[DVD-film] kopie speelt niet op stand-alone

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:33

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb 'n DVD+R brander (LiteOn LDW-401S) en ik probeer nu al 'n paar keer (met Nero 6) een dvd-film te kopieren. Ik heb met NeroVision (Recode) een dvd-film gecompressed tot netjes 4.5gb, alles lijkt goed te gaan, maar uiteindelijk komt er een dvd'tje uitrollen die ik met m'n standalone dvd-speler (Pioneer, 2 maanden oud) niet kan afspelen. Hij zegt gewoon "cannot play disc". In m'n pc leest hij de dvd+r wel goed en kan 'm met PowerDVD ook probleemloos spelen. M'n Pioneer dvd-speler leest wel DVD+RW, maar heeft iemand ervaring met Pioneer i.c.m. DVD+R schijfjes? Kan ik nog iets doen om te proberen of hij toch stiekem compatible is? Langzamere snelheid? What can I do?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 12:25

Puck

W32.Deadcode.A

Kan je denk beter even hier plaatsen: [rml][ Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS[/rml] ;)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

dit probleem heb ik ook gehad,

je moet even kijiken op welk cd/dvd "formaat" hij de uiteindelijk film brand.

is dit Joliet (kun je zien bij preferences) dan doet ie het alleen in je pc, zet het vinkje uit en voila je zult zien dat het werkt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens op www.dvdrhelp.com (linkje kun je ook uit de FAQ van dit subforum vissen) hoe je een DVD-film moet branden :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 09:36:
dit probleem heb ik ook gehad,

je moet even kijiken op welk cd/dvd "formaat" hij de uiteindelijk film brand.

is dit Joliet (kun je zien bij preferences) dan doet ie het alleen in je pc, zet het vinkje uit en voila je zult zien dat het werkt.
De FAQ en DVDRHELP.com mogen niet baten in mijn geval volgens mij. Ik heb trouwens geen Joliet aangevinkt. Dit zijn toch de correcte eigenschappen?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/neroo.jpg

Ook heb ik bij die compatibiliteits-site gekeken en mijn dvd-speler van Pioneer is gewoon compatible met DVD+R en DVD+RW. Dus alles lijkt erop dat het ZOU moeten werken. Daarom: iemand nog andere tips? Of is dit een Nero-probleem?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Het zou ook nog kunnen dat je standalone player DVD+R niet ondersteund, het is tenslotte een Pioneer, die hadden in het begin alleen DVD-R branders...

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

En heb je ook al hier gekeken http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers ?
Welke type Pioneer heb je eigenlijk?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
KillerBeeForEver schreef op 13 december 2003 @ 13:03:
En heb je ook al hier gekeken http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers ?
Welke type Pioneer heb je eigenlijk?
Alles lijkt prima te worden ondersteund volgens de link die jij gaf op dvdrhelp.com, ik heb overigens een Pioneer DVD-speler DV-454. (http://www.dvdrhelp.com/d...1&Search=Search&#comments dus)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik heb de DV-464 (kweet niet of er veel verschil zit tussen de 454 en 464 :?) , vandaag nog een dvd +r op afgespeeld, merk: Imation. Helemaal geen problemen mee. Volgende week krijg ik als het goed is een setje Traxdata's (ook +r), dus ben benieuwd, maar het lijkt me sterk als ze het niet zouden doen in m'n standalone speler.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Zelf heb ik de zelfde brander, stand-alone heb ik een Loewe. En ook hetzelfde probeem, DVD+R wil de loewe niet echter DVD+RW is geen probleem. Op mijn cheapo stand-alone (Daytek) doen ze het wel. Lijkt mij dus een "probleem" van de standalone.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Tja, ik weet het niet, maar als je op de site van dvdrhelp ook al ziet dat er mensen zijn die wél gewoon dvd +r kunnen afspelen op die DV-454, dan lijkt het mij juist meer aannemelijk dat het iets met je brander moet zijn, al helemaal omdat erasor hetzelfde probleem ondervind :X . Het is iig een erg vaag probleem :? .
Dus dan denk ik dat het óf aan de brander ligt, óf aan de media waarop je brand.

[ Voor 12% gewijzigd door KillerBee op 14-12-2003 17:57 ]

Pagina: 1