ergste vermoeden. Ms is het een idee om toekomstige registranten eerst een enquete omtrent hun leestekengebruik/dictie te laten invullen?
jbc, met deze topictitel ga je toch echt weer de mist in. Het stukje "met maar 1 vraagteken:?" had je gewoon weg kunnen laten, en vervangen door iets relevants, want je topictitel moet wat zeggen over je topicinhoud. Zoals "Archos AV 320 mp4SP, kan clips niet afspelen?"

Wat jij een denigrerende manier noemt, slaat gewoon op het feit dat je in je vorige topic en wederom in deze nul komma nul eigen inzet hebt laten zien op de volgende punten:

- een duidelijke topictitel die je probleem in 1 zin omschrijft
- wees duidelijk over je probleem in je topicstart (specs, waar gaat het fout, etc)
- geef aan wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen
- geef aan wat je al gezocht en gevonden hebt, en waarom het niet werkte

Aangezien ik daarop wees in je vorige topic met de link naar de Netiquette, en ikzelf op je probleem een prima howto voor je clips heb gevonden met deze link via een Google search op Archos AV 320 mp4sp blijkt dat je simpelweg toch niet genoeg moeite hebt gedaan. Vandaar dat ook dit topic dicht gaat, aangezien je probleem nu is opgelost.

Neem alsjeblieft de volgende keer de tijd om serieus te zoeken met wat keywords op je probleem, dan zal je zien dat je er zowat altijd wat over kan vinden. Lukt dat niet, zet dan in je topicstart wat je gezocht hebt, gevonden hebt, en waarom het niet werkte!

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.