Toon posts:

Vaag probleem laptop (denk harde schijf)

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een tijdje een probleem met mijn laptop.

Vorige week toen ik hem opstartte ging alles heel langzaam, het duurde lang voordat windows opgestart was en als ik een programma opende was hij een euwigheid aan het nadenken. Ook maakte de processor volgens mij een raar geluid dat hij niet hoort te maken. Toen ik hem hierna opnieuw probeerde op te starten gebeurde er eerst helemaal niets en toen gaf hij een melding dat er iets mis was met de primary disk (weet niet precies meer wat voor een melding).

Nu heb ik de laptop een week laten staan en wou ik vandaag weer eens kijken of hij het deedt. Nu als ik hem opstart geeft hij de melding "schrijffout druk op een toets om opnieuw op te starten". En als ik dan op een toets druk geeft hij weer dezelfde melding.

Ik denk dus dat er iets mis is met de harde schijf maar weet het niet zeker. Heeft iemand van jullie dit wel eens gehad of weet iemand een oplossing hiervoor??

Ik heb al geprobeerd windows opnieuw te installeren maar dat lukt ook niet.
Specs(voor zover ik ze weet):
MyNote C750 laptop van MyCom
Pentium Celeron 600 Mhz
10Gb Harde schijf
320 MD Ram
Ik draai Win XP

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou uitvogelen welk merk hdd erin zit en dan de diagnostische software van het betreffende merk downloaden en runnen. Veel meer advies kan ik ook niet geven, want het probleem zegt me 123 niet zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik dat dan doen als mijn laptop niet opstart. Of kan ik dat via mijn desktop doen ofzo. Hij wil windows niet opstarten dus dat werkt denk ik niet echt.

Niemand anders een idee wat er aan de hand is met mijn laptop??

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03
Volgend mij is je Hd idd gewoon kapot of currupt. Als ik jou was zou ik met een bootflop/cd proberen je schijf te formateren en windows eropnieuw opzetten.

Verwijderd

je kijkt welk merk HD, dan ga je op een andere pc, download je het program daarvan, dat wordt op diskette gezet, je zet in BIOS floppy als eerst boot-device, floppy erin, en weg :)

edit; wat doet dit in in PMG? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 15:46 ]

Verwijderd

Hackykid schreef op 13 december 2003 @ 15:42:
Volgend mij is je Hd idd gewoon kapot of currupt. Als ik jou was zou ik met een bootflop/cd proberen je schijf te formateren en windows eropnieuw opzetten.
heeft hij al geprobeerd zegt hij.

Welke error krijg je dan eigenlijk?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11
Move PMG -> OH :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
J aik heb geprobeerd om win xp opnieuw te installeren van cd rom maar ook dan geeft hij dezelfde foutmelding weer: schrijffout druk op een toets om opnieuw op te starten.

Kan iemand mij misschien helpen met het vinden van die diagnostische software. Heb op google en op de site van Fujitsu al gezocht maar kon niet iets vinden eigenlijk. Ik heb ook geen idee waar ik dat zou moeten zoeken. HD is Fujitsu MHM2100AT. Ik zag wel iets staan van een Ontrack Disk Manager op de site van Fujitsu maar daar moet ik de help desk voor bellen, is dit wat ik nodig heb??

Alvast bedankt weer..

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

[Domme vraag] Heb je in je bios ingesteld dat hij van cd-rom moet booten?[/Domme vraag]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat ingesteld. Als ik mijn laptop opstart druk ik op esc en dan vraagt hij waar ik van wil booten, dan zeg ik van de cd-rom en dan geeft hij die fout aan. Iemand die mij kan helpen met het vinden van die software?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een diagnostic progarmmatje voor Fujitsu schijven is gewoon op de site te vinden hoor. Zie deze pagina. Je moet die voor IDE schijven hebben. ;)
Je kan gewoon booten van een bootdisk en vervolgens dat programmatje draaien, ook al werkt Windows niet. Je kan gewoon een bootdisk maken op een andere PC.

Zie ook: OM FAQ: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?.

Dat programmatje wat jij had gevonden, Ontrack disk manager dus, is een betaald programmatje wat je bij Fuji schijven kan gebruiken om de schijf helemaal te benutten op oudere systemen. Dit is een heel ander verhaal, je moet dus het test programmatje hebben.

[ Voor 70% gewijzigd door Laurent op 16-12-2003 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is gelukt. Bij de test geeft hij aan dat de disk een error heeft. Mijn harde schijf is dus naar zijn mallemoer. Maar even kijken of ik nog garantie heb....

Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1