Ik wil binnenkort me systeem upgraden.
nu is natuurlijk die 64bit in opkomst. en dat zal later denk toch de standaard worden. dus als ik dan toch ga upgraden is het misschien slim om dat te kopen.
maar die 64 bit processors zijn veel duurder.
wat is dan slimmer om te kopen?
bijv.
1) kt600/nforce 2 en amd 2600+ bijv.
dit is totaal niet echt duur.
64bit
2)nforce 3 (Asus SK8N) en bijv AMD Opteron 140 (1,4GHz, 1MB, Boxed)
dit is ook nog wel te betalen.
want de fx-51 is 800 euro. das wat teveel vind ik.
en ik las dat de 754 mobo's en de amd 64 processors, later de low-end zooi worden. dus dan lijkt het me slimmer om nu alvast de 940 te kopen i.p.v de 754.
maar omdat die fx veels te duur is dacht ik. dan doe ik er toch een lage opteron op.
dan heb ik iig al die 64 bit zooi. en dan kan ik later als die processoren goedkoper worden er een mooie fx op den bijv.
maar zijn die opteron processors wel voor de gewone pc? en draait dat een beetje? ik heb nu een amd 1600+ (1400mhz), dus dan zo die opteron ong evensnel moeten zijn. of werkt dat niet zo.
Dus de vraag, is het verstandig om nu een nforce 3 mobo + opteron 140 te kopen?
of kan ik beter gewoon de oude kt600/nforce 2 + 2600+ kopen?
Alvast bedankt.
Martijn
nu is natuurlijk die 64bit in opkomst. en dat zal later denk toch de standaard worden. dus als ik dan toch ga upgraden is het misschien slim om dat te kopen.
maar die 64 bit processors zijn veel duurder.
wat is dan slimmer om te kopen?
bijv.
1) kt600/nforce 2 en amd 2600+ bijv.
dit is totaal niet echt duur.
64bit
2)nforce 3 (Asus SK8N) en bijv AMD Opteron 140 (1,4GHz, 1MB, Boxed)
dit is ook nog wel te betalen.
want de fx-51 is 800 euro. das wat teveel vind ik.
en ik las dat de 754 mobo's en de amd 64 processors, later de low-end zooi worden. dus dan lijkt het me slimmer om nu alvast de 940 te kopen i.p.v de 754.
maar omdat die fx veels te duur is dacht ik. dan doe ik er toch een lage opteron op.
dan heb ik iig al die 64 bit zooi. en dan kan ik later als die processoren goedkoper worden er een mooie fx op den bijv.
maar zijn die opteron processors wel voor de gewone pc? en draait dat een beetje? ik heb nu een amd 1600+ (1400mhz), dus dan zo die opteron ong evensnel moeten zijn. of werkt dat niet zo.
Dus de vraag, is het verstandig om nu een nforce 3 mobo + opteron 140 te kopen?
of kan ik beter gewoon de oude kt600/nforce 2 + 2600+ kopen?
Alvast bedankt.
Martijn
Canon Digital Ixus V2