[Kiss DVD] Ombouwen 500>508 niet doen vanwege voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb op de HCC dit jaar een DP500 gekocht.

Ik wil deze graag ombouwen naar een DP508. De verkoper raadde mij dit af omdat de voeding dit niet zou aankunnen. Hij gaf aan dat de 500 een 15 watt voeding heeft en de 508 een 25 watt voeding waardoor deze zou kunnen beschadigen.

Is dit verhaal waar? Kan ik zonder problemen een HDD plaatsen of kan dit niet?

Volgens mij zit er al mensen die succesvol een HDD geplaatst hebben zonder verdere aanpassingen als ik het goed begrijp?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat houdt je tegen om het te proberen? Er kan niks kapot gaan. En indien het niet werkt dan kan je toch gewoon de voeding vervangen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

heb hier ook gewoon een 80 gb erin geprikt.. en die voeding tja.. doen moet je al je dvdrom gebruiken en hd tergelijk en whatever erop hebben om die te laten poffen lijkt mij.. meer dan genoeg power.. ging goed met film kijken en tergelijk 60 gb aan divx erop zetten.. maar jah het kan stuk gaan.. but then again! tweakers 4 life;)

Verwijderd

Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

daar staat alles, deze kan dicht

• Fairy
  • Niet online
Ok, ik heb de 500 nu omgebouwd naar de 508. Ik ben nu ET's 508 firmware aan het downloaden @ 5 kb's :{

Kan niet wachten bijna :X

PS. Heb er een seagate Barracuda 7200.2 in gezet van 40 GB...

Edit: Alles werkt nu, als een trein :)

Perfecto :> :>

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 13-12-2003 23:17 ]

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Je hebt gelijk dat het kan werken maar bij een seagate Harddisk is het risico groter dat je de voeding opblaast, de seagate trekt meer vermogen, dan bijvoorbeelde de standaard samsung disk of een Western Digital disk.

De voeding in een 508 is hetzelfde als van 500

--[SPECS]--

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

dr is (volgens mij (zie ook andere forums)) nog niemand geweest die een opgeblazen voeding heeft gehad dus ik denk dat het alleen bangmakerij is van kiss

edit:
zelf heb ik ook een 80 Gb 7200 toeren Western Digital ding erin liggen en geen problemen hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Lurge op 09-01-2004 16:46 ]

ActueleWind

Verwijderd

Fairy schreef op zaterdag 13 december 2003 @ 14:57:
Ok, ik heb de 500 nu omgebouwd naar de 508. Ik ben nu ET's 508 firmware aan het downloaden @ 5 kb's :{

Verwijderd

Fairy schreef op zaterdag 13 december 2003 @ 14:57:

Hey Ferry,

ik wil mijn Dp500 ook ombouwen naar een Dp508 met een 80GB HD van Samsung. De complete beschrijving heb ik gevonden op "www.audiomap.de/wissen/kiss". Op deze site staat echter wel dat de Dp500 voorzien moet zijn van een "Sigma Chip Revision B".

Weet jij hoe ik dit bij mijn Dp500 kan achterhalen ???

Alvast bedankt voor je reactie !

Philip

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:27:
[...]

Hey Ferry,

ik wil mijn Dp500 ook ombouwen naar een Dp508 met een 80GB HD van Samsung. De complete beschrijving heb ik gevonden op "www.audiomap.de/wissen/kiss". Op deze site staat echter wel dat de Dp500 voorzien moet zijn van een "Sigma Chip Revision B".

Weet jij hoe ik dit bij mijn Dp500 kan achterhalen ???

Alvast bedankt voor je reactie !

Philip
Vrij simpel.

Kast openmaken en dat zit er op de print 1 grote vierkante chip op, daarop staat Rev.B of Rev.A.

Als je Rev.A heb hoe je het niet te proberen, Rev.B wil prima.

Met Rev.A was het dacht ik wel mogelijk, maar dan moet je de cdrom speler afkoppelen meen ik.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Kan er de orginele update van de dp508 gebruikt worden? Want die op audiomap.de is niet (meer) beschikbaar :(

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Je kan de originele 508 firmware gebruiken

--[SPECS]--

Pagina: 1