Toon posts:

weer probleem nf7-s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vorige week mijn oude nf7-s terug gekregen van alternate. ze zijden dat ie was omgeruild door de leverancier. ik net alles ingebouwd krijg ik steeds zon klote sirene en geen beeld. ik ff kijken bij jullie forum cpu tewarm ik denk het niet heb hem eruit gehaald niks mis mee. ik krijg geen beeld heb hem zowat door die agp poort geduwd maar het lukt niet.

Amd 1600+ Barton
Abit Nf7-s Rev2.0
265 Mb 3500 DDR GEIl
Maxotr 160gig Ata
Q-tec 550 watt voeding
boxed koeler
en voor de rest niks veranderd ofzo.

videokaart, voeding, hd alles doet het heb ik al getest
mischien nog andere oplossingen?

geen beeld, harde sirene PIEP,PIEP,PIEP,PIEP,PIEP gaat de hele tijd door.

Verwijderd

draait je cpu fan wel? ohja, CMOS wissen kan ook nog helpen.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:56

freshy98

Atari

je zou eens kunnen proberen om je PC uit te zetten, stroom kabel uit de voeding te halen. dan je jumper voor het clearen van het BIOS om te zetten. 1 volle minuut te wachten en deze dan weer terug zetten.

je BIOS is dan harstikke leeg en alle settings zullen dan opnieuw moeten worden ingesteld.

ik neem aan dat je je PC al eens hebt laten draaien zonder harde schijven, cdrom spelers/branders, etc?

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

Topicstarter
ja bios clear ook al gedaan....
ook alleen cpu en mobo en geheugen laten draaien
alle coolers draaien

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:56

freshy98

Atari

heb je ook opgezocht wat repeterende piepjes betekenen?

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

Zet je Memory is op lagere snelheid, durf vrijwel zeker te zeggen dat als je je Memory op 333 Mhz laat draaien je geen problemen zult ondervinden.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik neem aan dat je een 2600+ barton hebt, en geen 1600+ ;).
Je kan je geheugen in 1 slot doen, en ander slotje proberen. Daarnaast even clear cmos doen. Sirene duidt op cpu error of ram.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Nog even om te melden waarop ik het Memory probleem baseer, heb zelf zelfde mobo in combinatie met Barton en GeIL, zelfde probleem dus.
Kennis van me ook zelfde combinatie en zelfde probleem. Ook al andere posts hier in op het forum gelezen waarin zelfde probleem naar voren kwam.

Verwijderd

Topicstarter
bij alternate hebben ze mij vertelt dat het moest werken... rare mensen.
ik moet het nog ff proberen in andere slot. ja klopt 2600+ :) 1600 barton bestaat niet O-) geil is wel duur en dan zou je wel denken dat ie het moet doen op dit bordje

is daarvoor al een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 00:16 . Reden: vergeten ]

Verwijderd

Alternate is niet raar, werken toffe mensen, vooral in de shop! ;)

Maar het is wel mogelijk trouwens om het geheugen werkende te krijgen, duurt alleen ff. Maar zodra het werkt wilt het maar maximaal op DDR333 werken. Zodra je hoger gaat krijg je massive Memory errors.

[kleine update]
Toen ik trouwens ook in eerste instantie die piepen kreeg had ik er even normaal DDR333 geheugen in gezet. Toen geboot, bios ingegaan, voltages van het geheugen omhoog geprikt. geIL is namelijk ook geil op meer voltage. Vanaf 2,7V wou hij pas met geIL booten. Toen het systeem uiteindelijk met het geIL geheugen wou booten kwamen pas de problemen met de memory errors zodra ik het geheugen zijn ware snelheid ging draaien.
[/update]

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 01:06 ]

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 00:56:
Alternate is niet raar, werken toffe mensen, vooral in de shop! ;)

Maar het is wel mogelijk trouwens om het geheugen werkende te krijgen, duurt alleen ff. Maar zodra het werkt wilt het maar maximaal op DDR333 werken. Zodra je hoger gaat krijg je massive Memory errors.

