Wat is een logischere setup om te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik wil binnenkort me systeem upgraden.

nu is natuurlijk die 64bit in opkomst. en dat zal later denk toch de standaard worden. dus als ik dan toch ga upgraden is het misschien slim om dat te kopen.

maar die 64 bit processors zijn veel duurder.

wat is dan slimmer om te kopen?

bijv.
1) kt600/nforce 2 en amd 2600+ bijv.
dit is totaal niet echt duur.

64bit

2)nforce 3 (Asus SK8N) en bijv AMD Opteron 140 (1,4GHz, 1MB, Boxed)
dit is ook nog wel te betalen.

want de fx-51 is 800 euro. das wat teveel vind ik.

en ik las dat de 754 mobo's en de amd 64 processors, later de low-end zooi worden. dus dan lijkt het me slimmer om nu alvast de 940 te kopen i.p.v de 754.

maar omdat die fx veels te duur is dacht ik. dan doe ik er toch een lage opteron op.
dan heb ik iig al die 64 bit zooi. en dan kan ik later als die processoren goedkoper worden er een mooie fx op den bijv.

maar zijn die opteron processors wel voor de gewone pc? en draait dat een beetje? ik heb nu een amd 1600+ (1400mhz), dus dan zo die opteron ong evensnel moeten zijn. of werkt dat niet zo.

Dus de vraag, is het verstandig om nu een nforce 3 mobo + opteron 140 te kopen?

of kan ik beter gewoon de oude kt600/nforce 2 + 2600+ kopen?

Alvast bedankt.

Martijn

Canon Digital Ixus V2

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De vrraag is natuurlijk hoe vaak jij van plan bent je systeem te upgraden.
Nu zijn de 64 bits spullen nog allamaal redelijk duur en voor de mainstream is er IMO nog weinig software voor. Er is nog geen 64 bits versie van windows dus de meeste consumenten zullen nu nog niet echt voordeel hebben bij een 64-bits systeem.

Mijn advies is dan ook:
-Plan je over een/twee jaar weer een upgrade te doen dan zou ik bij de athlon xp blijven. Houd het redelijk goedkoop en ga gewoon upgraden als 64-bit mainstream word.
-Plan je in een keer eeen duur systeem te kopen waar je vrij lang mee wil doen, dan zou ik voor een high end 64-bits systeem gaan.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die opteron is wel een pak sneller dan jouw 1600+ op 1400mhz. Ten eerste de 1mb cache tegen over die 256kb cache van je palomino en dan het nieuwe core ontwerp...

Je kan gewoon een nforce² kopen en een barton 2500+ ofzo en dan deze overklokken naar 3200+. Dan heb je wat prestaties voor weinig geld. Wanneer dan 64bit mainstream is of toch wat goedkoper :p kan je dan upgraden.

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
meestal koop ik eens in de 2 jaar of minder wat nieuws.

dan wacht ik dat 64 bit nog wel ff af en koop ik nu nog wel eerst een nforce 2 en athlon xp.

hoe kan ik zien of het een barton is of een andere versie?

ik zat te denken dan aan deze processor.

AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB)

wat is dat voor een soort? en kan ik dat anders ook gewoon op me
soltek SL-75DRV2 plakken? scheeld weer geld.

Canon Digital Ixus V2

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

_MB_ schreef op 12 december 2003 @ 22:20:
dan wacht ik dat 64 bit nog wel ff af en koop ik nu nog wel eerst een nforce 2 en athlon xp.
OK :)
hoe kan ik zien of het een barton is of een andere versie?

ik zat te denken dan aan deze processor.

AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB)

wat is dat voor een soort?
Check de CPU overzichten die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden en vind de verschillen B)
en kan ik dat anders ook gewoon op me soltek SL-75DRV2 plakken? scheeld weer geld.
Check wederom de FAQ van dit subforum. Daarin staat om het jou makkelijk te maken zelfs een direct-link naar Soltek's site waar de CPU compatibiliteitstabellen staan :)

/faq/zoekertje

Dit topic is gesloten.