.....wachtend op PCdeLuxe dual xeon 2,66ghz systeem... (haha, was in 2003)
Nee, dat kan niet.
Maar waarom blijf je niet gewoon SoftwareRAID0 draaien? Dat is in veel opzichten sneller dan FirmwareRAID0 (ik heb overigens nog nooit een onboard HardwareRAID controller gezien, dus ik neem aan dat je gewoon FirmwareRAID bedoelt
- zie verder ook de RAID FAQ).
Maar waarom blijf je niet gewoon SoftwareRAID0 draaien? Dat is in veel opzichten sneller dan FirmwareRAID0 (ik heb overigens nog nooit een onboard HardwareRAID controller gezien, dus ik neem aan dat je gewoon FirmwareRAID bedoelt
Ik was altijd in de veronderstelling dat wanneer een aparte controller (chip) zorgdraagt voor 1 enkele taak, dat je dan kunt spreken van hardwarematige ondersteuning. Firmware betekent voor mij meer de specifieke software die de hardware bestuurd. In dit geval zit er een Promise PDC20378 controller (chip) op het bord wat naar mijn idee toch echt hardware is. Maar goed, wie ben ik tenslotte. Als het maar een naampje heeft.
Bedankt voor de reaktie in ieder geval. Ik zal inderdaad in dat geval de software stripe aanhouden totdat ik voldoende videomateriaal kan verwijderen om eens te kijken of een stripeset via de promise controller sneller werkt.
Groet!
Bedankt voor de reaktie in ieder geval. Ik zal inderdaad in dat geval de software stripe aanhouden totdat ik voldoende videomateriaal kan verwijderen om eens te kijken of een stripeset via de promise controller sneller werkt.
Groet!
.....wachtend op PCdeLuxe dual xeon 2,66ghz systeem... (haha, was in 2003)
Die chip is natuurlijk wel hardware, maar hij heeft geen eigen processor, dus alle berekeningen worden gedaan door de CPU, dit heeft dus invloed op de snelheid van je systeem. Maar de CPU's van tegenwoordig zijn zo snel, dat je dat bijna niet merkt.WinMan schreef op 13 december 2003 @ 01:05:
Ik was altijd in de veronderstelling dat wanneer een aparte controller (chip) zorgdraagt voor 1 enkele taak, dat je dan kunt spreken van hardwarematige ondersteuning. Firmware betekent voor mij meer de specifieke software die de hardware bestuurd. In dit geval zit er een Promise PDC20378 controller (chip) op het bord wat naar mijn idee toch echt hardware is. Maar goed, wie ben ik tenslotte. Als het maar een naampje heeft.
Groet!
De hele dure RAID kaarten hebben wel een eigen processor en belasten de CPU dus veel minder omdat ze bijna alles zelf kunnen verwerken.
Zo zit het volgens mij een beetje in elkaar, maar het is nog vroeg.
Verwijderd
Ik ben het eens met deze opmerking, echter het probleem met sw-raid is dat je %system% niet op raid0 kan draaien en je dus niet de voordelen hiervan heb. Ik ben zelf ook opzoek naar een goede en snelle oplossing onder sw-raid.BalusC schreef op 12 december 2003 @ 21:40:
Nee, dat kan niet.
Maar waarom blijf je niet gewoon SoftwareRAID0 draaien? Dat is in veel opzichten sneller dan FirmwareRAID0 (ik heb overigens nog nooit een onboard HardwareRAID controller gezien, dus ik neem aan dat je gewoon FirmwareRAID bedoelt- zie verder ook de RAID FAQ).
Ik heb alleen %system% op een eenvoudige volume draaien en de MyDocuments, ProgramFiles, PageFile, IE6 cache, %temp%, etc.. op een 6-disk SWRAID0 draaien. Dat werkt ook primaVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 18:43:
Ik ben het eens met deze opmerking, echter het probleem met sw-raid is dat je %system% niet op raid0 kan draaien en je dus niet de voordelen hiervan heb. Ik ben zelf ook opzoek naar een goede en snelle oplossing onder sw-raid.
Ik heb hiervoor totaal niks in de registry te hoeven klooien
MyDocuments kun je makkelijk een ander locatie opgeven door in de mapeigenschappen een ander doel te kiezen. Met ProgramFiles bedoel ik niet álle PF bestanden, maar de zelf geïnstalleerde PF files. Die geef ik tijdens de setup de 'juiste' doellocatie. De rest valt zelf te instellen via System Properties en programma-eigenschappen
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 15-12-2003 07:06 ]
Pagina: 1