[kleine update]
Toen ik trouwens ook in eerste instantie die piepen kreeg had ik er even normaal DDR333 geheugen in gezet. Toen geboot, bios ingegaan, voltages van het geheugen omhoog geprikt. geIL is namelijk ook geil op meer voltage. Vanaf 2,7V wou hij pas met geIL booten. Toen het systeem uiteindelijk met het geIL geheugen wou booten kwamen pas de problemen met de memory errors zodra ik het geheugen zijn ware snelheid ging draaien.
[/update]
Dat kan kloppen ja.
Als je hierover een mailtje naar de tech support stuurt, dan krijg je de reactie dat je het geheugen maar eens op Cas2,5-5-5-8 moet proberen. (op een fsb van 200 of 215)
Je zult zien dat het dan beter gaat, maar het blijft achterlijk, geheugen dat voor Cas2,0-3-3-6 verkocht wordt op Cas2,5-5-5-8 moeten zetten.
GeIL gooit het op de chipset die erg "picky" is met geheugen/timings.

Als je dan een maitlje terug stuurt met de vraag of er geen andere oplossing is en de toevoeging dat als dit mij bekend had geweest, ik dit geheugen nooit gekocht had krijg je niks terug.

(dit zijn mijn eigen ervaringen met de situatie die ik net beschrijf. het hoeft dus niet zo te zijn dat hetelfde bij een van jullie gebeurd, maar het lijkt mij vrij waarschijlijk.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 20:56:
ik heb vorige week mijn oude nf7-s terug gekregen van alternate. ze zijden dat ie was omgeruild door de leverancier. ik net alles ingebouwd krijg ik steeds zon klote sirene en geen beeld. ik ff kijken bij jullie forum cpu tewarm ik denk het niet heb hem eruit gehaald niks mis mee. ik krijg geen beeld heb hem zowat door die agp poort geduwd maar het lukt niet.

Amd 1600+ Barton
Abit Nf7-s Rev2.0
265 Mb 3500 DDR GEIl
Maxotr 160gig Ata
Q-tec 550 watt voeding
boxed koeler
en voor de rest niks veranderd ofzo.

videokaart, voeding, hd alles doet het heb ik al getest
mischien nog andere oplossingen?

geen beeld, harde sirene PIEP,PIEP,PIEP,PIEP,PIEP gaat de hele tijd door.
Als je nou eerst een begint met een fatsoenlijke startpost zonder typos! Niet normaal! :O

Ik heb onlangs ook een probleem gezien met GEIL geheugen een nForce2. Dat is een optie.

Maar om ff verder te gaan! Heb je al gezocht in de FAQ? Daar staat een Troubleshoot in voor zulke dingen.

Haal die plank maar uit de kast. CPU erin. Koeler erop. Geheugen erin. Videokaart erin. (Nee je hoeft hem niet door de AGP-poort heen te rammen :X )

Voeding erop. Toetsenbord eraan. Verder niks. En leg het op een niet geleidende ondergrond weg.

Batterijtje eruit. Bios resetten. Insert inhouden en de PC aanzetten.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
mensen het is gelukt. die geil geheugen zat er niet helemaal goed in. je moest nog een stuk doordrukken want ik hoorde een gruwlijk harde klik en toen zat ie vast pas 8)
alleen krijg nu steeds No condustror 80 cable ofzo

wat houd dat in? 8)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

dat je geen udma 100 kabel hebt
of hij zit verkeerd om
blauwe connector op bord

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik. maar hij zegt het nog steeds
ff nieuwe kabel kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 17:35:
mensen het is gelukt. die geil geheugen zat er niet helemaal goed in. je moest nog een stuk doordrukken want ik hoorde een gruwlijk harde klik en toen zat ie vast pas 8)
Dan heb je geluk gehad (of ik pech :?). Ik heb laatst waarschijnlijk ook een geheugenreepje er niet goed in gedaan. Het gevolg was dat er iets doorbrandde op het bord (linksonder bij de geheugenbankjes). Eerst dacht ik dat ook tenminste een geheugenreepje naar de haaien was, maar dat bleek gelukkig niet het geval. Wel was/is mijn cpu naar de eeuwige jachtvelden, een 1700+ dlt :'(. Via de abit rma service heb ik wel weer gelukkig een ander mobo gekregen :). De volgende keer toch maar wat meer licht erbij B).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ook een nieuwe mobo via abit gekregen :)
mijne was ook dood.
Pagina: 1