Toon posts:

Gigantische vertraging op netwerk door webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten waar ik dit anders zou moeten posten, bij Camera's misschien maar daar ligt het probleem niet echt.. Ik heb de zoekfunctie al uitgebreid geprobeert maar ik kon niets relevants vinden.

Mijn zusje is een tiepisch geval van msn verslaafde en ze heeft sinds een week een webcam.. heel leuk en aardig natuurlijk, lkkr het msnsletje uithangen :) Maar probleem is dat ik gigantische lag ondervind zodra ik ga gamen.. Het wordt er spontaan onspeelbaar door. Ik vind het ook niet eerlijk, ze mag blijven cammen terwijl ik al 3 jaar internet betaald en zij al 3 jaar meeprofiteerd >:<(

Maar misschien is het opgelost als ik de resolutie weet te veranderen... Hij staat namelijk volgens mij in 640x480 @ 30 fps, wat natuurlijk een onzinnige resolutie is voor lompe msn gesprekjes... Toch lijk ik nergens in de logitech tools in te kunnen stellen hoe de resolutie / framerate staat.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat mijn zusje maar een beperkt deel van de bandbreedte voor haar computer tot beschikking krijgt? Even voor de duidelijkheid, ik zit met 2 computers op een 10mbit netwerk en we maken allebij contact met internet via een hub. Onze provider is @home en we gebruiken daar de snelste versie van.. (512 kbmax up/16 kb down).

Is er een mogelijkheid om bv haar maar 4 kb te geven ofzo?

Verwijderd

Heb zelf geen webcam, maar kijk eens in MSN Messenger bij

code:
1
Extra -> Instelling voor de webcam...

Misschien dat je daar de resolutie of codec kan wijzigen.

Probeer anders eens nieuwe codecs te installeren, de K-Lite Codec Pack heeft een leuke verzameling. Denk trouwens dat je alleen aan de nieuwe Windows Media Codecs iets hebt, maar goed.

Programma'tjes als MS ConferenceXP en MS Portrait gaan efficienter met je bandbreedte om. Kijk maar eens even, misschien is het wat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 21:33 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zus internet laten betalen .....

16 (up) is niet erg veel voor een cammetje

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 12-12-2003 23:49 ]

Iperf

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
zelf gebruik ik netlimiter.. link in de vorige post gepost...

gewoon installeren op zusje's computer, effe msn cappen op max 4 kb/s upload en 10 kb/s download ofzo. gamen gaat weer prima.

je kan ook voor een router kiezen met QoS ondersteuning, daarmee kan je in de router zelf de snelheden per client beperken

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MSN met webcam trekt idd je 16k/b upstream helemaal dicht.

Netmeeting doet het iets netter, gebruikt maar 5 kb/s upstream..

/off topic/

Leuke zus ? en hoe oud is ze ?
Pagina: 1